Gjest Lincoln Skrevet 21. november 2013 #21 Skrevet 21. november 2013 Selv om man er singel, så har man behov for nærhet. ONS er latterlig dårlig, men man er langt fra klar for et nytt forhold. Selv oppførte jeg meg veldig likt med pulevenner som jeg gjør med kjæreste. Det er fordi varmen og nærheten - tryggheten - er et behov jeg har. Man kan være nær uten å være hverandres. Var det ikke du som med brask og bram annonserte at du forlot forumet? 2
Alina X Skrevet 21. november 2013 #22 Skrevet 21. november 2013 Var det ikke du som med brask og bram annonserte at du forlot forumet? Hva har det med saken å gjøre? Dette er grunnen til at manfe menn ender opp alene,fordi de "ikke er ute etter noe seriøst"og tror de kan leke 20åringer til de nærmer seg 50. 1
Gjest Katten. Skrevet 21. november 2013 #23 Skrevet 21. november 2013 Da syns jeg man kan være ærlig om det. Finnes ikke noe verre enn menn som plutselig har fått nok av dating, fordi de egentlig så for seg en knullevenn, men da det hele ble litt seriøst, så kom de på at de kanskje kunne sagt fra om at nei det var ikke helt dette de ville. Jeg kunne godtatt et: jeg har funnet ut at vi ikke passer helt sammen fordi ditt eller datt. Men å plutselig komme på at man ikke var seriøs likevel, sårer mer, for da har han vært uærlig, ikke sagt det som det var og jeg ender opp med å føle meg lurt. Anonymous poster hash: 6c4e1...c8f Jeg er selvfølgelig ærlig om det. Glemte bare å skrive det. Dog, det er ikke bare mitt ansvar å avklare hvor man er på vei. Motparten har like mye ansvar. Det er intet poeng i å føle deg lurt for noe du kunne ha spurt om selv.
Druid Skrevet 21. november 2013 #24 Skrevet 21. november 2013 Jeg er glad jeg ikke skal ut å finne meg partner nå om dagen. Grunnleggende strategi for å finne en langsiktig partner er tydeligvis "mannssjåvenistisk" og "umoden" Det virker som om kvinner tror på "hvit ridder" fantasier; man plutselig treffer på en person og direkte funker sex, samliv og kjærlighet helt magisk av seg selv.
Guybrush Skrevet 21. november 2013 #25 Skrevet 21. november 2013 Det kan være alt fra en dårlig unnskyldning for å slippe å binde seg, til venner som pusher og sier de må "komme seg videre", til at man faktisk ikke helt hva man vil. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #26 Skrevet 21. november 2013 Det er mange som dater uten å vite hva de vil. Det skaper mye problemer både for dem selv og "ofrene". Jeg har selv vært i begge roller og synes begge deler er like jævlig. Anonymous poster hash: f9e9d...6a2
Druid Skrevet 21. november 2013 #27 Skrevet 21. november 2013 Det er mange som dater uten å vite hva de vil. Det skaper mye problemer både for dem selv og "ofrene". Jeg har selv vært i begge roller og synes begge deler er like jævlig. Anonymous poster hash: f9e9d...6a2 Okay, la oss snu dette: Hva tror dere en date ER for noe? For det virker mer som om dere regner at når man dater, så har man allerede bestemt seg. Når jeg begynner date, har jeg ikke bestemt meg for noe annet enn at du er interesant. I løpet av tiden vi dater, skal jeg ikke bare avklare om du virkelig er noe å satse på, men også hvorvidt denne typen forhold du ønsker er noe jeg er villig til å gå inn i. Avhengig av hvilket nivå det er snakk om kan denne periden gå mellom antall ganger og år. 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #28 Skrevet 21. november 2013 Okay, la oss snu dette: Hva tror dere en date ER for noe? For det virker mer som om dere regner at når man dater, så har man allerede bestemt seg. Når jeg begynner date, har jeg ikke bestemt meg for noe annet enn at du er interesant. I løpet av tiden vi dater, skal jeg ikke bare avklare om du virkelig er noe å satse på, men også hvorvidt denne typen forhold du ønsker er noe jeg er villig til å gå inn i. Avhengig av hvilket nivå det er snakk om kan denne periden gå mellom antall ganger og år. Greit nok. Men du nevner år...Synes du det er greit å holde en kvinne på gress i flere år før du bestemmer deg? Dabber ikke interessen din av etterhvert som du ser de er villige til å vente på deg urimelig lenge? (Jeg mener 1 år er lenge) Anonymous poster hash: f9e9d...6a2
Steinar40 Skrevet 21. november 2013 #29 Skrevet 21. november 2013 Greit nok. Men du nevner år...Synes du det er greit å holde en kvinne på gress i flere år før du bestemmer deg? Dabber ikke interessen din av etterhvert som du ser de er villige til å vente på deg urimelig lenge? (Jeg mener 1 år er lenge) Anonymous poster hash: f9e9d...6a2 Dette burde egentlig oppfattes positivt da det tyder på trofasthet. Hvorfor mange tydeligvis er såpass skrudde at de ikke føler det sånn er faktisk et interessant psykologisk fenomen. 1
Druid Skrevet 21. november 2013 #30 Skrevet 21. november 2013 Greit nok. Men du nevner år...Synes du det er greit å holde en kvinne på gress i flere år før du bestemmer deg? Dabber ikke interessen din av etterhvert som du ser de er villige til å vente på deg urimelig lenge? (Jeg mener 1 år er lenge) Anonymous poster hash: f9e9d...6a2 Først: jeg synes ikke det er greit, men må man, så må man. Avveiningen er litt ekstra tid nå sparer ett brudd i morgen. Men hvorfor i h***** skulle min interesse dabbe av hvis hun er så interesert i meg at hun er villig til å vente urimelig lenge? Noe bedre tegn kan du vel ikke få? 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #31 Skrevet 21. november 2013 Dette burde egentlig oppfattes positivt da det tyder på trofasthet. Hvorfor mange tydeligvis er såpass skrudde at de ikke føler det sånn er faktisk et interessant psykologisk fenomen. Det har du helt rett i.Jeg ville også sett på det som et positivt tegn,og tegn på at hun var seriøst interessert. Men min personlige erfaring er at mange ser på slik tålmodighet som dumsnillhet. Desverre. Anonymous poster hash: f9e9d...6a2 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #32 Skrevet 21. november 2013 Først: jeg synes ikke det er greit, men må man, så må man. Avveiningen er litt ekstra tid nå sparer ett brudd i morgen. Men hvorfor i h***** skulle min interesse dabbe av hvis hun er så interesert i meg at hun er villig til å vente urimelig lenge? Noe bedre tegn kan du vel ikke få? Ok.Håper mange menn tenker som deg. Anonymous poster hash: f9e9d...6a2
Marie90 Skrevet 21. november 2013 #33 Skrevet 21. november 2013 Fordi de vil ha fordelene ved en "kjæreste" uten forpliktelsene? Regelmessig sex "on tap", kos osv. Det er nok av kvinner som er villige til å behandle en fyr nærmest som en kjæreste uten å få forpliktelse i retur. Mange slike "fuck buddy" forhold også. Et annet svært vanlig alternativ er at han ER åpen for et forhold med den rette, men har ikke møtt henne enda. Så i mellomtiden vil han si til de han ikke er nok interessert i at han ikke er interessert i et forhold. "Jeg vil ikke binde meg" betyr som regel "jeg vil ikke binde meg til deg". Hvis Adriana Lima var aktuell fikk nok pipa en annen lyd. 2
Steinar40 Skrevet 21. november 2013 #34 Skrevet 21. november 2013 Det har du helt rett i.Jeg ville også sett på det som et positivt tegn,og tegn på at hun var seriøst interessert. Men min personlige erfaring er at mange ser på slik tålmodighet som dumsnillhet. Desverre. Anonymous poster hash: f9e9d...6a2 Ja, jeg vet ikke hvordan slike individer egentlig "tenker", men det er i hvert fall ikke mye rart at mange forhold går til helvete når folk reagerer på en slik måte.
Druid Skrevet 21. november 2013 #35 Skrevet 21. november 2013 Et annet svært vanlig alternativ er at han ER åpen for et forhold med den rette, men har ikke møtt henne enda. Så i mellomtiden vil han si til de han ikke er nok interessert i at han ikke er interessert i et forhold. "Jeg vil ikke binde meg" betyr som regel "jeg vil ikke binde meg til deg". Hvis Adriana Lima var aktuell fikk nok pipa en annen lyd. Jeg tror faktisk ikke mange menn holder jenter på gress i tilfelle Adriana Lima plutselig troppet opp. Men jeg tror menn i større grad enn kvinner realitetsbehandler fremtidig samliv. Det virker som menn i større grad enn kvinner bruker tid til å se lltt fram i tid og vurdere hvilket type livsløp de ønsker. Dels fordi vi slipper lettere unna sosial kontekst (det er merkbart tyngre for kvinner å velge bort barn og familie) og dels fordi menn har generelt flere muligheter. Vi er litt fokusert på kvinnefrigøringen, men faktum er at i kjølvannet av kvinnefrigjøringen har vi også hatt en mannsfrigjøring. De samme rollefordelingene som plaget kvinner, plaget menn. Utfordringen er bare at mens kvinner har slåss for frihetene, har menn fått den som konsekvens, og har ikke visst hva de skal gjøre med den. Jeg brukte 2 år på å revurdere forholdet mitt i forkant av at vi fikk barn. Jeg var klar over at jeg kom til å ofre over 20 år, jeg vurderte alle utfordringene vi kunne komme opp i, hvordan vi skulle takle det økonomisk osv osv osv. For henne var dette i praksis bestemt. Hun ville ikke velge bort barn, alderen var der, enten ville jeg ha unge eller fikk jeg flytte ut. Noe egentlig refleksjon utover dette var det lite å spore. Og jeg ser det litt blandt venniner, (jeg er tydeligvis kommet i alderen for utskifting) : det er lite egentlig refleksjon om alternativer til A4 familie: jeg hadde en fyr i huset som jeg så på TV sammen med, det ble litt lite blomster, eller så ga han blomster til noen annen, nå vil jeg ha en ny en av samme type. Så jeg har ingen problem med å se at enkelte menn trenger lengre tid tilå vurdere vor datingen skal ende.
Gjest Sagarmatha Skrevet 21. november 2013 #36 Skrevet 21. november 2013 Men er det ikke rart å date da? Ettersom dating egentlig skal lede til forhold(hvis man passer sammen og sånn). Altså, jeg skjønner hvis menn vil ligge rundt, men hvorfor vil menn date rundt? Anonymous poster hash: 3038d...7f5 Her gjør du feilen med å legge dine preferanser som en slags norm for andre. Ønsket eller behovet for å etablere seg i trygge rammer varierer fra individ. I tillegg er det god grunn til å tro at dette behovet i snitt er noe sterkere for kvinner enn menn, selvsagt med store variasjoner. Dating kan for noen være et behov for å ha nærhet uten at det blir for seriøst, sosialt selskap eller bare moro. Selv om det er viktig at du er tydelig på hva du er ute etter, så må du respektere at andre har forskjellige utgangspunkt. Dersom det er uaktuelt for deg å være i et halvseriøst forhold så må du gi beskjed om dette. Med det sagt, jeg blir ikke overrasket om denne gutten vil utvikle et større behov for å være mer enn en deltids kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #37 Skrevet 21. november 2013 Et annet svært vanlig alternativ er at han ER åpen for et forhold med den rette, men har ikke møtt henne enda. Så i mellomtiden vil han si til de han ikke er nok interessert i at han ikke er interessert i et forhold. "Jeg vil ikke binde meg" betyr som regel "jeg vil ikke binde meg til deg". Hvis Adriana Lima var aktuell fikk nok pipa en annen lyd. Nei, her er jeg ganske uenig. Jeg endte i et langvarig forhold med en som ikke var klar for et nytt forhold der og da. Han brukte tid på å evaluere hvordan et eventuelt forhold ville vært med meg og til slutt så var han klar. Dette tok meg 2 år med nært vennskap og 1/2 år som nesten kjærester. Han kalte seg selv ofte heldig for å være med ei så pen dame osv. Jeg gikk ut av forholdet til slutt fordi mine mål med livet endret seg. Jeg har ikke problemer med å vente på en ny mann som ikke er klar, for det gir også meg tid til å ikke forhaste meg. Anonymous poster hash: 7cb58...e26
Marie90 Skrevet 21. november 2013 #38 Skrevet 21. november 2013 Nei, her er jeg ganske uenig. Jeg endte i et langvarig forhold med en som ikke var klar for et nytt forhold der og da. Han brukte tid på å evaluere hvordan et eventuelt forhold ville vært med meg og til slutt så var han klar. Dette tok meg 2 år med nært vennskap og 1/2 år som nesten kjærester. Han kalte seg selv ofte heldig for å være med ei så pen dame osv. Jeg gikk ut av forholdet til slutt fordi mine mål med livet endret seg. Jeg har ikke problemer med å vente på en ny mann som ikke er klar, for det gir også meg tid til å ikke forhaste meg. Anonymous poster hash: 7cb58...e26 Det er din vurdering og den er du fri til å ha. Likevel er dette et unntak. De aller fleste kvinner er ikke interessert i å kaste bort tid, langt mindre bruke to år på å sjarmere enn mann for så å kun få et "nesten" forhold. De aller fleste menn (med valgmuligheter) vet innen rimelig tid om de vil satse på kvinnen. Kvinner har heller ikke muligheten til å date rundt i like mange år som menn dersom de ultimat sett vil ha en familie. 1
Gjest Katten. Skrevet 21. november 2013 #39 Skrevet 21. november 2013 Det er din vurdering og den er du fri til å ha. Likevel er dette et unntak. De aller fleste kvinner er ikke interessert i å kaste bort tid, langt mindre bruke to år på å sjarmere enn mann for så å kun få et "nesten" forhold. De aller fleste menn (med valgmuligheter) vet innen rimelig tid om de vil satse på kvinnen. Kvinner har heller ikke muligheten til å date rundt i like mange år som menn dersom de ultimat sett vil ha en familie. Que? Personlig har jeg valgmuligheter så det holder, det påvirker da ikke hvor fort jeg utvikler dypere følelser for et annet menneske. For min del tar det tid. 3
Marie90 Skrevet 21. november 2013 #40 Skrevet 21. november 2013 Que? Personlig har jeg valgmuligheter så det holder, det påvirker da ikke hvor fort jeg utvikler dypere følelser for et annet menneske. For min del tar det tid. Ja det tar tid å utvikle et forhold og dype følelser, men det tilhører sjeldenhetene at en mann kun vil være venner med en kvinne i to år uten å prøve seg. Han vet i det minste om han finner henne attraktiv. Så om en kvinne går rundt og venter er det oftest forgjeves. Er en årsak bak uttrykk som "he's just not that into you". 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå