Gå til innhold

linser


Gjest Miranda2011

Fremhevede innlegg

Gjest Miranda2011
Skrevet

Har nettopp begynt med linser, men ser litt uklart, å kjøre bil spesielt når det er mørkt, tør jeg ikke... fikk beskjed om at hjerna brukte ca en mnd på å bli vant til linsene. Dere som bruker linser, er det sånn at synet blir klarere etterhvert, eller kan det være jeg har fått feil styrke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merket ikke noe til det du sier når jeg begynnte med linser

Skrevet

Det er helt riktig at du må venne deg til linsene, dette kan jo ta fra noen dager til noen uker(for meg så tok dette et par uker) så jeg ville hatt litt tålmodighet og du har sikkert fått beskjed fra optikeren at du skal bruke linsene få timer av gangen de første ukene og avlaste med briller! Hvis du har hatt synskontroll ved linsetimen så tviler jeg på du har fått feil styrke ;)

Skrevet

Jeg merket heller ikke noe til dette da jeg begynte med linser.

Ble bare en helt ny, fantastisk verden for meg !

  • Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg husker ikke, er mange år siden jeg startet, men jeg tror ikke at det skjedde meg.

Gjest Miranda2011
Skrevet

Takk for svar, får være litt tålmodig så ordner det seg nok

Skrevet

Er mange år siden jeg begynte med linser, men kan ikke huske at det var sånn

Jeg har det lignende med briller da. Tør ikke kjøre bil med briller, det er ikke trygt slik synet mitt er med briller, men jeg er ganske sikker på at styrken er feil. Sjekk med optiker

Skrevet

Har nettopp begynt med linser, men ser litt uklart, å kjøre bil spesielt når det er mørkt, tør jeg ikke... fikk beskjed om at hjerna brukte ca en mnd på å bli vant til linsene. Dere som bruker linser, er det sånn at synet blir klarere etterhvert, eller kan det være jeg har fått feil styrke

Vet du hvilken styrke du bruker?

Anonymous poster hash: c7cd7...932

Gjest Sagarmatha
Skrevet

Det ordner seg, gi det litt tid som du sier.

Skrevet

Det kan hende du må litt ned i styrke på linser i forhold til briller.

Optikeren min sa at dette var ganske vanlig, jeg testet først en uke med samme styrke som jeg hadde i briller, men fikk mye hodepine og sleit med å se på bl.a data. Så testa vi en uke hvor vi gikk ned i styrke, men da sleit jeg igjen med å se avstand... Løsningen min ble linse med full styrke (brillestyrke) på det dominante øyet, og lavere styrke på det andre øyet, selvom jeg ifølge synstesten skal ha likt syn på begge øyne...



Anonymous poster hash: 994aa...24c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...