Gå til innhold

Menn som dater men ikke vil binde seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer litt på dette fenomenet, litt fordi jeg er ny på det der med dating og litt fordi jeg er oppi en situasjon jeg ikke helt skjønner.

Altså, jeg har møtt en fyr, et par ganger vi har ligget sammen og sånn. Jeg får inntrykket av at han vil date og finne på ting.

Men greia er at han nettopp har kommet ut av et forhold og vil ikke binde seg, forståelig. Men er det ikke rart å date da? Ettersom dating egentlig skal lede til forhold(hvis man passer sammen og sånn).

Altså, jeg skjønner hvis menn vil ligge rundt, men hvorfor vil menn date rundt?

Anonymous poster hash: 3038d...7f5
Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hei, lurer litt på dette fenomenet, litt fordi jeg er ny på det der med dating og litt fordi jeg er oppi en situasjon jeg ikke helt skjønner.

Altså, jeg har møtt en fyr, et par ganger vi har ligget sammen og sånn. Jeg får inntrykket av at han vil date og finne på ting.

Men greia er at han nettopp har kommet ut av et forhold og vil ikke binde seg, forståelig. Men er det ikke rart å date da? Ettersom dating egentlig skal lede til forhold(hvis man passer sammen og sånn).

Altså, jeg skjønner hvis menn vil ligge rundt, men hvorfor vil menn date rundt?

spenning?

• Liker 1
Skrevet

Men kan de ikke bare ligge rundt da? Hvorfor finne på ting med en eller flere, være med på fester, ut sammen, ligge sammen?

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Man burde definitivt opplyse om sånt på forhånd.

Skrevet

Slike vet ikke helt hva de vil.

Stemmer. Jeg er sånn selv og helt ærlig så vet jeg ikke hvorfor jeg dater..

Anonymous poster hash: 490ea...203

• Liker 1
Skrevet

Jævlig irriterende med sånne. Man tror at de vil mer enn de egentlig vil, og så sitter man igjen skuffet og kvier seg for å date igjen i fare for å oppleve det samme for ørtende gang.

Anonymous poster hash: ab03e...6ec
  • Liker 6
Skrevet

Typisk menn som kun er ute etter ei å ha sex med.

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Men kan de ikke bare ligge rundt da? Hvorfor finne på ting med en eller flere, være med på fester, ut sammen, ligge sammen?

Fordi alle liker ikke å "bare ligge rundt". For mange blir sexen bedre når man også har en form for relasjon, slik som man får gjennom å treffes, prate sammen, dra ut sammen osv, selv om denne relasjonen ikke trenger å være romantisk.

Dessuten er det jo mye mindre jobb å ha deg der enn å renne rundt etter nye kvinner hele tiden.

Endret av Raindrops
  • Liker 4
Skrevet

Når noen sier de "ikke er ute etter noe forhold", betyr det som regel at de ikke er ute etter et forhold med akkurat deg. Men hvis "den rette" skulle komme gående, den som passer helt perfekt og vekker til live følelser som andre kanskje ikke gjør, da er en nok som oftest ute etter et forhold allikevel :)

• Liker 3
Skrevet

Skulle tro begrepet knullekompis var begynt å bli innarbeida nå.

• Liker 1
Skrevet

Klassiker :) Ofte snakk om egoisme og utnytting av andre mennesker for å føle seg bedre. Kommuniserer to forskjellige ting på en gang, sikkert både bevisst og ubevisst. Konfrontert forsvares adferden med utsagn som "Jamen jeg har jo sagt at jeg ikke er klar for...".

Det har sikkert en happy ending i noen tilfeller, men rundt meg har jeg kun sett elendighet som følge av det der. Vil ikke anbefale noen å være selvutslettende tålmodig i slike tilfeller, da faren for å bli utnyttet er overhengende stor. Her bør selvrespekten veie tyngst.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker på date som å bli kjent med hverandre for å så videre se om det kan føre til noe mer.
Men samtidig så forstår jeg folk som vil date selv om de ikke ønsker noe mer eller et forhold. Men om jeg selv ville kun datet for spenningens skyld, så ville jeg prøvd å hintet det fram i starten, så man vet hvor man har hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Stemmer. Jeg er sånn selv og helt ærlig så vet jeg ikke hvorfor jeg dater..

Anonymous poster hash: 490ea...203

Then quit :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil tro at han har lyst til å være med på fester, gå ut, og ligge sammen.

Men stort sett ikke noe mer enn det.

Fritt og fint det vettu. Få i pose og sekk er det mange som vil ha.

Skrevet

Ts her!

Jo, jeg ser den der å date EN, men hva med flere? Altså, ha flere å gå på date med osv.

Skrevet

Ts her!

Jo, jeg ser den der å date EN, men hva med flere? Altså, ha flere å gå på date med osv.

Date flere er i mine øyne helt forkastelig.

Men det er sikkert veldig artig for de som driver med det. Ellers så hadde de neppe gjort det.

• Liker 2
Skrevet

Ts her!

Flere å ringe om han skulle være i nøden kanskje?

Anonymous poster hash: 6bcd4...ff7

Skrevet

Selv om man er singel, så har man behov for nærhet. ONS er latterlig dårlig, men man er langt fra klar for et nytt forhold.

Selv oppførte jeg meg veldig likt med pulevenner som jeg gjør med kjæreste. Det er fordi varmen og nærheten - tryggheten - er et behov jeg har. Man kan være nær uten å være hverandres.

Skrevet

Selv om man er singel, så har man behov for nærhet. ONS er latterlig dårlig, men man er langt fra klar for et nytt forhold.

Selv oppførte jeg meg veldig likt med pulevenner som jeg gjør med kjæreste. Det er fordi varmen og nærheten - tryggheten - er et behov jeg har. Man kan være nær uten å være hverandres.

Da syns jeg man kan være ærlig om det. Finnes ikke noe verre enn menn som plutselig har fått nok av dating, fordi de egentlig så for seg en knullevenn, men da det hele ble litt seriøst, så kom de på at de kanskje kunne sagt fra om at nei det var ikke helt dette de ville.

Jeg kunne godtatt et: jeg har funnet ut at vi ikke passer helt sammen fordi ditt eller datt.

Men å plutselig komme på at man ikke var seriøs likevel, sårer mer, for da har han vært uærlig, ikke sagt det som det var og jeg ender opp med å føle meg lurt.

Anonymous poster hash: 6c4e1...c8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...