Gå til innhold

hvor går grensen?


sunberg17

Anbefalte innlegg

Jenter: hvor går egentlig grenser på antall sex før man blir "løs"?
Jeg føler det er slemt av folk å kalle de som enten er jomfru eller ikke har pult så mange blir kalt "løs".. Er det egentlig en grense på det, eller liker folk å lage rykter og tro at de er best i test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svaret på dette avhenger av hvor mannsjåvinistisk (ja, kvinner kan også være dette) vedkommede du spør er.

En sneversynt jente eller usikker gutt/mann vil gjerne holde grensen for hva som er "tøsete"/"løst" temmelig lav. Lav nok til at vedkommede selv ikke føler seg truet av jentas erfaring, tiltrekningskraft på menn eller andre potensielt truende ting som gjerne følger med en seksuelt populær person.

Mens en mann som er sikker på seg selv og som ikke lar seg vippe av pinnen av jenter mer mye erfaring og med vilje og mot nok til å gå imot samfunnetts fordommer for å få det hun vil i senga, nok vil være mer forsiktig med å karakterisere jenter som løse.

Jeg synes ikke noe om å bruke dette uttrykket overhodet, og synes man bør behandle jenters drifter til å knulle rundt (det finnes nok av jenter som liker dette) på linje med menns drifter til å gjøre det: Altså, så lenge man ikke sårer noen, manipulerer folk til sengs, lyver, bedrar eller på andre måter tråkker over normale mellommenneskelige etiske retningslinjer, så skal folk få lov til å kose seg med andre slik de vil, uten å bli kalt verken det ene eller det andre.



Anonymous poster hash: fa7a0...8c6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret på dette avhenger av hvor mannsjåvinistisk (ja, kvinner kan også være dette) vedkommede du spør er.

En sneversynt jente eller usikker gutt/mann vil gjerne holde grensen for hva som er "tøsete"/"løst" temmelig lav. Lav nok til at vedkommede selv ikke føler seg truet av jentas erfaring, tiltrekningskraft på menn eller andre potensielt truende ting som gjerne følger med en seksuelt populær person.

Mens en mann som er sikker på seg selv og som ikke lar seg vippe av pinnen av jenter mer mye erfaring og med vilje og mot nok til å gå imot samfunnetts fordommer for å få det hun vil i senga, nok vil være mer forsiktig med å karakterisere jenter som løse.

Jeg synes ikke noe om å bruke dette uttrykket overhodet, og synes man bør behandle jenters drifter til å knulle rundt (det finnes nok av jenter som liker dette) på linje med menns drifter til å gjøre det: Altså, så lenge man ikke sårer noen, manipulerer folk til sengs, lyver, bedrar eller på andre måter tråkker over normale mellommenneskelige etiske retningslinjer, så skal folk få lov til å kose seg med andre slik de vil, uten å bli kalt verken det ene eller det andre.

Anonymous poster hash: fa7a0...8c6

Hm. Enig i noe av det du sier, at det ofte kan være av usikkerhet at man har en slik grense.

Men synes også at gutter kan kvalifiseres til å bli kalt løse og "sluts". Bruker det uttrykket ofte om gutter, ja, kall meg gjerne usikker og sneversynt. Like ofte som jenter. Gjør ikke det om folk jeg ikke vet hvem er, men om det er noen som legger ut om sexlivet sitt, eller man vet drar hjem med en ny mann/kvinne hver helg, så synes jeg det er en tøsete person.

Ville aldri hatt en løs gutt som kjæreste. Ikke pga. usikkerhet - ok, kanskje litt, men også fordi det handler litt om moral og hvilket forhold han(/hun) har til sex. Men som jeg sa tidligere så kommer grensen an på hvor gammel vedkommende er også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...