AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Skal kanskje på trening? Ble litt usikker. Jeg har en kronisk betennelsessykdom i spiserøret, som kort forklart er en allergisk reaksjon i spiserøret. Dette fører til mye ubehag. Den siste uken har jeg fått store smerter i magesekken, samt en enorm hul sulthetsfølelse som er der hele tiden. Var hos legen i dag og han regnet med at det var magesår, har fått syrehemmende og skal på gastroskopi om 2 uker. (Går jevnlig til gastroskopi hver 5. måned :gråte: ). Har også strålinger bak mot ryggen i samme høyde som magesekken, og i grunn rundt hele diafragma. Det jeg så klart glemte å spørre legen min om i dag er om det er greit å trene eller ikke? Trener for det meste tung styrketrening, så er dette jeg lurer på. Er det noen andre som har noen erfaringer med magesår og trening? Regner med at så lenge jeg lytter til kroppen at det går greit? men vil jo ikke risikere at tilstanden skal forverre seg, kan dette skje ved trening? Er forresten ikke magesår på grunn av den bakterien, men mest sannsynlig på grunn av en forverring av sykdommen min. Skal tilbake til legen på fredag, men skulle gjerne ha trent før den tid.Håper noen kan hjelpe Anonymous poster hash: 44e58...c0a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 Vil tro det går fint å trene, men jeg må bare si at da jeg hadde spiserørsbetennelse var det et ork bare å komme meg ut med hunden. Ble bedre med jerntilskudd, men likevel. Anonymous poster hash: 611c3...022
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #3 Skrevet 18. november 2013 Vil tro det går fint å trene, men jeg må bare si at da jeg hadde spiserørsbetennelse var det et ork bare å komme meg ut med hunden. Ble bedre med jerntilskudd, men likevel. Anonymous poster hash: 611c3...022 Takk for svar Har vært konstant kvalm i 2 år før vi fant ut hva det var, kom meg likevel på trening innimellom selv om jeg de fleste dagene bare måtte ligge oppreist å ynke meg. Er bedre nå som jeg har lært litt mer hvordan jeg skal takle sykdommen. Men så var det dette magesåret da... Fant litt mer på engelske sider etter jeg postet her. Der var det gjentakende ikke anbefalt å trene styrke der du må skape et buktrykk, som egentlig blir det meste av styrketrening... Fordi det kunne skape hull i magesekken, noe som er veldig mye mer akutt tilstand enn magesår. Er det noen som vet om det noe hold i dette? Vil absolutt ikke risikere dette, syntes det er rart at legen ikke nevnte noe om trening i dag. (Jeg glemte selv helt å spørre) Anonymous poster hash: 44e58...c0a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #4 Skrevet 18. november 2013 Noen andre ? Ringer legen i morgen uansett tenker jeg, for å høre, men vil gjerne ha noen erfaringer likevel Anonymous poster hash: 44e58...c0a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå