Linkas Skrevet 20. november 2013 #1 Skrevet 20. november 2013 Hei.. Jeg lurer på en ting. Når det kommer til besteforeldre og barnepass, hva er en riktig dagspris på dette? De passer sønnene mine(10 og 8 år) hver 3. helg 13 timer fordelt på lørdag og søndag pga jobben min.. Er det noen mal eller no for og finne ut sånt?
Gjest vilma2000 Skrevet 20. november 2013 #2 Skrevet 20. november 2013 Skulle vel tro at besteforeldre gjorde sånt gratis? Er ikke det bare hyggelig å få tid med barnebarna? 6
Linkas Skrevet 20. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2013 (endret) Far til minstemann hadde en ordning der han betalte sin mor for barnepass.. dette var jo helt greit, siden hun var der hver andre uke pga nattskift på jobben hans. Dette fikk de med seg, og da skal de ha betaling for den helga.. Uten pass der må ungene være med på jobben, lite aktuelt egentlig.. Så derfor lurer jeg på hva som vil være en passe betaling for den helga.. Har enda ikke hatt barnevakt som jeg har måtte betalt for, så aner ikke hva som er vanlig Endret 20. november 2013 av Linkas
liv Skrevet 20. november 2013 #4 Skrevet 20. november 2013 Hadde ikke vært aktuelt å betale besteforeldre.... Hadde de hatt inntektstap så kunne det kanskje diskuteres. Synes det hørtes sært ut og ta betalt fra egne barn for å passe barnebarna. Dekke utgifter om de går på kino og sånt kunne jeg kanskje strukket meg til. 8
Linkas Skrevet 20. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2013 De er hjemme hos dem, ungene ser tv, leker eller spiller spill.. Så spiser de middag der. Føler meg litt presset til dette, og de(mest min mor) er veldig oppsatt på dette..
Sissan1 Skrevet 20. november 2013 #6 Skrevet 20. november 2013 Generelt betaler vi 50 kroner for sovende barn og 100 kroner timen for våkne barn. Men det er jo til barnevakt som ikke er familie, og vi har ikke hatt slik barnevakt for overnatting enda. Jeg ville finne det merkelig om mine foreldre ville ha betalt for å hjelpe oss, men så er de bare barnevakter noen få ganger i året. Hver 3. helg er heller ikke så mye. Å betale litt for en besteforelder som flytter inn til deg annenhver uke er en litt annen greie - da syns jeg det ligner en jobb og er greit å betale for. Jeg kjøper fine blomsterbuketter, gavekort på hudpleie og sånt jeg, når besteforeldre har ytt en ekstra innsats. Det syns vi er koselig alle, tror jeg. 1
liv Skrevet 20. november 2013 #8 Skrevet 20. november 2013 så lenge det ikke er på natta så er jo 10åringen egentlig stor nok til å være alene, nesten 8 åringen også 2
Linkas Skrevet 20. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 20. november 2013 Det er noen diagnoser inni bildet her også, så det tror jeg dessverre ikke jeg tørr.. Hadde de klart seg bra alene, så hadde det vært supert..
Sissan1 Skrevet 20. november 2013 #10 Skrevet 20. november 2013 Det er ikke natt? Og hun legger dem ikke? Hva med å finne en annen barnevakt - så kan moren din kose seg med barnebarna andre tider? Om du uansett må betale, mener jeg. 2
Ciara Skrevet 21. november 2013 #11 Skrevet 21. november 2013 Nå ble jeg litt sjokkert. Besteforeldre som skal ha betaling for å passe? Tenker som en annen, det må i så fall være kompensasjon for inntektstap. Ellers hadde jeg like gjerne fått inn noen andre. 19
Sushi Skrevet 21. november 2013 #12 Skrevet 21. november 2013 Så utrolig rart. Siden det er moren din som maser om dette så får hun vel sette en pris selv?
Stinelin Skrevet 21. november 2013 #13 Skrevet 21. november 2013 Oi. Vi har litt spesielle besteforeldre her, men akkurat det å betale dem for barnepass har aldri falt hverken oss eller dem inn. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #14 Skrevet 22. november 2013 Kunne aldri falle meg inn å ta betalt når vi har samboers barnebarn her. Er jo bare kos å ha han på besøk. Men, jeg hadde ikke villet binde meg til hver 3. helg for dette. Nå skal det sies at jeg også jobber hver 3. helg selv. Ville heller aldri falle meg inn å ta betalt hvis vi tok med barnebarnet på kino eller andre fornøyelser heller. Nå er ikke det aktuelt enda siden han enda er såpass liten, men det kommer Anonymous poster hash: f2450...e80
Gjest Guilty Skrevet 22. november 2013 #15 Skrevet 22. november 2013 Jeg har aldri hørt om besteforeldre som tar seg betalt for dette, høres veldig rart ut. Men det er vel forskjell fra familie til familie høres det ut som. Hvis moren din ønsker at du betaler og du er villig til det så får du vel nesten spørre henne om hva hun synes er rimelig.
Furstina Skrevet 22. november 2013 #16 Skrevet 22. november 2013 Om det är en regelbunden passning pga jobb; säg varje onsdag 16-21, eller som i ert fall var tredje helg då är det mer än spontan passning, då skulle jag kunna tänka mig att betala. Kanske inte i kronor utan i biljetter, middagar eller så? Fast kanske kronor i alla fall när jag tänker efter. Blir det för mycket passning på regelbundenhet är det ju nästan ett jobb. 2
Vera Vinge Skrevet 22. november 2013 #17 Skrevet 22. november 2013 Som de andre sier - dette har jeg aldri hørt om før. Altså, det er generøst med besteforeldre som passer såpass mye hver tredje helg, men om jeg var dem, ville jeg enten sagt ja eller nei. Ikke ja med sånne betingelser. Men når de en gang krever betaling, ville jeg spurt dem direkte.
Erazor Skrevet 22. november 2013 #18 Skrevet 22. november 2013 Synes i grunnen det er greit å betale dersom det er såpass mye og så fast som for TS. Angående pris ville jeg ha snakket med besteforeldrene og blitt enige om noe som begge kan leve med. Dersom bestemor er den som presser på for det, vil hun nok ha en mening om hva hun vil ha for jobben. Hvis man er enige er det også vanskeligere å komme i etterkant og klage på at det ikke er nok.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #19 Skrevet 22. november 2013 Skulle vel tro at besteforeldre gjorde sånt gratis? Er ikke det bare hyggelig å få tid med barnebarna? Hva er deg som får deg til å skrive " er det ikke bare hyggelig å få tid med barnebarna" Tiden er ikke som den var en gang, den gang besteforeldrene bodde nesten i lag med hele familien. For min del, så har jeg ikke villet brukt besteforeldre som fast barnevakt hver tredje helg pga foreldrenes jobb. Stort sett, så jobber besteforeldre i dag (stort sett, ja) De er unge. D kan ha både barnebarn og tenåring samtidig. Noen har faktisk mindre barn også. BF i dag er unge. De skal ha barnebarn på besøk,av glede og ha det hyggelig. Det skal ikke være plikt bak dette. Jeg jobber selv to helger i mnd. For meg har et villet betydd en frihelg i mnd om jeg skulle tatt på meg pass hver tredje helg. Anonymous poster hash: 8874e...10c 1
dreia Skrevet 22. november 2013 #20 Skrevet 22. november 2013 Det høyrest ut som at mor di vil at det skal vera likt for dei ulike setta med besteforeldre, så kvifor ikkje spørja far til minsten kva han faktisk betalte/betaler mora si? Viss du synest det er mykje eller mor di ikkje er fornøyd med summen, hadde eg sett meg om etter nokon andre, for ærlig talt høyrest ho ikkje særlig entusiastisk ut med tanke på å passa barnebarna sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå