Gå til innhold

Kan noe rette meg en klage til Nav


biba84

Anbefalte innlegg

Klage på vedtak

Jeg (navn), klager med dette på at jeg ikke fått vedtak til praksis i barnehage og regneskapkurset.

Først har jeg meldt meg på regneskapkurset 3 ganger, jeg har fått svar venteliste 2 ganger og 1 gang avslag.

Når hadde jeg ikke sjanse til å komme innen kurset, har jeg søkt for praksis innen økonomi bransjen fordi har jeg utdannelse innen den bransjen, men jeg fant ikke noe.

Så prøvde jeg å finne noe i barnehage.

Jeg har vært rundt og spurt etter jobbeller praksis men det kreves at man har erfaring i Norge eller flytende norsk, jeg har derfor ikke fått noen praksis eller jobb innen det jeg ønsker å jobbe med.

Det eneste som jeg har fant er en plass for praksis i barnehage men dere vil ikke akseptere fordi har jeg høyre utdanning.

Jeg synes at dere ga meg ingen sjanse til å integrere i norsk miljøet.

Det er sant at jeg har nå norsk prøve 3 men jeg trenger å øve på spraket mitt eller kommer jeg til å glemme hva jeg har lært fordi praktiserer jeg ikke mye norsk på hverdagsliv.

Jeg fortsetter arbeidsledig og jeg søker for jobb men det er veldig vanskelig når har jeg ingen erfaring her i Norge.

Jeg vil ha begrunnelse for hvorfor fikk jeg ikke plass på regneskapskurset.

Og jeg ber om dere ser etter vedtak på praksis eller kurs.

Jeg trenger å gjøre noe for å komme til arbeidsmiljøet.

Vennlig hilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør skrive hva slags vedtak du klager på. Hvem har fattet det, og når? Har du et saksnummer du kan henvise til? I tillegg er klagen full av skrivefeil, men det er kanskje det du ber om hjelp til? :)



Anonymous poster hash: cbb00...e6c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør skrive hva slags vedtak du klager på. Hvem har fattet det, og når? Har du et saksnummer du kan henvise til? I tillegg er klagen full av skrivefeil, men det er kanskje det du ber om hjelp til? :)Anonymous poster hash: cbb00...e6c

Takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på skjemaer på www.nav.no - privatpersoner - klageskjema - velg en kategori der, og fyll ut informasjonen som hehøves. Er det ikke plass på selve klageskjemaet, så bare skriver du klagen på et a4 ark (vedlegg).

Få med fremsiden til klagen din også. For det er nemlig 2 dokumenter du må skrive ut.


Har du "BankID" kan du også levere klagen over nettet. Er ikke så vanskelig..


Forøvrig så burde du skrevet klagen på litt bedre norsk. Og som AB spurte deg om, det var muligens det du trengte hjelp til?



Men jeg tror nok at grunnen til at du har fått avslag på regnskapskurs er enkelt og greit fordi du ikke har "bruk" for det, du har jo en økonomiutdannelse fra før av sier du. Og en utdannelse trumfer et regnskapskurs.

Det at du ikke har fått arbeidspraksis innen barnehage pga høyere utdannelse stusser jeg litt på, da. På en side kan jeg jo forstå at det er lite hensiktsmessig å ha deg på arbeidspraksis som barnehageassistent dersom du har en mastergrad i økonomi. Men på den annen side, så får du ikke jobb innen økonomi pga du ikke snakker godt nok norsk - og da kan det jo være hensiktsmessig å ha deg på en slik arbeidspraksis likevel - fordi du vil jo lære deg bedre norsk! Og det vil på sikt styrke dine muligheter å komme deg ut i ordinært arbeid (innen økonomi... men jobb videre i barnehagen er jo også mulig - slik at du kan tjene penger til livets opphold).


NAV har jo også andre tiltak som kan hjelpe deg å komme inn i arbeidslivet igjen (er nok avhengig av hvor en bor), og det er rart det ikke er drøftet med veileder. Hadde tatt kontakt med NAV jeg, fått en time med veileder, for så å høre hva de har å tilby av tiltak for å hjelpe deg å komme ut i arbeidslivet igjen.







Anonymous poster hash: 8bd96...04b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på skjemaer på www.nav.no - privatpersoner - klageskjema - velg en kategori der, og fyll ut informasjonen som hehøves. Er det ikke plass på selve klageskjemaet, så bare skriver du klagen på et a4 ark (vedlegg).Få med fremsiden til klagen din også. For det er nemlig 2 dokumenter du må skrive ut.Har du "BankID" kan du også levere klagen over nettet. Er ikke så vanskelig..Forøvrig så burde du skrevet klagen på litt bedre norsk. Og som AB spurte deg om, det var muligens det du trengte hjelp til?Men jeg tror nok at grunnen til at du har fått avslag på regnskapskurs er enkelt og greit fordi du ikke har "bruk" for det, du har jo en økonomiutdannelse fra før av sier du. Og en utdannelse trumfer et regnskapskurs. Det at du ikke har fått arbeidspraksis innen barnehage pga høyere utdannelse stusser jeg litt på, da. På en side kan jeg jo forstå at det er lite hensiktsmessig å ha deg på arbeidspraksis som barnehageassistent dersom du har en mastergrad i økonomi. Men på den annen side, så får du ikke jobb innen økonomi pga du ikke snakker godt nok norsk - og da kan det jo være hensiktsmessig å ha deg på en slik arbeidspraksis likevel - fordi du vil jo lære deg bedre norsk! Og det vil på sikt styrke dine muligheter å komme deg ut i ordinært arbeid (innen økonomi... men jobb videre i barnehagen er jo også mulig - slik at du kan tjene penger til livets opphold).NAV har jo også andre tiltak som kan hjelpe deg å komme inn i arbeidslivet igjen (er nok avhengig av hvor en bor), og det er rart det ikke er drøftet med veileder. Hadde tatt kontakt med NAV jeg, fått en time med veileder, for så å høre hva de har å tilby av tiltak for å hjelpe deg å komme ut i arbeidslivet igjen. Anonymous poster hash: 8bd96...04b

Jeg liker din svar.

Jeg skal se hva skal jeg gjøre med det.

Takk for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til alt AB skriver ville jeg i klagen foreslå alternative løsninger.

Anonymous poster hash: ece6d...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...