Gå til innhold

Null sexlyst, fortvilet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk ingen respons på kropp og helse, så prøver her.

Er sammen med en fantastisk mann, og vi har egentlig et godt sexliv. De siste årene har sexlysten min dabbet av, men det har vært til å holde ut (så vidt) fordi kjæresten min har vært flink til å ta initiativ og vekke lysten i meg med litt arbeid - dermed har sexlivet holdt seg ok.

Men nå har han også begynt å gi litt opp, forståelig nok, han tar initiativ sjeldnere, og når han gjør det gir han gjerne opp etter hvert og finner ut av vi heller kan kose og sove. Så det er IKKE han som er problemet. Og vi har snakket mye om dette også, så det er heller ikke kommunikasjonen som er problemet.

Slik det er nå har jeg altså absolutt ingen sexlyst. Jeg har i hodet lyst til å HA sex, men når anledningen først er der er det vanskelig å få hode og kropp til å samarbeide. Det er bare et ork, og vi må bruke laaang tid på å få kroppen "med" hvis vi skal ha sex og jeg skal nyte det. Siden vi må bruke lang tid blir det enda mer ork. Så gir vi opp, og resultatet er at vi har sex ganske sjelden.

Det er frustrerende, for jeg har jo lyst! Jeg er i midten av 20-årene. Jeg merket av lysten forsvant da jeg begynte på hormonprevensjon, og i perioder hvor jeg har sluttet har lysten kommet STERKT tilbake. Problemet er at jeg har en syklus som gjør at jeg dessverre må bruke hormonprevensjon, hvis ikke blør jeg annenhver uke (lite sex av det også, gitt). Gynekologen mener at jeg bare må leve med denne reduserte sexlysten. Jeg har prøvd ulike p-piller og går nå på NuvaRing.

Har også prøvd å onanere med jevne mellomrom (etter råd fra noen) for å få lysta tilbake (holde den vedlike eller hva man nå mener), men det ble bare ork og slit det også, og jeg sovnet ofte (og før kunne jeg nyte det). Så det blir det lite av, selv om jeg sover alene 4 av 7 netter og dermed har nok av anledninger.

Noen som helst råd, ideer, innspill til hva jeg kan gjøre for å øke lysta litt? Vi har (eller, hadde) et ganske sprekt sexliv, og jeg savner det! Jeg vil ikke være inntørka og uten lyst, jeg vil nyte sex med min fantastiske kjæreste OG med meg selv. Hvordan få kroppen med på dette igjen? Er det noe håp? Noen andre med lignende problemer?



Anonymous poster hash: b2da0...114
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff det må være kjedelig :(

jeg veit de fleste ikke anbefaler det, men har du tenkt på spiral? det kan være vondt å sette den inn da jeg antar at du ikke har barn? eller?



Anonymous poster hash: 3992e...555
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du mister lysten av hormonprevensjon tror jeg dessverre ikke det er så mye annet å gjøre enn å slutte. Det er nesten så jeg ville ha foretrukket å blø to uker i måneden og ha god sexlyst og sex de to andre ukene, heller enn å mangle totalt lyst. Men jeg skjønner jo absolutt problematikken for å blø ofte er jo ikke helt uproblematisk det heller.

Har du prøvd hormonspiral? Den gir jo mindre og mer lokalt virkende hormoner, så for noen funker den fint i forhold til sexlyst.



Anonymous poster hash: e00ab...2ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff det må være kjedelig :(

jeg veit de fleste ikke anbefaler det, men har du tenkt på spiral? det kan være vondt å sette den inn da jeg antar at du ikke har barn? eller?

Anonymous poster hash: 3992e...555

For å kontrollere syklusen må jeg dessverre gå på p-piller/p-ring eller lignende.

Dersom du mister lysten av hormonprevensjon tror jeg dessverre ikke det er så mye annet å gjøre enn å slutte. Det er nesten så jeg ville ha foretrukket å blø to uker i måneden og ha god sexlyst og sex de to andre ukene, heller enn å mangle totalt lyst. Men jeg skjønner jo absolutt problematikken for å blø ofte er jo ikke helt uproblematisk det heller.

Har du prøvd hormonspiral? Den gir jo mindre og mer lokalt virkende hormoner, så for noen funker den fint i forhold til sexlyst.

Anonymous poster hash: e00ab...2ca

Jeg hadde nok kanskje kunnet slutte om jeg og kjæresten min hadde bodd sammen, men vi bor i hver vår by og ses bare i helgene (og ikke hver helg). Så hvis tilfeldighetene vil ha det slik kan det gå mange uker mellom hver gang jeg er hos han uten å blø, det var slik det gikk sist og derfor jeg begynte på prevensjon igjen, det var rett og slett uutholdelig det også.

Kan hormonspiral regulere syklusen/påvirke den? Har tenkt tanken, men tror ikke jeg vil prøve det nå siden vi vurderer å prøve å bli gravide neste år (når vi har flyttet sammen "for godt"), så det er såpass kort tid jeg ville brukt den.

Men jeg skal nok ta en ny tenkerunde og se om jeg ikke bare skal slutte på hormonfaenskapet igjen...

Anonymous poster hash: b2da0...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...