Gå til innhold

Besteforeldre og barnepass

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det ikke litt rart å betale besteforeldre for barnevakt? Her er minsten hos min mor en dag i uka og det hadde aldri falt meg inn at hun skulle få betalt. Men - hun har selv spurt om å få ha han den ene dagen (spurte om vi kunne søke han 80% i bhg fordi hun ville ha han en dag). Samme om hun tar han med på butikken, på kino eller kafe. Hun betaler ;)

Anonymous poster hash: 6dc36...209
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er hjemme hos dem, ungene ser tv, leker eller spiller spill.. Så spiser de middag der. Føler meg litt presset til dette, og de(mest min mor) er veldig oppsatt på dette..

Fikk din bestemor betaling for å passe deg da?

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er sånn at bestemor låser seg fast for å pass eungen for at foreldre kan dra på jobb synes ikke jeg det er urimelig med en kompensasjon for det.

Det er noe annet om man har lyst til å passe innimellom når det passer barnebarn og bestemor og da gjøre ulike aktiviteter. nå låser man seg jo fast til noe, besteforeldre har et liv de også...

Mine svigere bruker foreldrene sine til barnepass annenhver dag og de får ikke betalt for det, og jeg ser at de blir slitne av det. Det er ikke deres barn og de er jo ferdig med "den perioden", da blir det på en måte ikke kos lenger, men mer en følelse av plikt. Det kunne bli mindre pliktfølelse om man får bertalt for å gjøre det istedenfor at en fremmed passer dem.. men selvklart billigere også... men min mening..

Anonymous poster hash: 2d57c...159
Skrevet

Min mor som er vanvittig gniten (listen er LANG!), hadde ikke tatt seg betalt for dette.

• Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

Om hun må binde seg til hver tredje helg og jobber fullt selv, kan jeg forstå at hun vil ha betaling. Det går jo vekk en frihelg? Kanskje jobber hun annenhver helg selv? Kanskje er hun sliten og vil ha litt for jobben?

Er hun derimot hjemme hele tiden stiller det seg annerledes..

Skrevet

Verken mormor eller morfar jobber i helgene. Mormor har noen dager(varierer fra mnd til mnd) på et eldresenter og morfar jobber på båt, så er hjemme i lengre perioder av gangen. Er sjeldent de drar noe sted også.

Får spørre henne hva hun mener er rett pris på dette.. For jeg aner virkelig ikke.

Takker for alle svar i tråden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...