Gå til innhold

Hva slags støpsel er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg en elektrisk duppeditt på ebay, som visstnok skal ha støpsel tilpasset U.K. Greia er at jeg er i tvil om dette stemmer, og om varen er som den skal.

Støselet ligner de norske, men de to pinnene står bitte-litt tetter, er noe tykkere og noen mm. kortere.

Stemmer det at dette er støpsel fra U.K? Om ikke, hva slags støpsel kan det evt. være?

Anonymous poster hash: f31c3...cfd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

post-37809-0-78592900-1385029588_thumb.j

Skrevet (endret)

Jeg tipper bare at den er svensk. Jeg kjøpte en lampe på Åhlens en gang, som jeg måtte bytte fordi pinnene satt to mm for tett.

Engelske støpsler har tre pinner.

Endret av Pringle
Skrevet

Jeg tipper bare at den er svensk. Jeg kjøpte en lampe på Åhlens en gang, som jeg måtte bytte fordi pinnene satt to mm for tett.

Engelske støpsler har tre pinner.

ja, får håpe det da. Men synes det er rart, for det stod at det var fra U.K. og at man måtte ha støpsel for bruk i EU. Er bare redd for at det er noe galt med det, og at det ikke kan brukes/er brannfarlig.

Skrevet

rare greier. Ser ut som en vanlig euro plugg, men med diameteren til de Amerikanske kontaktene...

Stikk på Clas Ohlson å kjøp en ny kontakt som du kan sette på, det er kjempe enkelt. Du trenger bare en saks, avbiter og skrujern.

Skrevet

attachicon.gifimage.jpg

Det er denne. Engelskmennene har alltid likt å holde på de sære tingene sine.

Sjekk om dingsen takler 220 volt, da kan du bare følge Kims oppskrift over her.

Skrevet

Det er denne. Engelskmennene har alltid likt å holde på de sære tingene sine.

Sjekk om dingsen takler 220 volt, da kan du bare følge Kims oppskrift over her.

Der har vi den ja :)) Endelig!!

Desverre kan den ikke byttes. Står både på støpselet, i tileg til at jeg snakket med en elektriker som sa det samme.

Ikke finner jeg adapter til den heller :s

Skrevet

Der har vi den ja :)) Endelig!!

Desverre kan den ikke byttes. Står både på støpselet, i tileg til at jeg snakket med en elektriker som sa det samme.

Ikke finner jeg adapter til den heller :s

Men er det ikke en ledning du står og holder i der da? :klo:

Skrevet

Men er det ikke en ledning du står og holder i der da? :klo:

jo, det sitter fast en ledning ja.

Hvordan det? Er noe i støpselet som er nødvendig for at produktet skal lade som det skal.

Skrevet

Du klipper av støpselet. Kjøper nytt støpsel, avisolerer 2-3 cm av ledningen, avisolerer 1 cm av den røde og grønne kabelen og skrur de fast i terminalene til støpselet du har kjøpt og voilà du har en fungerende kontakt.

Skrevet

Du klipper av støpselet. Kjøper nytt støpsel, avisolerer 2-3 cm av ledningen, avisolerer 1 cm av den røde og grønne kabelen og skrur de fast i terminalene til støpselet du har kjøpt og voilà du har en fungerende kontakt.

Det støpselet er ikke bare en plugg, det er en lader bygget inn i det. Så derfor er det litt skitt å klippe det av. Se den andre tråden. :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...