Gå til innhold

Noen her med Jack Russell Terrier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper det er det, for jeg vil gjerne høre hva dere har å si og hvordan hunden deres oppfører seg, om jeg faktisk er heldig som fikk vår Jack Russell Terrier..

Jeg møter på noen nesten hver dag og lurer på om det er en Jack Russel Terrier, alle faller for ho. Men de sier det at de ALDRI vil ha en Jack Russell Terrier fordi de er så gneldrete og stae. Og at de trenger så mye aktivitet. Er det flere som blir møtt av sånne folk?

Jeg har hatt hunder igjennom åra, og jeg har aldri hatt en så fin hunderase som JRT. Alltid ville hatt, men aldri følt det var min hunderase til jeg faktisk fant en på foravtale \. Hadde prøve tid i 2 uker, og angrer ikke i det hele tatt på at jeg prøvde meg! Helt fantastisk hunderase.

Hunden min er ikke gneldrete, sta eller noe sånt. Ho er et matvrak, men det betyr bare at ho er glad i mat og får i seg det ho skal. :fnise: Ho kan også være litt redd for folk i mørke klær og gamle folk med rynker, ikke vondt ment. Men det er sånn ho er. Men går bedre nå. Ho er veldig glad i barn, hunder, katter og alle dyr.

Ho har faktisk en ulempe med alle disse gode tingene ved henne, ho tisser på seg hvis ho blir alt for ivrig eller vi sier nei til ho. Samboer skulle rope på henne for å få henne ditt, men ho ville ikke og ble stresset, også satte ho seg ned midt i sofaen og tissa. Skjer ikke ofte, skal mange nei til før ho tisser. Ser ikke på det som et problem, sånn som samboer gjør. For det er bare av og til. Noen som har det problemet med hunden sin uansett rase?

Men... Ho er lærevillig og lærer utrolig fort. Ho kan av triks: Sitt, ligg, rull rundt, bli, gi lapp, high five, gå pent (halvveis), side .Når ho gjør triksene er det ikke spørsmål om hva ho skal gjøre.

Vet ikke om jeg og samboer er flinke til å drive med ho. Men har hørt så mye om rasene som gjør meg forbannet. Fordi de som ikke klarer å trene bikkjene sine og lar dem gjøre som de vil, ødelegger for rasen generelt. Kan jo like så greit at de er uheldige med akkurat den hunden man får.

En Jack Russell Terrier er en hund med mye kjærlighet og aktivitet. Så jeg lurer på om det er flere som er enig i meg?

Hvordan oppfører hunden din seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har JRT, men har bare hatt han i 3mnd.

Han er en aktiv og livlig valp, men ikke noe mer enn vanlig valpeoppførsel. Han er veldig glad i å hilse på nye mennesker, noe som vi jobber litt med så han ikke skal ha så brå fremtreden.

Han er litt bortskjemt i matveien fordi sønnen min har funnet ut at han kan connecte med valpen ved å gi han mat så nå skal helst tørrforet ligge slengt utover gulvet før han spiser for det er sånn sønnen min mater han. Det er egentlig helt greit for i starten slet sønnen min med å forholde seg til han, nå kommer de bedre overens.

Vi er snart i mål med å få han tørr. Skjeldent uhell nå og han har blitt flink til å si ifra.

Jeg får også høre "åååh, er det jack russel?" Og når jeg svarer så spør de om det er sånn som folk sier om at det er en vrang rase. Jeg syns ikke han er noe mer krevende enn andre raser jeg har vært borti.

Han er lærevillig og jeg syns han lærer veldig fort, men vi har ikke fått innarbeidet veldig mye "kommandoer" ennå. Har lært han å sitte og bli, men han er så ivrig at han sliter litt med å holde seg der. Skal sette igang for fult med å trene på å gå bedre i bånd.

Det du beskriver med at hu tisser når hu er ivrig kjenner jeg godt igjen fra en hund foreldrene mine hadde. Husker ikke helt hva som ble anbefalt ift dette, men man må ihvertfall ikke kjefte. Tror de også fikk beskjed om å vente til hu hadde roet seg før de hilste på hu for å unngå uhell.

Hvor i landet bor du? Hvor gammel er hunden deres?

Skrevet

Røyter de mye? Jeg har lyst på hund men er ikke keen på en rase som røyter mye.

Anonymous poster hash: 62842...fb9
Skrevet

Vår røyta lite i starten, men er i en periode nå som han røyter en del. Hårene er ganske tjukke og korte så de faller rett på gulvet og er ikke vanskelig å bli kvitt i motsetning til f.eks katten vår som har kjempe tynne hår som fester seg til alt.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med mine JRT.

De som er korthåret røyter veldig mye, de som er strihåret røyter ikke (men de må nappes).

Anonymous poster hash: 4fb4d...071
Skrevet

Røyter de mye? Jeg har lyst på hund men er ikke keen på en rase som røyter mye.

Anonymous poster hash: 62842...fb9

Sånn som de andre sier. Spørs hvilken hunder du har. Korthåra setter seg veldig! Men strihåra legger seg på gulvet og er lett å støvsuge opp, men hvis du tar vare på pelsen og napper, har ikke jeg problemer med håra.

Skrevet

Vi har JRT, men har bare hatt han i 3mnd.

Han er en aktiv og livlig valp, men ikke noe mer enn vanlig valpeoppførsel. Han er veldig glad i å hilse på nye mennesker, noe som vi jobber litt med så han ikke skal ha så brå fremtreden.

Han er litt bortskjemt i matveien fordi sønnen min har funnet ut at han kan connecte med valpen ved å gi han mat så nå skal helst tørrforet ligge slengt utover gulvet før han spiser for det er sånn sønnen min mater han. Det er egentlig helt greit for i starten slet sønnen min med å forholde seg til han, nå kommer de bedre overens.

Vi er snart i mål med å få han tørr. Skjeldent uhell nå og han har blitt flink til å si ifra.

Jeg får også høre "åååh, er det jack russel?" Og når jeg svarer så spør de om det er sånn som folk sier om at det er en vrang rase. Jeg syns ikke han er noe mer krevende enn andre raser jeg har vært borti.

Han er lærevillig og jeg syns han lærer veldig fort, men vi har ikke fått innarbeidet veldig mye "kommandoer" ennå. Har lært han å sitte og bli, men han er så ivrig at han sliter litt med å holde seg der. Skal sette igang for fult med å trene på å gå bedre i bånd.

Det du beskriver med at hu tisser når hu er ivrig kjenner jeg godt igjen fra en hund foreldrene mine hadde. Husker ikke helt hva som ble anbefalt ift dette, men man må ihvertfall ikke kjefte. Tror de også fikk beskjed om å vente til hu hadde roet seg før de hilste på hu for å unngå uhell.

Hvor i landet bor du? Hvor gammel er hunden deres?

De er så herlige i valpetiden dems. :-) Jeg har vært borti noen mer krevende hunder enn en JRT. Syntes de faktisk er mye enklere å ha med å gjøre enn andre raser. Er vanskelig å roe ned en JRT, men man må bare lære det.

Men har du korthåret eller strihåret?

Jeg bor i Buskerud, du da? Vår hund er 15 mnd gammel.

Skrevet

De er så herlige i valpetiden dems. :-) Jeg har vært borti noen mer krevende hunder enn en JRT. Syntes de faktisk er mye enklere å ha med å gjøre enn andre raser. Er vanskelig å roe ned en JRT, men man må bare lære det.

Men har du korthåret eller strihåret?

Jeg bor i Buskerud, du da? Vår hund er 15 mnd gammel.

Vi har korthåret, men hårene er ganske tjukke. Bare på hodet han er helt myk i pelsen. Klappet en annen korthåret jrt for noen uker siden og han var sinnsykt myk i forhold så kanskje vår er litt midt i mellom

Skrevet

Vi har korthåret, men hårene er ganske tjukke. Bare på hodet han er helt myk i pelsen. Klappet en annen korthåret jrt for noen uker siden og han var sinnsykt myk i forhold så kanskje vår er litt midt i mellom

Det får man jo se når den blir eldre. Vår blir veldig stiv og ekkel i pelsen hvis jeg ikke napper vår. Men etter napping er ho mjuk og god. Napper ho selv. Bruker 2 timer uten hjelp fra samboer...

Skrevet

Vår er veldig grei :) Innmari hyper, men bare god og snill :) Han bor på gård, så han får masse mosjon heldigvis.

Aldri vært gneldrete eller noe slik, han elsker unger og er kjempeleken! Alle elsker han :fnise:

Har blitt møtt av flere folk som mener JRT er små drittbikkjer som bare biter og har dårlig gemytt, men jeg har bare møtt på det stikk motsatte av den rasen. Har hørt om at folk har hatt slike hunder, men de har sjeldent hatt særlig veloppdragne dyr uansett.. Kommer nok veldig an på eieren, som med alle raser.

Med nok mosjon så er de flotte små hunder! :laugh:

Skrevet

Vår er veldig grei :) Innmari hyper, men bare god og snill :) Han bor på gård, så han får masse mosjon heldigvis.

Aldri vært gneldrete eller noe slik, han elsker unger og er kjempeleken! Alle elsker han :fnise:

Har blitt møtt av flere folk som mener JRT er små drittbikkjer som bare biter og har dårlig gemytt, men jeg har bare møtt på det stikk motsatte av den rasen. Har hørt om at folk har hatt slike hunder, men de har sjeldent hatt særlig veloppdragne dyr uansett.. Kommer nok veldig an på eieren, som med alle raser.

Med nok mosjon så er de flotte små hunder! :laugh:

Det er ikke rasen for folk med en uaktiv livsstil.

Skrevet

Det er ikke rasen for folk med en uaktiv livsstil.

Meget sant :) Da får man heller få seg en veskehund eller noe sånt..

Skrevet

Meget sant :) Da får man heller få seg en veskehund eller noe sånt..

Chow Chow da..

Hundene til venninna mi ser du sier "hoff, må jeg ut nå igjen??", når de ser kobbelet.

Skrevet

Chow Chow da..

Hundene til venninna mi ser du sier "hoff, må jeg ut nå igjen??", når de ser kobbelet.

Hahah! Rottweileren til ei venninna var sånn, den elska å bare ligge inne og slappe av. Hver gang de skulle på tur så så hele hunden helt oppgitt ut :P

Skrevet

Hahah! Rottweileren til ei venninna var sånn, den elska å bare ligge inne og slappe av. Hver gang de skulle på tur så så hele hunden helt oppgitt ut :P

Høres herlig ut.

Skrevet

Vår JRT blir helt vilter med en gang jeg tar på meg jakka. Etter en times tur i høyt tempo så er han klar for ny tur igjen om han ser kobbelet. Jeg har ikke så aktiv hverdag og så mye tid at jeg kan gå 3timers turer med han hver dag, men jeg ser også at han roer seg veldig når vi er rolige og slitne. Da liker han å ligge på fanget og kose.

Ellers får han løpt mye fra seg i hagen og ved å lekesloss med pus

Skrevet

Vår JRT blir helt vilter med en gang jeg tar på meg jakka. Etter en times tur i høyt tempo så er han klar for ny tur igjen om han ser kobbelet. Jeg har ikke så aktiv hverdag og så mye tid at jeg kan gå 3timers turer med han hver dag, men jeg ser også at han roer seg veldig når vi er rolige og slitne. Da liker han å ligge på fanget og kose.

Ellers får han løpt mye fra seg i hagen og ved å lekesloss med pus

Samme her, blir vill bare jeg ser på jakka. I dag tidlig ville ho ut på tur, stod ved døra og kvalv og bare "skal vi ikke gå tur nå?". De er så søte. vår hund får 1-3 timers gåtur hver dag, samtidig som ho får løpe fritt på jorde ved siden av hvis vi ikke får gått lang tur. Det elsker ho.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...