Hjelperen93 Skrevet 23. november 2013 #201 Skrevet 23. november 2013 Det er jo der problemet ligger. Du er liksom for kvinnelig frigjøring og bla bla bla, så lenge det ikke går ut over dine eldgamle illusjoner om hva maskulinitet vil si. Anonymous poster hash: cca5c...1bd Svart på dette tidligere, men får vel gjenta. Jeg har gjennom hele forholdet visst at hun har hatt mer erfaring enn meg uten at det var et problem, men det var når hun fortalte om trekanten at det ble et problem. Vet ikke hvorfor jeg skrev det du sitererer, var en liten glipp fra min side og ikke noe som stemmer ift min situasjon.
Gjest åffårno Skrevet 23. november 2013 #202 Skrevet 23. november 2013 TS her. Jeg fortalte kjæresten om at jeg i det siste har hatt vanskelig for å akseptere at hun har hatt trekant med to menn, og at jeg ikke satte særlig pris på at hun fortalte meg det. Angret litt på at jeg i det hele tatt tok det opp, fordi hun visstnok har fått mye pes for det av andre gutter (hun er fra et ganske lite sted, og det er visst ganske godt kjent), og hun fortalte at det var noe hun gjorde i fylla og angrer veldig på. Sååå... når jeg fikk høre hennes side av saken og at hun har slitt mye med det, syntes jeg veldig synd på henne, og endte opp med å sitte å holde rundt og trøste henne. So its all good in the hood. Lysten til å dumpe henne er i hvert fall helt borte, og jeg har egentlig mest medfølelse for at hun har blitt kjent som løs der hun kommer fra. Jeg ble kjent med henne i en annen del av landet og hun er ikke kjent som løs (og er heller ikke særlig løs) i det området hvor vi bor nå, så da tror jeg faktisk alt skal ordne seg. Takk til alle som kom med seriøse svar Tolker jeg deg riktig hvis du har mer lett for å akseptere det nå siden hun sier det skjedde i fylla og hun angrer på det? Tror du det kan hende at hun eller andre kvinner etterhvert angrer på en handling nettopp fordi fordømmelsen og degraderingen fra andre er så stor - ikke på grunnlag av hendelsen i seg selv og hva den faktisk innebar? Det kan godt være hun angrer på dette, men man kan jo lure på hvorfor. Er det fordømmelsen fra ei hel bygd og av frykt for å miste en hun vil leve med, eller er det hennes egen følelse rundt egne handlinger? Jeg tviler på at det er sistnevnte når alt kommer til alt - om fordømmelsen ikke var tilstede ville hun ikke slitt så mye med det, men i verste fall tenkt at det ikke var hennes kopp te og aldri tenkt mer på det. Men heldigvis har du og disse andre hyggelige gutta sørget for at det ikke var mulig Gratulerer. 5
Ms.Mx Skrevet 23. november 2013 #203 Skrevet 23. november 2013 Hadde nok ikke likt hvis jeg fikk vite at dama fantaserte om det, men hadde ikke reagert nevneverdig. Er tross alt stor forskjell på det å fantasere om noe og det å ville gjøre det i virkeligheten. Kan ikke tenke meg at det finnes jenter som ikke har hatt anledning til å gjøre dette. Men du har nok rett i at mentaliteten til disse jentene er minst like turn off som de faktiske handlingene.Anonymous poster hash: 8c498...ef6 Så jenter som har hatt fantasier om trekant er altså ikke kjærestemateriale? Unfuckingbelievable... Og selvfølgelig finnes det jenter som fantaserer om det og ennå ikke har fått anledning. Jeg har vært med på en sånn en en gang, og det tok omtrent 15 år fra jeg først fantaserte om det til sjangsen bød seg. 1
Hjelperen93 Skrevet 23. november 2013 #204 Skrevet 23. november 2013 Så konklusjonen blir da at det ikke er akten i seg selv som er problematisk men heller mentaliteten hennes som tillater henne hå ha trekant? Betyr det at kvinner som har fantasert om trekant men aldri fikk anledningen er løse og mangler selvrespekt? Skjønner ikke hvordan du klarer å komme til den konklusjonen. Jeg bryr meg ikke det døyt om kvinner og menn vil ha trekant eller firkant med hvem de vil, men når kjæresten min etter ett år valgte å fortelle meg det så ble det til et problem, uten at de holdningene jeg vanligvis har forhindret det. Du trenger ikke å trekke så mye logikk ut av det, det er slik jeg har følt det, og følelser er ikke fornuft.
Ms.Mx Skrevet 23. november 2013 #205 Skrevet 23. november 2013 Tolker jeg deg riktig hvis du har mer lett for å akseptere det nå siden hun sier det skjedde i fylla og hun angrer på det? Tror du det kan hende at hun eller andre kvinner etterhvert angrer på en handling nettopp fordi fordømmelsen og degraderingen fra andre er så stor - ikke på grunnlag av hendelsen i seg selv og hva den faktisk innebar? Det kan godt være hun angrer på dette, men man kan jo lure på hvorfor. Er det fordømmelsen fra ei hel bygd og av frykt for å miste en hun vil leve med, eller er det hennes egen følelse rundt egne handlinger? Jeg tviler på at det er sistnevnte når alt kommer til alt - om fordømmelsen ikke var tilstede ville hun ikke slitt så mye med det, men i verste fall tenkt at det ikke var hennes kopp te og aldri tenkt mer på det. Men heldigvis har du og disse andre hyggelige gutta sørget for at det ikke var mulig Gratulerer. Veldig godt poeng. +1
Hjelperen93 Skrevet 23. november 2013 #206 Skrevet 23. november 2013 Tolker jeg deg riktig hvis du har mer lett for å akseptere det nå siden hun sier det skjedde i fylla og hun angrer på det? Tror du det kan hende at hun eller andre kvinner etterhvert angrer på en handling nettopp fordi fordømmelsen og degraderingen fra andre er så stor - ikke på grunnlag av hendelsen i seg selv og hva den faktisk innebar? Det kan godt være hun angrer på dette, men man kan jo lure på hvorfor. Er det fordømmelsen fra ei hel bygd og av frykt for å miste en hun vil leve med, eller er det hennes egen følelse rundt egne handlinger? Jeg tviler på at det er sistnevnte når alt kommer til alt - om fordømmelsen ikke var tilstede ville hun ikke slitt så mye med det, men i verste fall tenkt at det ikke var hennes kopp te og aldri tenkt mer på det. Men heldigvis har du og disse andre hyggelige gutta sørget for at det ikke var mulig Gratulerer. Hun angrer helt sikkert pga fordømmingen fra andre gutter. Men en gutt som ligger rundt med flere hundre jenter blir da også til en viss grad fordømt av andre jenter på lik måte som en jente? Ser ikke problemet.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #207 Skrevet 23. november 2013 Så jenter som har hatt fantasier om trekant er altså ikke kjærestemateriale? Unfuckingbelievable... Og selvfølgelig finnes det jenter som fantaserer om det og ennå ikke har fått anledning. Jeg har vært med på en sånn en en gang, og det tok omtrent 15 år fra jeg først fantaserte om det til sjangsen bød seg. Hva om å lese det jeg faktisk skriver?Anonymous poster hash: 8c498...ef6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #208 Skrevet 23. november 2013 Hun angrer helt sikkert pga fordømmingen fra andre gutter. Men en gutt som ligger rundt med flere hundre jenter blir da også til en viss grad fordømt av andre jenter på lik måte som en jente? Ser ikke problemet. Vi snakker ikke om flere hundre personer, vi snakker om én enkelt hendelse. Og nei, en gutt har på ingen måte det samme skambelagte forholdet til sex som det en jente har. "Hore" er og blir et styggere og mer virkningsfult skjellsord enn "horebukk". Anonymous poster hash: 64791...f03 4
Gjest åffårno Skrevet 23. november 2013 #209 Skrevet 23. november 2013 Hun angrer helt sikkert pga fordømmingen fra andre gutter. Men en gutt som ligger rundt med flere hundre jenter blir da også til en viss grad fordømt av andre jenter på lik måte som en jente? Ser ikke problemet. Du ser ikke problemet med at du har fått kjæresten din til å føle seg nedrig, verdiløs og ekkel. Neivel. Flott sammenlikning du har med "100 andre" når det var snakk om 2 personer, en gang. Det sier noe om hvordan du fortsatt dømmer henne nord og ned, men du aksepterer det mer nå - fordi hun er knust over at du reagerer så negativt, og minner henne på hvor lite verdt hun er i andres øyne. Ergo angrer hun selvsagt - ingen gir henne anledning til å bestemme selv. 5
Ms.Mx Skrevet 23. november 2013 #210 Skrevet 23. november 2013 Hva om å lese det jeg faktisk skriver?Anonymous poster hash: 8c498...ef6 Okei, greit, jeg tok kanskje litt hard i, men det jeg skrev er i grunnen hva korrekt konklusjonen er her i tråden. Det var ikke handlingen som var problemet men at hun var villig til å være med på den. Kjærnen i turn-off'en er altså kvinnens tanker rundt trekant med to menn, ikke at hun faktisk har gjort det, for det var jo tilgitt med en gang det ble klart at hun angret på det. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #211 Skrevet 23. november 2013 Okei, greit, jeg tok kanskje litt hard i, men det jeg skrev er i grunnen hva korrekt konklusjonen er her i tråden. Det var ikke handlingen som var problemet men at hun var villig til å være med på den. Kjærnen i turn-off'en er altså kvinnens tanker rundt trekant med to menn, ikke at hun faktisk har gjort det, for det var jo tilgitt med en gang det ble klart at hun angret på det. Men som jeg sa så er det stor forskjell på det å fantasere om noe og det å faktisk ville gjennomføre det i virkeligheten.Anonymous poster hash: 8c498...ef6
Ms.Mx Skrevet 23. november 2013 #212 Skrevet 23. november 2013 Men som jeg sa så er det stor forskjell på det å fantasere om noe og det å faktisk ville gjennomføre det i virkeligheten.Anonymous poster hash: 8c498...ef6 I de fleste tilfeller tror jeg forskjellen ligger i om anledningen faktisk byr seg. Slik er det i allefall med meg og mine fantasier. Det jeg fantaserer om er ting jeg faktisk kunne tenke meg å gjøre.
Hjelperen93 Skrevet 23. november 2013 #213 Skrevet 23. november 2013 Vi snakker ikke om flere hundre personer, vi snakker om én enkelt hendelse. Og nei, en gutt har på ingen måte det samme skambelagte forholdet til sex som det en jente har. "Hore" er og blir et styggere og mer virkningsfult skjellsord enn "horebukk". Anonymous poster hash: 64791...f03 Hva som er verst var ikke det vi diskuterte her. Poenget er at flere her inne prøver å gi et inntrykk av at kvinner aldri kan og burde dømmes basert på tidligere seksuelle erfaringer. Hadde en jente syntes det var gøy om kjæresten hadde pult alle venninnene hennes før de ble sammen? Noen, kanskje, men ikke alle. Hadde en gutt syntes det var gøy om jenta hadde hatt trekant med to gutter før de ble sammen? Noen, kanskje, men ikke alle. Hadde en jente synes det var gøy om gutten hadde kjøpt sex før de ble sammen? Noen, kanskje, men ikke alle. Alle kan dømmes for alt uten at det nødvendigvis er fornuftig, og hverken menn eller kvinner er merkbart bedre eller verre enn den andre parten, slik jeg ser det. Å se bort i fra noens fortid er en holdning som er ganske lett å inneha og praktiskere såfremt du ikke er veldig innvolvert med dem. Det første man burde ta som utgangspunkt i en slik diskusjon er at fornuft og følelser er to veldig separate ting. Man kan ha en sterk mening, men å utøve meningen sin kan være vanskelig. Om kjæresten min bare hadde vært en venninne hadde jeg ikke en gang tenkt over at hun hadde hatt trekant, men når vi er så mye sammen på en intim måte som nå, så blir det et problem, selv om det strider mot fornuften min. Jeg kan ikke styre hva jeg føler hele tiden, og det kan ingen av dere andre heller. "Fornuft er og bør være følelsenes slave" - David Hume Dere kan angripe meg så mye dere vil for holdninger og annet, men hverken jeg eller dere kan styre hva vi føler til enhver tid. Mener du noe annet kommer du til å møte deg selv i døra utallige ganger de neste årene. 1
Ms.Mx Skrevet 23. november 2013 #214 Skrevet 23. november 2013 Skjønner ikke hvordan du klarer å komme til den konklusjonen. Jeg bryr meg ikke det døyt om kvinner og menn vil ha trekant eller firkant med hvem de vil, men når kjæresten min etter ett år valgte å fortelle meg det så ble det til et problem, uten at de holdningene jeg vanligvis har forhindret det. Du trenger ikke å trekke så mye logikk ut av det, det er slik jeg har følt det, og følelser er ikke fornuft. Men du vet, noen følelser bygger på vrangforestillinger, og da må det fornuft til for å rydde opp. 1
Hjelperen93 Skrevet 23. november 2013 #215 Skrevet 23. november 2013 Okei, greit, jeg tok kanskje litt hard i, men det jeg skrev er i grunnen hva korrekt konklusjonen er her i tråden. Det var ikke handlingen som var problemet men at hun var villig til å være med på den. Kjærnen i turn-off'en er altså kvinnens tanker rundt trekant med to menn, ikke at hun faktisk har gjort det, for det var jo tilgitt med en gang det ble klart at hun angret på det. Feil. Dette er ikke logisk riktig fordi hun har fremdeles hatt trekanten rent fysiskt sett, og sånn sett kan man ikke utelukkende se på kvinnens tanker. Om dama mi hadde fortalt meg at hun tenkte på og tente på trekant, uten å faktisk ha det? Det hadde jeg ikke brydd meg særlig om.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #216 Skrevet 23. november 2013 Dumt at dama di skal lide, fordi du sliter med psyken. Anonymous poster hash: fdb79...582 4
Ms.Mx Skrevet 23. november 2013 #217 Skrevet 23. november 2013 Jeg kan ikke styre hva jeg føler hele tiden, og det kan ingen av dere andre heller. Det er da absolutt ikke sant. Jeg har flere guttevenner som tidligere var svært svært homofiendtlige, men den dag i dag, etter et oppgjør med sine homofobe følelser, har de flere homofile venner. Så det går faktisk ann å gjør noe med de følelsene man har identifisert som irrasjonelle......hvis man vil da.
Hjelperen93 Skrevet 23. november 2013 #218 Skrevet 23. november 2013 (endret) Men du vet, noen følelser bygger på vrangforestillinger, og da må det fornuft til for å rydde opp. Sant nok, men er følelsene mine bygd på vrangforestillinger når jeg misliker at kjæresten min har hatt sex med 2 gutter på en gang? Jeg vil tro at det er såpass individuelt at man neppe kan konkludere med noe som helst. Noen hadde sikkert ikke hatt noe problem med det, flott for dem, men det hadde altså jeg, og mange andre ville også hatt det. Altså blir det ganske tåpelig å si at det er noe galt med mine følelser og at jeg lider av vrangforestillinger. Endret 23. november 2013 av Hjelperen93
Hjelperen93 Skrevet 23. november 2013 #219 Skrevet 23. november 2013 Det er da absolutt ikke sant. Jeg har flere guttevenner som tidligere var svært svært homofiendtlige, men den dag i dag, etter et oppgjør med sine homofobe følelser, har de flere homofile venner. Så det går faktisk ann å gjør noe med de følelsene man har identifisert som irrasjonelle......hvis man vil da. Les hva jeg skriver. Følelser og holdninger er ikke det samme.
Ms.Mx Skrevet 23. november 2013 #220 Skrevet 23. november 2013 Feil. Dette er ikke logisk riktig fordi hun har fremdeles hatt trekanten rent fysiskt sett, og sånn sett kan man ikke utelukkende se på kvinnens tanker. Om dama mi hadde fortalt meg at hun tenkte på og tente på trekant, uten å faktisk ha det? Det hadde jeg ikke brydd meg særlig om. Men tidligere i tråden, når jeg påpekte at trekanten hun hadde ikke er en fysisk attributt eller noe som eksisterer ble jeg fortalt at det ikke var viktig fordi det var mentaliteten som tillot henne å ha trekanten som var problematisk. Mao. trekanten i seg selv er overflødig enn så lenge kvinne potensielt sett var villig til å begå handlingen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå