Gå til innhold

Sier vekta alt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 17 år, er 1.72 høy og veier ca. 80 kg.
Jeg er utrolig misfornøyd med kroppen min, men klarer aldri å gjøre noe med det. Jeg er ikke feit, men jeg er langt ifra tynn. Jeg takler ikke å gå i tettsittende klær på overkroppen, men på beina går det helt fint. Jeg har ganske greie bein, med muskler og alt, siden jeg rir, men overkroppen kunne virkelig vært trent mer, gjerne lårene også.
Jeg har alltid vært en ganske kraftig type, og var tykkere for høyden og alderen når jeg var mindre, men jeg syntes fortsatt jeg er alt for tykk.
Jeg har riktignok ikke bare fett, jeg har en del muskler også, dette er jeg klar over, men jeg er ikke muskuløs, så det er ikke bare musklene som veier de 80 kiloene.

Når jeg ser folk på min alder som sier "Ånei, jeg veier 55 kg!", da regaerer jeg. Fordi disse folkene er nemlig de som sier at jeg er pen, jeg er ikke tykk, jeg har ingenting å bekymre meg for. Vel, hva med deres 55 kg? Det er jo krise!
Jeg vet selv at jeg ikke er noe sykelig feit, og det er ikke slik at jeg er nødt til å slanke meg for å få et godt liv, men jeg vil gjerne for å få det bedre med meg selv. Det har absolutt ingenting å si hva andre syntes, det går på meg selv.

Er jeg virkelig så tung som jeg føler meg? Hva mener dere er en passende kroppsvekt for en person på min høyde og alder?

Jeg er rett og slett flau over vekten min. Når mine to beste venner fikk vite vekten min da jeg veide meg for å kunne svare på sesjon 1, ble de helt overrasket. De ser meg "naken", så de vet nøyaktig hvordan jeg ser ut. Selv veier de 45-50 kg, og de syntes det var helt rart at jeg veide såå mye, for det hadde de nemlig ikke trodd.
Det betyr vel at jeg ikke har en synlig 80kg kropp? Ville dere sagt at det er positivt at de sier slikt, at jeg da veier mer enn de ser?

Takk for svar

Anonymous poster hash: b6d33...77c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 17 år, er 1.72 høy og veier ca. 80 kg.

Jeg er utrolig misfornøyd med kroppen min, men klarer aldri å gjøre noe med det. Jeg er ikke feit, men jeg er langt ifra tynn. Jeg takler ikke å gå i tettsittende klær på overkroppen, men på beina går det helt fint. Jeg har ganske greie bein, med muskler og alt, siden jeg rir, men overkroppen kunne virkelig vært trent mer, gjerne lårene også.

Jeg har alltid vært en ganske kraftig type, og var tykkere for høyden og alderen når jeg var mindre, men jeg syntes fortsatt jeg er alt for tykk.

Jeg har riktignok ikke bare fett, jeg har en del muskler også, dette er jeg klar over, men jeg er ikke muskuløs, så det er ikke bare musklene som veier de 80 kiloene.

Når jeg ser folk på min alder som sier "Ånei, jeg veier 55 kg!", da regaerer jeg. Fordi disse folkene er nemlig de som sier at jeg er pen, jeg er ikke tykk, jeg har ingenting å bekymre meg for. Vel, hva med deres 55 kg? Det er jo krise!

Jeg vet selv at jeg ikke er noe sykelig feit, og det er ikke slik at jeg er nødt til å slanke meg for å få et godt liv, men jeg vil gjerne for å få det bedre med meg selv. Det har absolutt ingenting å si hva andre syntes, det går på meg selv.

Er jeg virkelig så tung som jeg føler meg? Hva mener dere er en passende kroppsvekt for en person på min høyde og alder?

Jeg er rett og slett flau over vekten min. Når mine to beste venner fikk vite vekten min da jeg veide meg for å kunne svare på sesjon 1, ble de helt overrasket. De ser meg "naken", så de vet nøyaktig hvordan jeg ser ut. Selv veier de 45-50 kg, og de syntes det var helt rart at jeg veide såå mye, for det hadde de nemlig ikke trodd.

Det betyr vel at jeg ikke har en synlig 80kg kropp? Ville dere sagt at det er positivt at de sier slikt, at jeg da veier mer enn de ser?

Takk for svar

Anonymous poster hash: b6d33...77c

18 år 167 og 76 kg :)

Dette er et fint sted å være kjære deg.

Jeg rir og hadde de samme usikkerhetene ved meg selv :)

Dette er ikke tungt men normal vekt. ;)

Skrevet

Hvor høy er venninnene dine da? Vekt og høyde hører sammen.

Sjekk BMI, så får du et bedre syn.

Husk også på at folk som ser tynne ut utenfra, kan være feit innvendig.

Skrevet (endret)

*slettet*

Endret av CupcakeSivi
  • Liker 1
Skrevet

BMI stemmer ikke alltid, det er forskjell på muskler og fett;)

Men en god pekepinn på hvor sånn ca hun burde ligge.

Til TS: Finn et målebånd, og mål rundt midjen din, 2cm over navlen. Er du over 90(tror jeg det var) så er du overvektig. Hvis ikke - da kan du ta det med ro. For husk på at det er magefettet som er farlig, fett alle andre steder er ikke like skummelt. Dessuten må kroppen ha litt fett for å kunne klare å holde kroppen frisk.

Skrevet

Jeg skal vist være overvektig i følge BMI... så dette anbefaler jeg å sjekke hos legen og ikke hos legen

Skrevet

Ha ting i perspektiv: En på 1.72 vil naturligvis veie mer enn en på 1.56. I tillegg så er å bruke målebånd og måle cm rundt livet en riktigere indikasjon på om du er sunn enn vekt alene.

Anonymous poster hash: 3c38a...aae
Skrevet (endret)

Jeg skal vist være overvektig i følge BMI... så dette anbefaler jeg å sjekke hos legen og ikke hos legen

...og IKKE PÅ INTERNETT xD*

Endret av Kinsu
Skrevet

Vekta sier ikke alt, men du har en BMI på 27, noe jeg vel egentlig tviler på at bare skyldes muskler..

Anonymous poster hash: 88c70...8cf
  • Liker 2
Skrevet

Vekta sier ikke alt, men du har en BMI på 27, noe jeg vel egentlig tviler på at bare skyldes muskler..

Anonymous poster hash: 88c70...8cf

Hun sier ho selv at hun ikke bare har muskler men litt fett også :-)

Jeg er selv 18 år og er 170 høy og i starten av året veide jeg 79 kg, nå har jeg gått ned til 74 og jeg har akkurat samme "problemet" som deg. Venninner mine får hakeslepp når jeg sier hvor mye jeg veier siden det hadde de aldri trodd. Skal jeg være ærlig så er jeg veldig populær og ettertraktet (uff det hørtes så egoistisk ut!!) og jeg er nok ikke det fordi jeg er noe feit!:) jeg har en veldig fin kropp med store pupper og fine former og nogenlunde slanke ben! :)

Ikke tenk på det, du er helt sikkert helt nydelig! Vekta har absolutt ingenting å si (så sant den ikke blir helseskadelig, men det er i hvert fall ikke vekta di!!)

Og jeg har faktisk ligget med en som er personlig trener og han skrøyt av kroppen min! Hihi :D

Tok dette innlegget på anonym fordi det var veldig "skrytete" og jeg virket litt selvgod her, men det var KUN for å gi deg ett innblikk i at du ikke behøver å tenke så mye på vekta :) du er fin! Spis sunt og vær i aktivitet så kommer du langt!

Anonymous poster hash: 38e4b...492

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...