Bokalven Skrevet 9. mai 2004 #21 Skrevet 9. mai 2004 Dette nevnte hun etter at jeg veldig klart sa ifra om at svigermor er allergisk mot bla. bjørkepollen og endel andre blomster..Tror kanskje hun er voldsomt egoistisk denne damen jeg Kan virke sånn, ja... Fant du forresten ut hvordan hun hadde fått tak i telefonnummeret ditt?
Tari Skrevet 9. mai 2004 Forfatter #22 Skrevet 9. mai 2004 Kan virke sånn, ja... Fant du forresten ut hvordan hun hadde fått tak i telefonnummeret ditt? Jeg regner med at hun har fått det fra menighetskontoret, jeg har ihvertfall fått nummeret deres derfra
Bokalven Skrevet 9. mai 2004 #23 Skrevet 9. mai 2004 Jeg regner med at hun har fått det fra menighetskontoret, jeg har ihvertfall fått nummeret deres derfra :o Det har strengt tatt ikke menighetskontoret lov til å gi ut, vel? Er ikke det brudd på taushetsplikten?
Tari Skrevet 9. mai 2004 Forfatter #24 Skrevet 9. mai 2004 :o Det har strengt tatt ikke menighetskontoret lov til å gi ut, vel? Er ikke det brudd på taushetsplikten? Jeg vet ikke, men for meg gjør det ingenting - for det virker som denne damen da mest sannsynlig hadde gjort som hun ville om hun ikke fikk tak i meg..Skrekk og gru
Bokalven Skrevet 9. mai 2004 #25 Skrevet 9. mai 2004 Det kan hun da vel ikke gjøre? :o Hjelpes meg, for et nek hun virker som...
Gjest Dalwhinnie Skrevet 9. mai 2004 #26 Skrevet 9. mai 2004 :o Det har strengt tatt ikke menighetskontoret lov til å gi ut, vel? Er ikke det brudd på taushetsplikten? Hvilken taushetsplikt? Kirken er et offentlig bygg, og mange steder er det vanlig at det offentliggjøres i forkant hvem som skal gifte seg i kirka når. En kan helt sikkert be om at dette holdes hemmelig, men i utgangspunktet er en vielse i en kirke en offentlig handling. Derfor skjønner jeg ikke hvilken taushetsplikt du sikter til. Ellers er jeg enig med de andre her - det er deres dag og ingen skal prakke på dere blomster og stæsj dere ikke vil ha. Selv giftet jeg meg også i en liten, nydelig kirke som jeg ikke ville overpynte på noe vis, men det ville heldigivs ikke det andre brudeparet den dagen heller. Vi pyntet med en stor bukett Märtha-liljer på hver side av trappa opp til alteret, og de speliset vi på.
Tari Skrevet 9. mai 2004 Forfatter #27 Skrevet 9. mai 2004 Det kan hun da vel ikke gjøre? :o Hjelpes meg, for et nek hun virker som... ja, det er helt utrolig hva noen får seg til å gjøre.. Derfor er jeg glad for at jeg skal møte de i kirken og sette foten ned. Har også alliert meg med svigermor, hun bærer all pynt vi ikke har blitt enige om ut..
Bokalven Skrevet 9. mai 2004 #28 Skrevet 9. mai 2004 Hvilken taushetsplikt? Kirken er et offentlig bygg, og mange steder er det vanlig at det offentliggjøres i forkant hvem som skal gifte seg i kirka når. En kan helt sikkert be om at dette holdes hemmelig, men i utgangspunktet er en vielse i en kirke en offentlig handling. Derfor skjønner jeg ikke hvilken taushetsplikt du sikter til. Én ting er å oppgi hvem som skal gifte seg der, en annen ting er å oppgi telefonnummer... Hva om vedkommende har hemmelig telefonnummer?
Isiselin Skrevet 9. mai 2004 #29 Skrevet 9. mai 2004 Hvilken taushetsplikt? Kirken er et offentlig bygg, og mange steder er det vanlig at det offentliggjøres i forkant hvem som skal gifte seg i kirka når. Det gjør de fordi en skriver "Ja" på spørsmålet om en vil at det skal offentliggjøres i erklæringene som en sender inn til kirken. Om en skriver "nei" på dette spørsmålet skal det ikke offentliggjøres.
Murf Skrevet 9. mai 2004 #30 Skrevet 9. mai 2004 Bjørkeportal??? Hallo?? i en gjeng på ca seksti gjester er det iallefall tre som er allergiske! I det minste burde den stått på kirketrappa, ikke inne. M
Tari Skrevet 9. mai 2004 Forfatter #31 Skrevet 9. mai 2004 Bjørkeportal??? Hallo?? i en gjeng på ca seksti gjester er det iallefall tre som er allergiske! I det minste burde den stått på kirketrappa, ikke inne. M Jeg vet, ikke mye tankevirksomhet her tydeligvis...Men, det er uaktuelt da...Flere som kommer som er allergiske mot både det ene og det andre ,så en bjørkeportal, det skal jeg iiiikkke ha
Amarone Skrevet 9. mai 2004 #32 Skrevet 9. mai 2004 Hvis deres vielse begynner 1330, og de andres 1500, har de da evig god tid til å pynte kirken etter at deres vielse er ferdig? Jeg har jobbet på et sted hvor det var mange brylluper daglig, og folk rakk som regel å pynte med mye knappere tidsmargin enn det du forteller om! Lykke til... Amarone
diddi Skrevet 9. mai 2004 #33 Skrevet 9. mai 2004 Dersom du er engstelig, så ring og snakk med BRUDEN. Kanskje er det noen som blir helt overkjørt av sin mor her!!! Men lys på benkene da? Er ikke det brannfarlig? Noe av det flotteste jeg har sett er enkle roser lagt oppetter midtgangen, i en steinkirke. Bjørkeportaler er jo sinnssvakt dersom det er allergikere tilstede.
Tari Skrevet 9. mai 2004 Forfatter #34 Skrevet 9. mai 2004 Dersom du er engstelig, så ring og snakk med BRUDEN. Kanskje er det noen som blir helt overkjørt av sin mor her!!! Men lys på benkene da? Er ikke det brannfarlig? Noe av det flotteste jeg har sett er enkle roser lagt oppetter midtgangen, i en steinkirke. Bjørkeportaler er jo sinnssvakt dersom det er allergikere tilstede. Jeg regner med at datteren er med i kirken :-) Får snakke med dem da. Ang. lysene så er det visst spesielle holder til å feste på kirkebenkene..Ikke vet jeg.. Jeg venter i spenning på fortsettelsen jeg da.. Har en følelse av at jeg må spørre henne om hvilken del av "Vi vil ikke ha masse blomster i kirken" - hun ikke forstår
diddi Skrevet 9. mai 2004 #35 Skrevet 9. mai 2004 Jeg ser likevel for meg en vimsete kusine i lang kjole som sneier borti et levende lys, el. langt flagrende hår. OOOOPS!!!
Tari Skrevet 9. mai 2004 Forfatter #36 Skrevet 9. mai 2004 Jeg ser likevel for meg en vimsete kusine i lang kjole som sneier borti et levende lys' date=' el. langt flagrende hår. OOOOPS!!![/quote'] Det er rimelig teit, jeg vet...Jeg syns heller ikke levende lys har noe særlig effekt midt på dagen, midt på sommeren jeg da..Men, jeg skal nå snakke med dem og høre hva de sier..
Snorkie Skrevet 9. mai 2004 #37 Skrevet 9. mai 2004 Bra at du har tenkt å stå på ditt iallefall! Vi skal i kirkemøte på lørdag for alle sommerens brudepar, hvor et av temaene faktisk er deling av blomsterpynt i kirken. Veldig spent på hva som kommer frem der...
tuji Skrevet 10. mai 2004 #38 Skrevet 10. mai 2004 Pynt som du vil, de har god tid til å ordne mellom vielsene. For øvrig hater jeg når brudens mor skal blande seg inn i alt! På menighetskontoret her hvor jeg jobber prøver brudens mor rett som det er å snike seg med på vigselssamtalen også.
Murf Skrevet 10. mai 2004 #39 Skrevet 10. mai 2004 For øvrig hater jeg når brudens mor skal blande seg inn i alt! På menighetskontoret her hvor jeg jobber prøver brudens mor rett som det er å snike seg med på vigselssamtalen også. I alle dager! Trodde de fleste visste at vigselssamtalen er noe presten har med brudeparet, og ikke slekta? FÅr føyse dem vekk med at -nei, du har jo hatt din vigselssamtale. m
tuji Skrevet 10. mai 2004 #40 Skrevet 10. mai 2004 I slike situasjoner pleier en av prestene våre konsekvent å oppføre seg som om han tror det er brudens mor som skal gifte seg. Når hun sier at det er da ikke hun som skal gifte seg, svarer han: "Neivel, da venter du kanskje utenfor, da." De fleste blir ganske paff.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå