Gå til innhold

Nissefest-negativ mann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjempelyst til å stelle istand nissefest for barna i familien/omgangskretsen, aller helst i romjulen engang. Vi har skogen rett på utsiden av døren og fem min gange til en stor lysning der. Jeg ser for meg at vi koker grøt som holdes varm over bålet, koker kakao, diverse aktiviteter for barna og har julenisse som deler ut godteposer. Eller noe lignende. Det som er problemet er at mannen synes det var en helt idiotisk ide! Han er sikker på at ingen kommer, og at det bare blir teit. Jeg må innrømme at jeg ble skikkelig lei meg! Jeg synes det hørtes kjempekoselig ut både for barn og voksne. Jeg kommer ikke til å klare å sette det istand på egenhånd, og jeg tviler på at han kommer til å hjelpe meg. Han mente til og med at han kom til å dra herfra den dagen.

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, jeg bare trenger å lufte det litt for noen andre! Er det virkelig en så dårlig ide?

Anonymous poster hash: b247b...d54

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som kjæresten min! Alltid så negativ. Bare si til at han det bryr ikke ham, det er du som arrangerer.

Anonymous poster hash: aa646...1da
  • Liker 9
Skrevet

Arranger det med noen i området da...det går ann å få til en liten "bygdefest"for de aller nærmeste nabobarna og greit om du planlegger også med noen andre så kan den sure gubben bare surne vort.

• Liker 4
Skrevet

JEG synes det høres kjempekoselig ut, iallefall. Du kan jo høre med folk på forhånd om dette er noe som de ville deltatt på, og om ikke mannen vil hjelpe deg, kan du ikke høre med ei venninne/et annet familiemedlem som vil?

• Liker 8
Skrevet

Ååå det høres jo kjempe koselig :-) lurer faktisk på om jeg skal sett i gang no sånt, takk for forslaget ;-)

Drit i gubben og ordn det selv, lykke til :-)

Anonymous poster hash: 1e860...c6e

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes dette hørtes ut som en kjempe koselig ide og jeg hadde gjerne deltatt :-) (men nå liker jeg både jul og å være ute:-)

Hør med noen av de du tenker deg at skal være med om de vil være med å arrangere, kanskje mannen blir med når han ser det kommer andre? (Ikke bli lei deg om folk ikke kan heller - vet om mange som allerede har rimelig fullt opp i romjulen med besøk og tradisjoner).

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes også at det bare høres slitsomt og masete ut. Jeg hadde ikke dratt vekk i protest dersom dama hadde ønsket å stelle istand noe sånt, og hadde vel sagt det på en hyggeligere måte, men å bruke tid på rydding, rigging, grøt, kakao, leker, julenisse og alt mulig appellerer ikke til meg. Det mener jeg ikke noe vondt med, og det samme gjelder antagelig mannen din.

Anonymous poster hash: 92fba...e88
  • Liker 11
Skrevet

Veldig godt å høre at det ikke er en fullstendig idiotisk ide :) det er dessverre ingen i nærområdet med barn, men jeg skal høre med noen i familien om de kunne tenke seg å hjelpe til. Synes det er forferdelig trist at han er så negativ, det er like mye for hans barn jeg gjør dette. Vårt felles barn er ennå litt for lite til å ha den helt store gleden av dette :)

Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes også at det bare høres slitsomt og masete ut. Jeg hadde ikke dratt vekk i protest dersom dama hadde ønsket å stelle istand noe sånt, og hadde vel sagt det på en hyggeligere måte, men å bruke tid på rydding, rigging, grøt, kakao, leker, julenisse og alt mulig appellerer ikke til meg. Det mener jeg ikke noe vondt med, og det samme gjelder antagelig mannen din.

Men det er jo ikke for hans skyld jeg gjør dette? Jeg gjør dette for barna våre og barna rundt oss. Å glede de gir meg glede, og jeg hadde håpet at han følte det samme!

Ts

• Liker 6
Skrevet

Men det er jo ikke for hans skyld jeg gjør dette? Jeg gjør dette for barna våre og barna rundt oss. Å glede de gir meg glede, og jeg hadde håpet at han følte det samme!

Ts

Nei, det forstår jeg, men her synes jeg det lyder som om det koster mer for de voksne enn det smaker for de små. Misforstå ikke, jeg er typen som kan ligge timevis på gulvet og leke med minstemann og jeg har fulgt yngre slektninger på fritidsaktiviteter i et utall år. Jeg er han som alltid har vært "mest leken av de voksne", og det handler ikke om at jeg ikke vil strekke meg det spor for å glede barna. Jeg synes bare at dette var et voldsomt prosjekt, særlig når det kun er snakk om noen få timers hygge for dine barn og du ellers ikke helt vet hvem som skal komme. Det hadde sikkert blitt fint nok, men man kan ikke gjøre alt, og dette er en ting jeg personlig hadde takket nei til å bruke tid på.

Synes for øvrig at du ser dette i overkant ensidig når du nærmest konkluderer med at han ikke føler glede over å glede sine barn. Det eneste han har gjort er å være negativ til et prosjekt, og jeg kan garantere deg at det er langt fra uvanlig at en forelder kommer på idéer til aktiviteter som den annen forelder ikke synes er noe særlig. Jeg forstår at du er skuffet, men det er, utover at dette tydeligvis var en idé du tente veldig på og ble skikkelig gira av, egentlig ingen større sak enn når mor mener det er dust at far vil ta med sønn på fotballtur. Hvilket også skjer, og kan være kjipt, men det er også alt.

• Liker 12
Skrevet

Jeg konkluderte vel ikke egentlig ikke med at han ikke føler glede over å glede sine barn. Ser at jeg kanskje uttrykket meg feil :) det er bare at alle mine ideer blir slått ned på med full negativitet og jeg synes det er litt trist. Jeg synes dette hadde vært kjempekoselig for ungene, og det hadde ikke gjort noe om han hjalp til. Jeg forventer ikke at han skal danse av glede og løpe opp i skogen for å sette igang her og nå. Men kanskje prøve å være litt entusiastisk og ikke bare gi beskjed om at det er den dummeste ideen han har hørt.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg konkluderte vel ikke egentlig ikke med at han ikke føler glede over å glede sine barn. Ser at jeg kanskje uttrykket meg feil :) det er bare at alle mine ideer blir slått ned på med full negativitet og jeg synes det er litt trist. Jeg synes dette hadde vært kjempekoselig for ungene, og det hadde ikke gjort noe om han hjalp til. Jeg forventer ikke at han skal danse av glede og løpe opp i skogen for å sette igang her og nå. Men kanskje prøve å være litt entusiastisk og ikke bare gi beskjed om at det er den dummeste ideen han har hørt.

Ts

Skrevet

TsAnonymous poster hash: b247b...d54

Er det gjentagende negativitet så burde dere ta en prat.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at det koster mer for de voksne enn det smaker for de små? Jeg har ikke tenkt til å gå igang med ett kjempeprosjekt av dimensjoner. Jeg koker grøt og kakao, lager små godteposer og bestikker pappaen min til å være julenisse. Så får alle ta med seg en skål, en kopp(evt om jeg kjøper plastikk), varme klær og noe varmt å sitte på.

Ts.

• Liker 2
Skrevet

Ts

Skjønner, skjønner :) Er en del her inne som er kjappe på avtrekkeren, så beklager om jeg feiltolket deg.

Ser at du skriver at alle dine idéer blir møtt med negativitet, og da er det klart det stiller seg litt annerledes. Da stikker vel dette litt dypere enn bare nissefest for barna i skogen, og jeg kan godt forstå at det er frustrerende om han stort sett alltid er negativ til slike forslag. Jeg sammenlignet jo dette med meg selv, og jeg vil i all beskjedenhet si at jeg ikke er lik ham likevel om dette er et tilbakevendende problem.

Jeg er ingen samlivsterapeut, så jeg vet ikke helt hva du skal gjøre med det, men da tror jeg nesten du får ta en prat med mannen din. Si at du forstår at man ikke kan gjøre alt, men at du også må få gjennomslag iblant - og at det tross alt er barna som blir skadelidende i saker som disse.

Og det er mulig det ikke er noe kjempeprosjekt, nei, det bare lød litt som om dere skulle ta vare på alle barna i området og gi dem den ultimate julekvelden. At det var rydding av plass i skogen, rigging av løyper og annet til leker og konkurranser, bord og stoler og det hele. Mulig det er i mindre skala enn jeg trodde, og da er det desto mindre grunn til at han skulle sette seg helt på bakbeina.

Skrevet

Nei ærlig talt, jeg har mer enn nok annet å finne på i julen om ikke jeg skal begynne med et sånt prosjekt som du prater om :fnise: det hadde blitt som en helt vanlig skogstur omtrent, sitteunderlag el på bakken ved bålet og unger som springer rundt :) lysningen er der allerede, ryddig og fin, så alt som trengs er et bål og en trekant til å henge en gryte på :)

Ts

Skrevet

Drit i mannen og spør heller litt rundt blant dem du tenker å invitere :) om du fordeler små oppgaver på mange blir det null stress å arrangere - en tar med kopper, en annen tenner bålet, osv

Anonymous poster hash: 4cc5c...f9c
Skrevet

Har du snakket mer rundt dette enn å bare kommet med forslaget?

Julen er jo en familiehøytid, og jeg har ingen problemer med å se at dette kan skape mer mas enn nødvendig.

For det andre kan du brenne deg ved å lage deg høye forventninger, bare for å finne ut at ingen har mulighet til å komme.

Luft ideen for de du har tenkt til å invitere før du tar noen avgjørelse, og ikke kapp hodet av mannen din kun fordi han har andre meninger :)

Anonymous poster hash: 26ddb...f88

• Liker 3
Skrevet

Nå har TS ikke spurt hverken deg eller mannen om å hjelpe til, så da skjønner jeg ikke hvorfor man skal være så negativ.

Anonymous poster hash: aa646...1da

Skrevet

Kan jeg spørre om hva alle disse ideene som blir forkastet automatisk er? En ting er at det kan føles sånn, en annen er om det er fakta

Anonymous poster hash: 26ddb...f88

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...