gele Skrevet 18. november 2013 #21 Skrevet 18. november 2013 (endret) Hvor mye gaming er «ekstremt mye»? Jeg tror mange ser på gaming som et problem fordi det å «spille dataspill» ennå ikke er helt stuerent som seriøs fritidsaktivitet. Dersom man hadde brukt like mye tid på å lese bøker, strikke eller trene, så hadde man kanskje ikke sett på det som like ille. En hardcore gamer må investere mye tid for å holde nivået. En god analogi er at World of Warcraft er som et lagspill. Det går fint an å spille for moro skyld, men om man vil bli god, så må man møte opp på treninger og på kamp, og man må bruke tid til egenutvikling. Om man spiller seriøst er det ikke bare å skippe et raid, akkurat som man ikke bare kan skippe en kamp - da lar man lagkameratene i stikken. Hvis kjæresten din er en hardcore gamer, så kan det derfor bli vanskelig å få ham fra å spille. Ellers antyder du at kjæresten din ikke er medgjørlig når det gjelder dine interesser. Hvordan da? Det er ikke nødvendigvis dumt at man har forskjellige interesser, og man kan jo prøve å samkjøre litt sånn at når du driver med dine særinteresser, så kan han drive med sine - slik at dere får litt tid sammen utenom det. Om du har lyst til å prøve World of Warcraft, så synes jeg ikke nødvendigvis det er en dum ide - bare vær klar over at det kan ta mye tid. WoW kan være veldig sosialt, og på mange måter er det som et gigantisk chatroom. Jeg vil for øvrig anbefale deg å bruke tid alene i spillet på å sette deg inn i hvordan det fungerer. Hvis du får kjæresten din til å «booste» deg, vil du gå glipp av en del grunnleggende som det vil være greit å kunne. Endret 18. november 2013 av gele
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #22 Skrevet 18. november 2013 Jeg syns ikke han gamer "ekstremt mye" men det er, mye. Han er nok det du vil kalle en hardcore gamer. Raid og guild og sånn. Jeg syns ikke det er noe problem at vi har forskjellige interesser, og når jeg tenker på å begynne med wow er det ikke fordi jeg vil "stjele hans interesse" eller noe, men for å sette meg litt inn i det og kanskje forstå mer hvorfor han syns det er så gøy, og at i stedenfor at jeg sitter og er sur når han skal game, så kan jeg være med. Ble kanskje litt feil med mine interesser, men jeg tenker ofte når jeg prøver å få han med på ting, feks se film, gå tur, finne på noe i det hele tatt så er det ofte han skal bare game først, eller innimellom, eller ja. Anonymous poster hash: 7b474...662
Erazor Skrevet 18. november 2013 #23 Skrevet 18. november 2013 Jeg syns ikke han gamer "ekstremt mye" men det er, mye. Han er nok det du vil kalle en hardcore gamer. Raid og guild og sånn. Jeg syns ikke det er noe problem at vi har forskjellige interesser, og når jeg tenker på å begynne med wow er det ikke fordi jeg vil "stjele hans interesse" eller noe, men for å sette meg litt inn i det og kanskje forstå mer hvorfor han syns det er så gøy, og at i stedenfor at jeg sitter og er sur når han skal game, så kan jeg være med. Ble kanskje litt feil med mine interesser, men jeg tenker ofte når jeg prøver å få han med på ting, feks se film, gå tur, finne på noe i det hele tatt så er det ofte han skal bare game først, eller innimellom, eller ja. Anonymous poster hash: 7b474...662 Nå gjør ikke raiding og guild i seg selv noen til en hardcore gamer, men å raide tar tid uansett om man gjør det hardcore, softcore eller casual. Men vanligvis har man faste tider hvor man raider, så om du får litt oversikt over hans raid-tider, kan du prøve å legge andre aktiviteter utenom. Ellers tror jeg ikke at noen tenker at du vil «stjele» noens interesse. De fleste ville nok synes det er positivt at du har lyst til å sette deg inn i det kjæresten bruker mye tid på.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #24 Skrevet 18. november 2013 Stjele noens interesse? What? Får man tyn for å prøve å finne på flere ting med kjæresten og være åpne for noe nytt? Si meg, ingenting er bra nok uansett? Hvor mange par har ting dere gjør felles? Trener, hobbyer... det å spille 2-3 kvelder i uka sammen er da akkurat det samme. Og man trenger ikke være hardcore fordi man er i guild og raider. Selv har jeg en baby, og jeg raider 2 kvelder i uka fra 21.00 til 23.30. I tillegg er jeg student. For lenge siden var jeg mer hardcore, og raidet 4-5 ganger i uken med full fokus. TS, du er topp! Så mange damer som ikke engang gidder å prøve, og de fleste andre jentene jeg kjenner i spillet er ikke ultrageeks som man forestiller seg. De dusjer faktisk, har jobb, barn etc og et liv utenom, men koser seg godt når de spiller sammen med mannen og oss. At du vil gjøre dette for å kunne ha mer å gjøre med kjæresten din er fantastisk! Stolt av deg =) Mange damer tenker at fordi det er dataspill så er det bare teit...Hvorfor er det greit å si at vår hobby er bak mål, mens om vi sier at strikking, hår og mote er latterlig så er det ikke greit? Anonymous poster hash: e2e88...017
Sillicious Skrevet 18. november 2013 #25 Skrevet 18. november 2013 Haha girly-style. I mop er PvE > PvP. Gleder meg til WoD :D Ja, det trur æ bli bra! Slutta litt etter at mop kom jeg da, men har begynt litt nå (vinteraktivitet serdu) Lenge til wod da
Lagbugdc Skrevet 19. november 2013 #26 Skrevet 19. november 2013 Ja, det trur æ bli bra! Slutta litt etter at mop kom jeg da, men har begynt litt nå (vinteraktivitet serdu) Lenge til wod da Neh 9måned høst/vinter. Typisk blizzard
Global eD Skrevet 19. november 2013 #27 Skrevet 19. november 2013 WoW og andre MMORPG'er (Massive Multiplayer Online Role Playing Games) er svært tidskrevende pga man aldri blir ferdig med spillet. Det kommer alltid noe nytt i spillet som man ikke har gjort. Har vært i et forhold selv hvor begge spilte WoW, riktignok ikke så mye sammen. Syntes det ble litt mye dataspilling i lengden ja. Ikke undervurder farene. Det blir ikke lett å få han av WoW, og ikke vet jeg om det er lurt å prøve å få han til å slutte med "dopet" sitt heller. Du kan selvsagt prøve WoW, men det er fare for at du kan bli hektet av det selv. Nå er du advart. Dessuten så må jo noen være mobil iløpet av dagen? Vet ikke noe annet enn å akseptere at han spiller noen timer på kvelden. Ellers vet jeg ikke..
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #28 Skrevet 19. november 2013 Jeg kommer nok verken til å bruke noe særlig tid eller penger på det. Jeg vil bare prøve det, spille litt med han så han kan le av at jeg er dårlig og vise meg litt og sånn, jeg tenkte ikke noe særlig serriøst og alvorlig, men prøve å vri den negative siden med det til noe positivt. Jeg syns det kanskje er urettferdig at jeg klager når jeg ikke en gang vet hva spillet går i Anonymous poster hash: 7b474...662
Amphitrite Skrevet 19. november 2013 #29 Skrevet 19. november 2013 Synes det er bra at du gidder å prøve! Du kan få gratis trial-account når du skal prøve spillet, go for it sier jeg bare
Erazor Skrevet 19. november 2013 #30 Skrevet 19. november 2013 Synes det er bra at du gidder å prøve! Du kan få gratis trial-account når du skal prøve spillet, go for it sier jeg bare Bare husk på at dersom du bruker trial account, så får du ikke full tilgang til alt - det er mange begrensninger. Blant annet kan man ikke bli med i en guild, man kan ikke sende whispers til noen som ikke er på friendslisten, man kan ikke trade noen, man har begrenset tilgang til in-game chat og man kan ikke ta imot mail. Derfor er det viktig at man bruker en trial account først og fremst til å bli kjent med spillfunksjonene, samtidig som man er bevisst på at man kan gjøre mye mer i fullversjonen.
Amphitrite Skrevet 19. november 2013 #31 Skrevet 19. november 2013 Bare husk på at dersom du bruker trial account, så får du ikke full tilgang til alt - det er mange begrensninger. Blant annet kan man ikke bli med i en guild, man kan ikke sende whispers til noen som ikke er på friendslisten, man kan ikke trade noen, man har begrenset tilgang til in-game chat og man kan ikke ta imot mail. Derfor er det viktig at man bruker en trial account først og fremst til å bli kjent med spillfunksjonene, samtidig som man er bevisst på at man kan gjøre mye mer i fullversjonen. Selvsagt, men det står det da alt om når du lager trial-account. Regner med at TS leser dette, da hun nettopp vil sette seg inn i spillet.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #32 Skrevet 19. november 2013 Test ut Wow, og be om at han samtidig tester ut noe nytt sammen med deg (f.eks noe du allerede liker å gjøre). Da får dere tilbrakt mer tid sammen, samtidig som begge får åpnet opp sine horisonter litt. WoW tar forøvrig så mye tid man selv vil det skal ta. Å levle opp gjør jo i den farten man selv ønsker (få typen til å lage seg en ny character sammen med deg når du lager din første, så slipper du å bare løpe etter ham mens han booster deg gjennom alt på sin lvl 90 char, for dette blir fort kjedelig). Når man når lvl 90 kan man velge å bare gjøre litt dungeons og/eller en battleground i ny og ne, pusle med professions, kanskje gjøre litt LFR, osv, og bruke så lite/mye tid man vil. Eller man kan velge å satse på å geare opp, lese seg opp på raid tactics, lære hvordan man spiller klassen sin til det maksimale, og generelt satse mer "seriøst", noe som er naturlig om man vil drive med progress raids. Kort sagt, det avhenger av hva man velger å gjøre. Anonymous poster hash: 5194b...d33
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #33 Skrevet 19. november 2013 Merker jeg bare blir mer og mer positiv til dette her! Det handler jo om å ofre litt for hverandre, kanskje gå litt utover ens egne premisser eller komfortsoner. Etter hvert må man jo faktisk jobbe for å få et forhold til å fungere. Å "dumpe han" på grunn av at han har en interesse av å spille wow blir for dumt, da jeg tenker på hvor mange andre som har andre interesser som tar mye tid. Tenker om jeg hadde vært sammen med en fotballgutt som hadde hatt treninger hver dag og kamper hver helg - alt tar sin tid. Jeg har ikke egen hest nå lenger, men jeg vet selv hvor mye tid jeg brukte i stallen hver eneste dag før. Dette er dessuten en interesse som jeg kan selv om jeg ikke spiller, så kan jeg være med han når han spiller. Jeg kan gjøre lekser og se på serier mens han spiller, så kan vi snakke og kose litt innimellom. Det går helt fint. Og jeg tenker at dersom jeg blir litt mer positiv til det ( samtidig som jeg setter grenser selvfølgelig - jeg kommer ikke til å finne meg i å bli nedprioritert av et spill) så syns nok han det er gøyere å gjøre ting jeg liker også. TS Anonymous poster hash: 7b474...662
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #34 Skrevet 19. november 2013 Det gjorde jeg med eksen. Ble jævlig avhengig og ødela egentlig litt av livet mitt. Anbefales ikke. Anonymous poster hash: a794f...928
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #35 Skrevet 19. november 2013 Det gjorde jeg med eksen. Ble jævlig avhengig og ødela egentlig litt av livet mitt. Anbefales ikke. Anonymous poster hash: a794f...928 Gikk forresten fra å suge til å spille i world top 100, så sier vel sitt. Glad jeg slutta. Anonymous poster hash: a794f...928
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #36 Skrevet 19. november 2013 Gikk forresten fra å suge til å spille i world top 100, så sier vel sitt. Glad jeg slutta. Anonymous poster hash: a794f...928 Hvor mye spilte du? Interesserte du deg for det fra før av? Jeg er typisk jente jente ( veldig jentete) og jeg har aldri hatt noe som helst form for interesse for spill. Jeg blir fort lei av ting, jeg kan feks ikke sitte å se på en serie i flere timer, uansett hvor gøy det er, jeg må gjøre noe annet etter en stund. "Begynne å spille wow" var kanskje litt feil beskrevet av meg, da jeg ikke har tenkt å virkelig begynne sånn skikkelig. Jeg vil bare prøve det, spille litt med typen innimellom kanskje. Ikke når jeg er aleine eller gjøre det i stedenfor andre ting. Anonymous poster hash: 7b474...662
Amphitrite Skrevet 19. november 2013 #37 Skrevet 19. november 2013 Ikke bli redd av de andre som sier det ødela livene deres, det gjør bare det om du lar det. Jeg har ingen problemer med å få gjort det jeg skal eller å forlate pc'en og gjøre andre ting selvom jeg er veldig glad i å spille og har hatt stor interesse av spill siden jeg var liten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå