Gå til innhold

UTROLIG HARRY,,,,

Fremhevede innlegg

Gjest Passing by
Skrevet

Glassbord er så upraktisk! Vææææ!

Anonymous poster hash: a8ba5...888

He he, det er den første tanken som slår meg ved glassbord. Fingermerker, støv osv., ikke at det er harry.

Videoannonse
Annonse
Gjest RompeRusk
Skrevet

Det er ingenting som er mer harry enn å kalle alt en IKKE selv liker, for harry..

"Ser du på fotballkamper på pub?? Så utrooooolig harry!"

"Har du glassbord? Så utrooooolig harry!"

"Bruker du fjorårets modell på vinterjakken din? Så utroooolig harry"...

• Liker 4
Skrevet

Har hatt glassbord i mange år, og da både stuebord og spisestuebord... Og vi kan trygt si at mitt hjem ikke kan kalles "harry"... :) Men som mange andre kommenterer, så er det nok mer helheten som avgjør om noe blir "harry" eller ikke :)

Synes det ikke er noe problem å tørke av bordene mine, for tross alt, så synes jeg det er bedre å få tørket bort støv og skitt enn å bare late som det ikke eksisterer - for et glassbord blir ikke mer skittent enn ett annet bord, det bare vises mer :)

Skrevet

Bombay-bordet som finnes i "alle" norske hjem er harry!

Anonymous poster hash: 0d159...819

• Liker 5
Skrevet (endret)

Tror TS er regelrett off mark her.

Har ikke glassbord selv men du ser jo jevnlig ulike former for det i Elle Decor, Veranda magazine og diverse interiørblader.

Og mange mennesker med utpreget god smak har det. Så nei, jeg tror dette er en gal observasjon. Selvsagt finnes det harry modeller, men det er flust med glassbord i mange slags hjem, være seg Upper East Side i New York, Chelsea i London eller latinerkvarteret i Paris.

Om det ikke er ens egen smak er én ting. Men å stemple det "harry" som om det er universelt tilfelle, på linje med grilldress og Charter-Svein, er helt feil.

Endret av Marie90
  • Liker 2
Skrevet

Dette bordet er jo ikke harry. Harry er vel forstått som folkelig og lavstatus. Dette bordet er ikke særlig folkelig. Du ville aldri funnet et slikt bord på ei hytte. Eller på en campingplass. Plastmøbler er harry. Og møbler av furu. Ofte. Det siste er kanskje bare nittitalls. Dette bordet er minimalistisk. Ville glidd glatt inn i et funkishus. Med rette vinkler og gladde flater.

Noen som er funkishus er harry?

Skrevet

Jeg synes mange glass bord kan være fine jeg. Ser ikke på det som harry akkurat, men noen glass bord er stygge. Akkurat som noen vanlige bord er stygge. Men smak og behag.

Skrevet

Dette bordet er jo ikke harry. Harry er vel forstått som folkelig og lavstatus. Dette bordet er ikke særlig folkelig. Du ville aldri funnet et slikt bord på ei hytte. Eller på en campingplass. Plastmøbler er harry. Og møbler av furu. Ofte. Det siste er kanskje bare nittitalls. Dette bordet er minimalistisk. Ville glidd glatt inn i et funkishus. Med rette vinkler og gladde flater.

Det er jeg helt enig i.

Skrevet (endret)

Gikk igjennom Pinteresten min for å se hva det var av glassbord.

David Jimenez' leilighet via Architectural Digest

cn_image.size.jimenez-01-h670-article.jp

Powell & Bonnell

3610316.jpg?size=620x465

Elle Decor

elle-decor-coffee-table.jpg

Via Interior Collective

Architectural Digest

item1_rendition_slideshowWideVertical_lu

Smaken er forskjellig, men det er ingen grunn til å si at glassbord er "harry" på den måten at alle som innehar et har en viss (vulgær) livsstil.

Endret av Marie90
  • Liker 1
Skrevet

Det er ingenting som er mer harry enn å kalle alt en IKKE selv liker, for harry..

"Ser du på fotballkamper på pub?? Så utrooooolig harry!"

"Har du glassbord? Så utrooooolig harry!"

"Bruker du fjorårets modell på vinterjakken din? Så utroooolig harry"...

Tror nok TS er blant gruppen som liker å tildele seg selv mer god smak enn de har... Noen som har høylytte meninger om "harry" har heller ikke vært i et veldekorert hjem.

• Liker 2
Skrevet

Ingenting slår pallebord. Eller kabeltrommel-møbler. Bleh. Og slike veggord! Men det er ganske morsomt når leiligheter med "Always kiss me good morning" over senga kommer til salgs på finn.no (er det virkelig den mest orginale tanken folk har?) pga samlivsbrudd. Skulle gått for "fuck me good night"? Det er i det minste morsomt!

Glassbord kan folk ha så mye de vil så lenge jeg slipper tørke støv av dem. Vedlikeholdskrevende saker..

Anonymous poster hash: 6b2c7...e11
  • Liker 1
Skrevet

Nei. Jeg liker det personlig ikke, men det er ikke i kategorien "harry".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...