AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #1 Skrevet 22. november 2013 Jeg lurer på om noen av dere har opplevd det samme, og har tips og råd til meg. Så lenge jeg kan huske har jeg slitt med innsovingsvansker. Har ligget våken om nettene og stirra i taket, på tross av at jeg har vært ganske trøtt. Når jeg først sovner utpå morgenen kan jeg sove hele dagen(!). Jeg ønsker å få sove om kveldene, og vil ha en normal døgnrytme. Og selv de gangene jeg står opp kjempetidlig om morgenen, uten å ha fått sove mer enn 1-2-3 timer den natta, sovner jeg ikke lett når kvelden kommer igjen. Begynner å lure på hva som feiler meg. Kan det være at jeg har for mye å tenke på? Syns det er vanskelig å få til å blokkere tankene ute av hodet på kveldene? Og selv om at jeg ikke har særlig mange bekymringer heller, er det uuuumulig å få sove. Anonymous poster hash: 98f26...cf1
Tøytigern Skrevet 22. november 2013 #2 Skrevet 22. november 2013 Jeg lurer på om noen av dere har opplevd det samme, og har tips og råd til meg. Så lenge jeg kan huske har jeg slitt med innsovingsvansker. Har ligget våken om nettene og stirra i taket, på tross av at jeg har vært ganske trøtt. Når jeg først sovner utpå morgenen kan jeg sove hele dagen(!). Jeg ønsker å få sove om kveldene, og vil ha en normal døgnrytme. Og selv de gangene jeg står opp kjempetidlig om morgenen, uten å ha fått sove mer enn 1-2-3 timer den natta, sovner jeg ikke lett når kvelden kommer igjen. Begynner å lure på hva som feiler meg. Kan det være at jeg har for mye å tenke på? Syns det er vanskelig å få til å blokkere tankene ute av hodet på kveldene? Og selv om at jeg ikke har særlig mange bekymringer heller, er det uuuumulig å få sove. Anonymous poster hash: 98f26...cf1 Dagslyslampe. 10.000 lux. Et smart hjelpemiddel. Setter fart på søvnhormonene på kveldstid, når du får tittet på den før lunsj. En annen ting er melatonintilskudd før sengetid. Spør legen, siden du må få det på registreringsfritak.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #3 Skrevet 22. november 2013 Hvis jeg begynner med unnsovningsproblemer, så har jeg egentlig mye å tenke igjennom. Hvis du tenker veldig mye på ting som har skjedd eller hva som kommer til å skje, så kan man få problemer. For meg hjelper det ikke før jeg har gjort ferdig det problemet som plager meg. Men det vil også kanskje hjelpe å ikke sove hele dagen. Ha på alarm tidlig og ikke sov utover dagen og ikke sov uansett hvor trøtt du er. For det kan også være en årsak. Vanskelig, men det gjør jeg for å få sove. Men jeg står opp kl 5. Anonymous poster hash: 88629...310
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #4 Skrevet 22. november 2013 Jeg lurer på om noen av dere har opplevd det samme, og har tips og råd til meg. Så lenge jeg kan huske har jeg slitt med innsovingsvansker. Har ligget våken om nettene og stirra i taket, på tross av at jeg har vært ganske trøtt. Når jeg først sovner utpå morgenen kan jeg sove hele dagen(!). Jeg ønsker å få sove om kveldene, og vil ha en normal døgnrytme. Og selv de gangene jeg står opp kjempetidlig om morgenen, uten å ha fått sove mer enn 1-2-3 timer den natta, sovner jeg ikke lett når kvelden kommer igjen. Begynner å lure på hva som feiler meg. Kan det være at jeg har for mye å tenke på? Syns det er vanskelig å få til å blokkere tankene ute av hodet på kveldene? Og selv om at jeg ikke har særlig mange bekymringer heller, er det uuuumulig å få sove.Anonymous poster hash: 98f26...cf1 Har du jobb/skole som gjør at du må stå opp til samme tid hver dag? Det du beskriver har skjedd med meg i perioder jeg har vært uten jobb, vært syk etc. Søvnmønsteret går helt bananas.Anonymous poster hash: e9f55...53a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #5 Skrevet 22. november 2013 Har du jobb/skole som gjør at du må stå opp til samme tid hver dag? Det du beskriver har skjedd med meg i perioder jeg har vært uten jobb, vært syk etc. Søvnmønsteret går helt bananas.Anonymous poster hash: e9f55...53a Nei, jeg er student så jeg har en veldig selvstyrt hverdag. Det blir som regel til at jeg leser om kvelden/natta fordi jeg sover på dagen. Jeg skulle ønske jeg kunne stå opp 0800 hver dag og lese til 1600 i stedet. Men når jeg er så trøtt fordi jeg ikke har fått mer enn 1-2 timer søvn, er det veldig vanskelig å få gjort noe som helst produktivt. Anonymous poster hash: 98f26...cf1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå