Gå til innhold

Rektoskopi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal på rektoskopi imorgen. Har noen av dere vært gjennom denne undersøkelsen? Hvordan var det? Var det nødvendig med beroligende?

Har tatt gastroskopi tidligere uten beroligende, og det gikk fint :)

Anonymous poster hash: 4390d...09e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rektoskopi er fort gjort og ikke vondt, kan være ubehagelig. Det er jo bare nederste delen av tarmen som blir undersøkt.

Det største ubehaget er kanskje at du må ligge i gynekologisk leie. Men mange steder får man lånt en bukse med hull i rumpa, så slipper du å ligge naken nedentil.

Anonymous poster hash: 4b25b...923
Skrevet

Jeg har hatt koloskopi, som sjekker hele tykktarmen, men jeg antar at det er så og si det samme. Det eneste ubehagelige med det var de 24 timene før, da jeg måtte ta masse avføringsmidler og sitte på dass i utrolig mange timer. Veldig slitsomt.

Skrevet

Jeg har hatt koloskopi, som sjekker hele tykktarmen, men jeg antar at det er så og si det samme. Det eneste ubehagelige med det var de 24 timene før, da jeg måtte ta masse avføringsmidler og sitte på dass i utrolig mange timer. Veldig slitsomt.

Ja, starter fasten nå kl 12 og tar første pillene da. Kan ikke si jeg gleder meg!

Kan hende det blir kolonoskopi også, ettersom det er det jeg egentlig er henvist for. Klarte du det uten noen form for beroligende? :)

Skrevet (endret)

Ja, starter fasten nå kl 12 og tar første pillene da. Kan ikke si jeg gleder meg!

Kan hende det blir kolonoskopi også, ettersom det er det jeg egentlig er henvist for. Klarte du det uten noen form for beroligende? :)

Fasten og det å måtte drikke så utrolig mye sånn avføringsgreier er kjipt altså, men det føles UTROLIG bra når man ikke må springe på do lenger og kan sove. Så gled deg til det :)

Jeg fikk et eller annet som de ville at jeg skulle ta, men jeg tror egentlig ikke det er nødvendig. Jeg klarte f.eks. gastroskopi uten noen som helst form for bedøvelse eller beroligende, hadde nok klart koloskopi også, men de insisterte på at jeg tok noen piller. Syns egentlig ikke pillene gjorde noe, følte meg akkurat som jeg pleier etterpå; dvs trøtt :fnise:

Endret av drue
Skrevet

Fasten og det å måtte drikke så utrolig mye sånn avføringsgreier er kjipt altså, men det føles UTROLIG bra når man ikke må springe på do lenger og kan sove. Så gled deg til det :)

Jeg fikk et eller annet som de ville at jeg skulle ta, men jeg tror egentlig ikke det er nødvendig. Jeg klarte f.eks. gastroskopi uten noen som helst form for bedøvelse eller beroligende, hadde nok klart koloskopi også, men de insisterte på at jeg tok noen piller. Syns egentlig ikke pillene gjorde noe, følte meg akkurat som jeg pleier etterpå; dvs trøtt :fnise:

Glemte å si tusen takk for svar :)

Det kan hende det blir kolonoskopi imorgen, får bare se. Jeg har enda ikke flydd, men har bunkret opp toalettet med to nye magasiner og pensum :fnise: Ganske sulten nå, men drikker mye vann, eplejuice og te. Buljong er middag!

Jeg klarte også gastro fint uten noe som helst, så satser på at dette går bra!

Skrevet

Ts her, nå er jeg hjemme igjen! :)

De fikk til koloskopi på meg siden tarmen var så godt tømt (:fnise:), og det gikk veldig bra. Ingen bedøvelse eller beroligende. Det verste var helt klart fasten, jeg var så sulten og gretten i går!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...