AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #21 Skrevet 19. november 2013 Nå har TS ikke spurt hverken deg eller mannen om å hjelpe til, så da skjønner jeg ikke hvorfor man skal være så negativ. Anonymous poster hash: aa646...1da Les tråden, du. Anonymous poster hash: 92fba...e88 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #22 Skrevet 19. november 2013 Mamma og pappa hadde noen venner som arrangerte nissefest i skogen for familie og venner hvert år i mange år, en av yndlings tingene mine med julen som barn var å få dra dit hvert år! Anonymous poster hash: 6bb60...f0a
lillevill Skrevet 19. november 2013 #23 Skrevet 19. november 2013 Ikke la mannen din være nisse ihvertfall.. Kansje du kan alliere deg med noen i nabolaget som vil hjelpe til?
Lou Salome Skrevet 19. november 2013 #24 Skrevet 19. november 2013 Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at det koster mer for de voksne enn det smaker for de små? Jeg har ikke tenkt til å gå igang med ett kjempeprosjekt av dimensjoner. Jeg koker grøt og kakao, lager små godteposer og bestikker pappaen min til å være julenisse. Så får alle ta med seg en skål, en kopp(evt om jeg kjøper plastikk), varme klær og noe varmt å sitte på. Ts.Anonymous poster hash: b247b...d54 Men dette kan du da bare gjøre? I hovedinnlegget sier du "Jeg klarer ikke å arrangere det uten ham" . 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #25 Skrevet 19. november 2013 Men dette kan du da bare gjøre? I hovedinnlegget sier du "Jeg klarer ikke å arrangere det uten ham" . Jeg skrev vel at jeg klarer ikke å arrangere det alene. Jeg har veldig lyst til at vi skal være sammen om dette. De jeg vet om som jeg kunne spurt om hjelp bor langt unna dessverre. Men jeg skal alltids klare det på et vis så får han velge om han vil være her eller ikke.Anonymous poster hash: b247b...d54
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #26 Skrevet 19. november 2013 Les tråden, du. Anonymous poster hash: 92fba...e88 Det har jeg og gjort, det er negativiteten til noe man ikke er en del av jeg reagerer på. Anonymous poster hash: aa646...1da
Gjest Coolaid Skrevet 19. november 2013 #27 Skrevet 19. november 2013 Jeg synes også at det bare høres slitsomt og masete ut. Jeg hadde ikke dratt vekk i protest dersom dama hadde ønsket å stelle istand noe sånt, og hadde vel sagt det på en hyggeligere måte, men å bruke tid på rydding, rigging, grøt, kakao, leker, julenisse og alt mulig appellerer ikke til meg. Det mener jeg ikke noe vondt med, og det samme gjelder antagelig mannen din. Anonymous poster hash: 92fba...e88 Jeg er helt enig her. Det må være helt greit for mannen din å slippe å involvere seg i et slikt prosjekt som han ikke har noe godfølelse for. Han kunne vært litt høfligere å sagt nei på en fin måte. Grei ide for dem som ønsker å bruke tid på dette, ikke grei ide for mannen din, og heller ikke grei ide dersom det gjaldt meg. Kan forstå at man ønsker noen å spille på lag med, men skal du spille på lag med mannen din trenger man et felles mål og felles interesse for noe. Det har ikke du og mannen din denne gang, derfor er det naturlig for han å ikke bidra til det han mener er en dårlig ide. Dersom dette er viktig nok for deg klarer du fint å gjennomføre dette selv. Ikke forvent at andre skal være like entusiastisk
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #28 Skrevet 19. november 2013 Jeg er helt enig her. Det må være helt greit for mannen din å slippe å involvere seg i et slikt prosjekt som han ikke har noe godfølelse for. Han kunne vært litt høfligere å sagt nei på en fin måte. Grei ide for dem som ønsker å bruke tid på dette, ikke grei ide for mannen din, og heller ikke grei ide dersom det gjaldt meg. Kan forstå at man ønsker noen å spille på lag med, men skal du spille på lag med mannen din trenger man et felles mål og felles interesse for noe. Det har ikke du og mannen din denne gang, derfor er det naturlig for han å ikke bidra til det han mener er en dårlig ide. Dersom dette er viktig nok for deg klarer du fint å gjennomføre dette selv. Ikke forvent at andre skal være like entusiastisk Jeg føler at dere tror at jeg prøver å "tvinge" han til å være med på dette, og må bare presisere at det gjør jeg ikke. Hvis ikke han vil delta så er det greit det. Jeg synes det er trist, men han gjør selvfølgelig som han vil jeg synes bare at det kunne blitt sagt på en annen måte! Og spørsmålet mitt i hovedinnlegget var vel om det virkelig var en så dårlig ide, ikke hvordan skal jeg få han til å være med TsAnonymous poster hash: b247b...d54
makkapakka Skrevet 19. november 2013 #29 Skrevet 19. november 2013 Sett fra en grøtskål til mannen og gå ut i skogen og lag nissefest uten han
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #30 Skrevet 19. november 2013 Jeg føler at dere tror at jeg prøver å "tvinge" han til å være med på dette, og må bare presisere at det gjør jeg ikke. Hvis ikke han vil delta så er det greit det. Jeg synes det er trist, men han gjør selvfølgelig som han vil jeg synes bare at det kunne blitt sagt på en annen måte! Og spørsmålet mitt i hovedinnlegget var vel om det virkelig var en så dårlig ide, ikke hvordan skal jeg få han til å være med TsAnonymous poster hash: b247b...d54 Vel, du skrev i startinnlegg at dette ikke var noe du klarte å gjennomføre selv, og fokuset var på mannen din og hans negativitet. Da er det lett å tolke det som om du vil ha bekreftelse på at vi som leser dette skal være enige med deg om at han skal hjelpe deg. Hvis han ikke synes det er noen god ide, så synes han ikke det er noen god ideAnonymous poster hash: 26ddb...f88 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #31 Skrevet 19. november 2013 Kjenner jeg får grøsninger i hele kroppen av et slikt opplegg. Jeg liker å arrangere sammen med barna og i nabolaget, og jeg syns jul er trivelig, men det er så mange advnet-/nisse-/grøt-/juletrefester i desember og januar at jeg sliter seriøst med å holde motivasjonen oppe. Og i romjulen foretrekker ihvertfall vi å bruke de få dagene det ikke er obligatoriske middags- og kaffeselskap med familien å ikke ha noen planer, men heller finne på ting helt spontant. Synd at mannen din uttrykte seg negativt. Ikke alle er flinke til å være varsomme nok når de skal gi negative tilsvar (dette meg selv inklusive). Men jeg skjønner han godt, og hadde mannen min fått for seg at han ville arrangere noe slikt, hadde jeg nok svart veldig likt. Og hadde han fortsatt insistert på å gjennomføre, hadde jeg vært langt unna huset denne dagen. Og jeg hadde vært ganske så grinete på han for å binde opp familietiden vår på den måten "bare fordi det sikkert ville bli så gøøøøy!" Anonymous poster hash: 239eb...cb8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå