AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #21 Skrevet 21. november 2013 Hva mener du med det da? Så det er NSB som har bestemt at hunder under 40 cm skal koste noe i Oslo/Akershus?Anonymous poster hash: 918cf...714 Nei, Det har Ruter bestemt. Og de som er allergiske kan sette seg på dyr ikke tillatt sone. De med dyr får bare sette seg i dyr tillatt sone. For deg under. Anonymous poster hash: e5e6e...367 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #22 Skrevet 21. november 2013 Har du hørt om allergi? Mange av oss med allergi kan bli veldig syke dersom det er hunder i nærheten av oss. Anonymous poster hash: feae6...1eb På langdistansetog (som er det eneste jeg har erfaring med) så er det egne vogner for hunder, allergi er dermed ikke noe argument. Hunden min sitter mellom bena mine på buss likevel må jeg betale for ham. På toget får jeg i alle fall et ekstra sete slik at jeg får det jeg betaler for. Hunden sitter selvsagt fortsatt på gulvet, men jeg får benplass noe som bare skulle mangle da jeg betaler mer for hunden enn for meg. Når jeg skal ta tog gjennom halve landet kan jeg ikke bare la hunden være hjemme. At man på buss og tog inni byer må betale for en hund som sitter mellom bena til eieren (for den har ingenting i seter å gjøre) skjønner jeg fortsatt ikke når små barn og barnevogner går gratis. Hunden tar ikke mer plass enn en ryggsekk så da burde man isåfall betale for det også. Og før noen begynner med den at hunden ikke må være med overalt: vi tar buss når han skal til veterinæren (som han som dere kanskje skjønner MÅ være med på) og eller til hundekurs som han også MÅ være med på ellers er poenget borte. Jeg spør selvsagt før jeg setter meg i nærheten av noen og tar aldri buss i rushtiden. Anonymous poster hash: a6124...2ed 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #23 Skrevet 21. november 2013 På langdistansetog (som er det eneste jeg har erfaring med) så er det egne vogner for hunder, allergi er dermed ikke noe argument. Hunden min sitter mellom bena mine på buss likevel må jeg betale for ham. På toget får jeg i alle fall et ekstra sete slik at jeg får det jeg betaler for. Hunden sitter selvsagt fortsatt på gulvet, men jeg får benplass noe som bare skulle mangle da jeg betaler mer for hunden enn for meg. Når jeg skal ta tog gjennom halve landet kan jeg ikke bare la hunden være hjemme. At man på buss og tog inni byer må betale for en hund som sitter mellom bena til eieren (for den har ingenting i seter å gjøre) skjønner jeg fortsatt ikke når små barn og barnevogner går gratis. Hunden tar ikke mer plass enn en ryggsekk så da burde man isåfall betale for det også. Og før noen begynner med den at hunden ikke må være med overalt: vi tar buss når han skal til veterinæren (som han som dere kanskje skjønner MÅ være med på) og eller til hundekurs som han også MÅ være med på ellers er poenget borte. Jeg spør selvsagt før jeg setter meg i nærheten av noen og tar aldri buss i rushtiden. Anonymous poster hash: a6124...2ed Har en hund på 45 cm, så må betale billett, og selvsagt skal han sitte i sete når jeg har betalt for det!! Tar alltid å dekker setet med jakka mi, så sitter han der og stirrer ut av vinduet, på den måten plager han ingen. Anonymous poster hash: 23951...ce7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #24 Skrevet 21. november 2013 På langdistansetog (som er det eneste jeg har erfaring med) så er det egne vogner for hunder, allergi er dermed ikke noe argument. Hunden min sitter mellom bena mine på buss likevel må jeg betale for ham. På toget får jeg i alle fall et ekstra sete slik at jeg får det jeg betaler for. Hunden sitter selvsagt fortsatt på gulvet, men jeg får benplass noe som bare skulle mangle da jeg betaler mer for hunden enn for meg. Når jeg skal ta tog gjennom halve landet kan jeg ikke bare la hunden være hjemme. At man på buss og tog inni byer må betale for en hund som sitter mellom bena til eieren (for den har ingenting i seter å gjøre) skjønner jeg fortsatt ikke når små barn og barnevogner går gratis. Hunden tar ikke mer plass enn en ryggsekk så da burde man isåfall betale for det også. Og før noen begynner med den at hunden ikke må være med overalt: vi tar buss når han skal til veterinæren (som han som dere kanskje skjønner MÅ være med på) og eller til hundekurs som han også MÅ være med på ellers er poenget borte. Jeg spør selvsagt før jeg setter meg i nærheten av noen og tar aldri buss i rushtiden. Anonymous poster hash: a6124...2ed Har en hund på 45 cm, så må betale billett, og selvsagt skal han sitte i sete når jeg har betalt for det!! Tar alltid å dekker setet med jakka mi, så sitter han der og stirrer ut av vinduet, på den måten plager han ingen. Anonymous poster hash: 23951...ce7 Når jeg har hatt med hunden på toget og betalt halv voksenpris for ham så får jeg ikke et eget sete til han. Sist satt det en jente ved siden av meg og jeg måtte sitte å holde hunden i stramt bånd for at den ikke skulle legge hodet sitt på feil fang. Syns konduktørene det er helt greit at hunden din sitter i setet selv om du har noe oppi setet? Jeg kunne godt tenke meg å prøvd dette selvc, da jeg mener at jeg burde "få det jeg betaler for"... Betaler jeg for plass til hunden så skal den faansmeg få den plassen også. Obs!Den er allergivennlig hvis noen følte for å bemerke noe ang det. Og OBS igjen de har hundevogner nå utvidet der de også nå plasserer annet ymse allergifremkallende skapninger Anonymous poster hash: 53ed1...d99 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #25 Skrevet 21. november 2013 Når jeg har hatt med hunden på toget og betalt halv voksenpris for ham så får jeg ikke et eget sete til han. Sist satt det en jente ved siden av meg og jeg måtte sitte å holde hunden i stramt bånd for at den ikke skulle legge hodet sitt på feil fang. Syns konduktørene det er helt greit at hunden din sitter i setet selv om du har noe oppi setet? Jeg kunne godt tenke meg å prøvd dette selvc, da jeg mener at jeg burde "få det jeg betaler for"... Betaler jeg for plass til hunden så skal den faansmeg få den plassen også. Obs!Den er allergivennlig hvis noen følte for å bemerke noe ang det. Og OBS igjen de har hundevogner nå utvidet der de også nå plasserer annet ymse allergifremkallende skapninger Anonymous poster hash: 53ed1...d99 De gangene jeg har tatt tog med hunden så har de alltid kommet for å hilse på han og har vært veldig allrighte, aldri fått noen bemerkninger fra konduktører eller andre passasjerer. Fremst det er mange ledige plasser på toger, at jeg tar passer på å dekke hele setet med jakke, og det er på anviste plasser for kjæledyr. Anonymous poster hash: 23951...ce7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #26 Skrevet 21. november 2013 Det er ikke lov å ha hunder i setet og det har blitt slik nå hos NSB at dersom du betaler hundebillett så får du setet ved siden av deg før. Det er ikke så lenge siden det ble endret, jeg har reist mange ganger med min hund Oslo-Mosjøen og det er så mye lettere når man får et ekstra sete. Det er beregnet at en voksen kan sitte sammen med enten en barnevogn eller et kjæledyr med skulderhøyde under 40 cm. Barnevogn og kjæledyr med skulderhøyde under 40 cm reiser gratis. Hunder med skulderhøyde over 40 cm betaler du 50% av en ordinær voksenbillett for. Det er beregnet at en voksen sitter med hunden og at den ligger på gulvet. Velger du dyrefri, vil du bli plassert i en seksjon i toget hvor kjæledyr ikke er tillatt. Tilbudet er gratis og åpent for alle som reiser uten dyr. https://www.nsb.no/kjop/hjelp/mer-informasjon-article42484-2739.html Priser for hund på tog: Hunder med skulderhøyde over 40 cm er prisen 50% av en ordinær voksenbillett. Togbillett kjøper du på nsb.no. Hunder med skulderhøyde under 40 cm reiser gratis sammen med deg. Togbillett kjøper du på nsb.no, men plass på Komfort, Sove, Familie eller Dyrefri tillates ikke. På lokaltog innenfor Oslo og Akershus betaler du barnebillett for hund, uansett størrelse. https://www.nsb.no/tilbud-om-bord/reise-med-dyr-paa-toget-article37595-4326.html Fra 10.juni 2012 vil det i alle reserverbare tog bli satt av fire dobbeltseter for reisende med dyr, forteller Solfrid Fjellestad i NSB. - Reisende med hund eller andre dyr vil da få to seter, hvor kjæledyret skal ligge på gulvet ved plassen under vinduet. Noe som vil gi både dyr og andre reisende en bedre og roligere reiseopplevelse, http://hostbilag.nsb.no/kj_ledyr/ Anonymous poster hash: 7583a...d76 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #27 Skrevet 23. november 2013 Fordi det er gratis for barn under en viss alder på fly, buss, tog o.s.v Jeg er glad folk må betale for å ha med hundene sine på tog og sånt. Man MÅ ikke ha med seg hundene sine overalt. Anonymous poster hash: feae6...1eb For å gi hunden min, som er av en veldig sosial rase, et godt liv og en hyggelig hverdag, så føler jeg at jeg MÅ ha han med meg "overalt" ja. Jeg kjøpte meg ikke hund for å la han ligge hjemme og råtne. Grunnen til at jeg plasserte hermetegn rundt "overalt" er fordi man ikke får ha med hunden inn noen plass, egentlig. Allergikere blir tatt mye hensyn til, så jeg utnytter de mulighetene jeg har til det fulle. Hunden må t.o.m ligge på utsiden av innegjerda uteserveringer. Når han er 35 cm høy og kan ligge mellom beina mine setter jeg lite pris på at jeg må betale for han på bussen. Ellers synes jeg at det er en selvfølge at barnevogn skal være gratis, akkurat slik som rullestol. Det er en nødvendighet. Anonymous poster hash: 6536c...ce5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå