Gå til innhold

Pakketips til Gran Canaria i desember?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært på Gran Canaria om sommeren, da var det to hetebølger mens vi var der, og de dagene i mellom da det var "bare 25-28 grader" var det bare godt å kjøle seg ned litt ;-)

Nå skal vi reise, med barn (så det blir ikke noe partyliv), i desember. Noen med erfaring som har tips til garderoben? Ønsker å pakke så lett som mulig, men vil jo være smart og godt nok kledd for alle anledninger.

Har forstått at det kan variere mellom temperaturer der det er greit å ligge på stranda, og temperaturer der man trenger varmere klær..

Regner med vi tar tidlig kveld da vi har små barn med, og nyter vel forhåpentligvis kvelden på hotellbalkongen med ett glass vin :-)

Tips tas i mot med takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo kaldere i desember enn resten av året på Gran Canaria, men jeg syns ikke rundt 20 grader er veldig kaldt. Jeg brukte vanlige "sommerklær" om dagen, men om kvelden hadde jeg på meg sokker og en cardigan, evt en tynn fleecejakke for å sitte ute. Familien pleier å feriere i Puerto Rico, og der er det jo generelt litt varmere enn på resten av øya:)

Skrevet

Det er ofte kjøligere om kveldene i desember så jeg ville hatt med tøy som varmer litt. Jeg synes det er lurt å reise i de klærne som jeg kan bruke om kveldene, så slipper man pakke så mye ekstra .(Flyene er ofte kjølige). Ellers er lag-på-lag et tips og ikke tjukke boblejakker som blir litt voldsomt der nede. ;)

Skrevet

Takk for svar begge to :-)

Er det sånn at man bør regne med å bruke langbukser på dagtid? Eller tidlig kveld, jeg vet ikke når solen går ned der nå. Regner med det kan bli en god del kaldere når sola går ned..

Skrevet

Er det sånn at man bør regne med å bruke langbukser på dagtid? Eller tidlig kveld, jeg vet ikke når solen går ned der nå. Regner med det kan bli en god del kaldere når sola går ned..

Kommer litt an på, men jeg ville tatt med eller reist i en langbukse som var litt anvendelig, kanskje ikke en pinetrang jeans. Men mer en slik behagelig khakibukse.

Skrevet

Jeg hadde værfall tatt med en bukse eller to, kanskje tynn strømpebukse eller en fin tights:) Eller khaki som nevnt over meg. Jeg reiser alltid i bukse fordi jeg fryser sånn på fly, så det er jo en lett måte å få med seg buksa ;)

Skrevet

Takk begge to, kjempelurt å kle seg i "kveldsklær" på flyturen, det er jo en lang tur, og det blir som sagt kaldt på flyet når man sitter så lenge stille.

Tror jeg må prøvepakke et par runder for å se hva jeg skal ta med av cardigans/hettejakker o.l :-)

Gleeeder meg :-D

Skrevet

Jeg har vært på Gran Canaria i desember flere ganger (men det er lenge siden). Vi gikk i shorts/t-skjorte og holdt for det meste til i bassenget på dagtid. Ellers gikk vi på stranden og temperaturen var fin.

På kvelden kan det være lurt å ha med en lett jakke og langbukser. Det kan kanskje sammenlignes med norsk sommer. Det kan blåse litt, men kaldt er det ikke. Som regel var det ikke behov for jakke på kvelden heller, men kjekt å ha en lett vindjakke og kanskje noen lette gensere og cardigans.

Det kan også komme an på hvor dere er på Gran Canaria. Noen steder blåser det MYE mer enn andre steder.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...