Gå til innhold

Psykiske diagnoser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selektiv mutisme.

Anonymous poster hash: 44fdf...7fc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg visste ikke man kunne ha disse tre samtidig. Kan jeg spørre hvordan det er å være deg?

Anonymous poster hash: 8bfd2...4fe

Jeg har ihvertfall hørt og lest at de diagnosene er ganske nærme, "i slekt" på en måte.

Altså det er veldig slitsomt til tider, det ville jo vært ganske slitsomt å bare ha en av diagnosene. Men jeg får medisiner for bipolar lidelse så det går ganske bra nå, da. Men oppveksten har ikke vært lett...

Skrevet

ADHD

Anonymous poster hash: 5dd8c...2a7
Skrevet

PTSD, generalisert angst, depressiv lidelse, bulimi og emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse (den siste skal jeg få ny utredning for og tror ikke jeg fyller kriteriene lenger).

Anonymous poster hash: dbbc7...876
Skrevet

Depresjon og a-typisk anoreksi nevrosa

Anonymous poster hash: 0d644...0d5
Skrevet

Dystymi og EDNOS (uspesifisert spiseforstyrrelse), men førstnevnte var nok heller en langvarig depresjon. For tiden er jeg i gang med å bli utredet og diagnostisert på nytt.

Skrevet

Sosial angst/ generalisert angst / depresjon. Men jeg går på medisin som jeg reagerer veldig bra på så jeg opplever ikke mye til disse diagnosene, men jeg har selvfølgelig mine dårlige dager som alle andre.

Skrevet

Depresjon

Dystymi

Suicidalitet

Panikklidelse

Agorafobi

Sosial Fobi

OCD

PTSD

Psykotisk lidelse

Antisosial forst.

Ustabil Personlighetsforstyrrelse borderline

Vedvarende personlighetsforstyrrelse etter katastrofale livshendelser

Uspesifisert dissosiativ lidelse

Må jo ha litt utfordringer i hverdagen.. :fnise:

Tenker nok ikke så mye på at jeg ER en eller alle av disse. Bare mer at jeg har en fargerik personlighet.. :biggrin:

Vanskelig å snakke åpent om dette gjerne da folk fort blir skremt vekk. Om man hadde dradd et "normalt" menneske igjennom hele prosessen så tror jeg nok faktisk de aller fleste hadde endt opp med en eller annen diagnose på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...