Gjest Miranda2011 Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Har nettopp begynt med linser, men ser litt uklart, å kjøre bil spesielt når det er mørkt, tør jeg ikke... fikk beskjed om at hjerna brukte ca en mnd på å bli vant til linsene. Dere som bruker linser, er det sånn at synet blir klarere etterhvert, eller kan det være jeg har fått feil styrke
Nysjerriggutt Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 Jeg merket ikke noe til det du sier når jeg begynnte med linser
SoDeliberate Skrevet 20. november 2013 #3 Skrevet 20. november 2013 Det er helt riktig at du må venne deg til linsene, dette kan jo ta fra noen dager til noen uker(for meg så tok dette et par uker) så jeg ville hatt litt tålmodighet og du har sikkert fått beskjed fra optikeren at du skal bruke linsene få timer av gangen de første ukene og avlaste med briller! Hvis du har hatt synskontroll ved linsetimen så tviler jeg på du har fått feil styrke
Sillicious Skrevet 20. november 2013 #4 Skrevet 20. november 2013 Jeg merket heller ikke noe til dette da jeg begynte med linser. Ble bare en helt ny, fantastisk verden for meg ! 1
Gjest Daenerys Skrevet 20. november 2013 #5 Skrevet 20. november 2013 Jeg husker ikke, er mange år siden jeg startet, men jeg tror ikke at det skjedde meg.
Gjest Miranda2011 Skrevet 21. november 2013 #6 Skrevet 21. november 2013 Takk for svar, får være litt tålmodig så ordner det seg nok
Missy1 Skrevet 21. november 2013 #7 Skrevet 21. november 2013 Er mange år siden jeg begynte med linser, men kan ikke huske at det var sånn Jeg har det lignende med briller da. Tør ikke kjøre bil med briller, det er ikke trygt slik synet mitt er med briller, men jeg er ganske sikker på at styrken er feil. Sjekk med optiker
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #8 Skrevet 21. november 2013 Har nettopp begynt med linser, men ser litt uklart, å kjøre bil spesielt når det er mørkt, tør jeg ikke... fikk beskjed om at hjerna brukte ca en mnd på å bli vant til linsene. Dere som bruker linser, er det sånn at synet blir klarere etterhvert, eller kan det være jeg har fått feil styrke Vet du hvilken styrke du bruker? Anonymous poster hash: c7cd7...932
Gjest Sagarmatha Skrevet 21. november 2013 #9 Skrevet 21. november 2013 Det ordner seg, gi det litt tid som du sier.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #10 Skrevet 21. november 2013 Det kan hende du må litt ned i styrke på linser i forhold til briller. Optikeren min sa at dette var ganske vanlig, jeg testet først en uke med samme styrke som jeg hadde i briller, men fikk mye hodepine og sleit med å se på bl.a data. Så testa vi en uke hvor vi gikk ned i styrke, men da sleit jeg igjen med å se avstand... Løsningen min ble linse med full styrke (brillestyrke) på det dominante øyet, og lavere styrke på det andre øyet, selvom jeg ifølge synstesten skal ha likt syn på begge øyne... Anonymous poster hash: 994aa...24c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå