Gå til innhold

Begynne å spille wow?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min spiller ekstremt mye world of warcraft, og de to årene vi har vært sammen har jeg klagd konstant. Nå vurderer jeg å prøve å spille det selv, bare for å sette meg inn i hva som er så gøy med det og ja vet ikke jeg.. Kanskje visst jeg setter meg inn i hans interesser han vil være litt mer medgjørlig når det gjelder mine? Er det dumt?

Anonymous poster hash: 7b474...662
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å gjøre det motsatte, altså få han med på dine interesser. Det å sitte forran pcen hele dagen er ikke sunt så vil ikke andbefale å begynne med det. Bare foreslå at dere gjør en aktivitet sammen, så begynner spillingen sikkert å avta.

Anonymous poster hash: ff028...89c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har prøvd det, men han vil sjeldent. Han gamer relativt mye, det er sånn jeg blir ofte nedprioritert og visst jeg klager blir han sur. Han mener jeg må godta han som han er, og derfor prøver jeg å finne måter hvor jeg ikke skal være en drittkjerring men mer medgjørlig og håpe på at det smitter over på han.

ts.

Skrevet

Er han raider eller pvper?

• Liker 3
Skrevet

Gjør som du selv vil :-D

Bare husk at pve er girly-style da :fnise:

Snakker av egen erfaring!

Skrevet (endret)

Dobbelpost :|

Endret av Sillicious
Skrevet

Jeg har prøvd det, men han vil sjeldent. Han gamer relativt mye, det er sånn jeg blir ofte nedprioritert og visst jeg klager blir han sur. Han mener jeg må godta han som han er, og derfor prøver jeg å finne måter hvor jeg ikke skal være en drittkjerring men mer medgjørlig og håpe på at det smitter over på han.

ts.

Hvorfor vil du være med en kjæreste som prioriterer dataspill fremfor deg ofte? Og i tillegg endre deg selv for å prøve å redde forholdet, når han ikke gjøre noe for det...

Skrevet

Jeg gjorde det, begynte å spille selv, altså. Men så har jeg alltid vært interessert i spill, så det ble en god anledning til å teste ut WoW. Spiller fortsatt og vi er nå gift og har et barn, seks år etterpå :)

Skrevet

Vil ikke anbefale å starte å spille wow pga det tar så mye tid. Husker jeg spilte bort en hel sommer en gang.

Anonymous poster hash: 96d76...a13
Skrevet

Jeg har spilt wow med mannen min :) Han fikk meg interesserti det da spillet ble lansert, og jeg syntes det var kjempegøy. Vi hadde en fin tid sammen, raidet og var i en bra guild. Nesten hele guilden møttes til og med i London (in real life).

Vi har spilt midre de siste årene, men pleier å spille litt ved hver expansion. Jeg synes det er en fin hobby å dele. Det er en myte at dataspill er noe mindre verdt enn andre aktiviteter. Et sånt sosialt spill krever at man kan tenke strategisk og har samarbeidsevner.

Anbefaklr deg å sette deg litt inn i klassene, og finne ut hvilken som kan passe deg. Selv liker jeg å være healer (priest, druid).

Anonymous poster hash: b30cb...1a2

• Liker 1
Skrevet

Vil ikke anbefale å starte å spille wow pga det tar så mye tid. Husker jeg spilte bort en hel sommer en gang. Anonymous poster hash: 96d76...a13

Men tenk så gøy du hadde det :) Jeg ser ikke på tiden jeg spilte wow som bortkastet, tvert i mot. Men så passet jeg på å komme meg litt ut også.

• Liker 2
Skrevet

Er han raider eller pvper?

Og ts,ikke sats på pvp som nybegynner. Da blir man banket opp av fjortisser som er en fullstendig overlegen. Men selv spilte jeg på en pvp-server (man kan spille pve i raid, instance osv likevel). Det var jo litt spennende på en pvp-server.

Skrevet

Det går fint an å spille WoW uten å bruke mer tid enn f.eks mange bruker på tv-serier. Alt handler om prioriteringer. Jeg synes det er fint å sette meg ned med det når jeg har tid. Noen ganger mye og ofte, andre ganger en sjelden gang i blant :)

Skrevet

Du kan jo teste ut spillet sammen med han, er jo sikkert kjekt å spille sammen og han hadde sikkert syns det var stas å lære deg. Men om det skal være det eneste dere gjør sammen omtrent høres ikke det veldig sunt ut. Det handler om å prioritere. Spille noen timer sammen, så kan dere jo gjøre noe annet dere har lyst til. Gjelder å ikke la spillingen ta helt overhånd i livene deres og om den gjør det; dump han! :)

Skrevet

Takk for gode svar! Tror han raider men spiller vanlig også, instance og dreper monstere og alt mulig (der ser dere hvor mye peiling jeg har). Men jeg tenker at han gamer veldig mye, men at det er en hobby og kanskje jeg hater veldig mye fordi det er gaming og feks ikke fotball. Derfor vil jeg prøve, sette meg litt inn i det og vise at jeg vil gjøre ting for han , kanskje han vil gjøre noe for meg. Han har feks vært med meg til hesten g sånn. Men selvfølgelig skal ikke dette vær det eneste vi gjør. Det gidder jeg ikke. Men jeg skal iallfall vite at jeg har prøvd før jeg kutter ting. :)

Skrevet

Takk for gode svar! Tror han raider men spiller vanlig også, instance og dreper monstere og alt mulig (der ser dere hvor mye peiling jeg har). Men jeg tenker at han gamer veldig mye, men at det er en hobby og kanskje jeg hater veldig mye fordi det er gaming og feks ikke fotball. Derfor vil jeg prøve, sette meg litt inn i det og vise at jeg vil gjøre ting for han , kanskje han vil gjøre noe for meg. Han har feks vært med meg til hesten g sånn. Men selvfølgelig skal ikke dette vær det eneste vi gjør. Det gidder jeg ikke. Men jeg skal iallfall vite at jeg har prøvd før jeg kutter ting. :)Anonymous poster hash: 7b474...662

Høres ut som en bra måte å tilnærme seg hverandre på. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle like dataspill, men jeg ble helt fortapt (på en positiv måte). Og fint at han viser interesse for hesten din, og ting som betyr mye for deg også. Så kan man se om dt er noe man vil fortsette med, eller om det beste er å gi hverandre litt rom og egentid (men også sette av tid sammen).

Skrevet

Hvis kjæresten din spiller så anbefaler jeg at du prøver.

Hvorfor? Fordi hvis begge to spiller er det så mye morsomt dere kan gjøre sammen!

Det handler ikke om å være geeks som spiller konstant. Mannen og jeg møttes i wow, og vi spiller enda sammen. Utrolig artig, og en hobby vi kan kose oss med sammen.

Det er jo som f.eks å trene sammen. Bare fordi det er dataspill så blir man sett rart på.

I denne situasjonen tror jeg det er best å ta rådet fra de som faktisk spiller selv, og ikke andre, for det å spille sammen, vi ler oss ihjel, vi koser oss, vi tar oss en pils hver mens vi sitter og spiller med hverandre og har det morsomt med andre venner online.

Prøv :) Hvis du er ny kan du begynne med noe enkelt, for eksempel druid.

Anonymous poster hash: e2e88...017
Skrevet

Hvor mye gaming er «ekstremt mye»?

Jeg tror mange ser på gaming som et problem fordi det å «spille dataspill» ennå ikke er helt stuerent som seriøs fritidsaktivitet. Dersom man hadde brukt like mye tid på å lese bøker, strikke eller trene, så hadde man kanskje ikke sett på det som like ille.

En hardcore gamer må investere mye tid for å holde nivået. En god analogi er at World of Warcraft er som et lagspill. Det går fint an å spille for moro skyld, men om man vil bli god, så må man møte opp på treninger og på kamp, og man må bruke tid til egenutvikling. Om man spiller seriøst er det ikke bare å skippe et raid, akkurat som man ikke bare kan skippe en kamp - da lar man lagkameratene i stikken. Hvis kjæresten din er en hardcore gamer, så kan det derfor bli vanskelig å få ham fra å spille.

Ellers antyder du at kjæresten din ikke er medgjørlig når det gjelder dine interesser. Hvordan da? Det er ikke nødvendigvis dumt at man har forskjellige interesser, og man kan jo prøve å samkjøre litt sånn at når du driver med dine særinteresser, så kan han drive med sine - slik at dere får litt tid sammen utenom det.

Om du har lyst til å prøve World of Warcraft, så synes jeg ikke nødvendigvis det er en dum ide - bare vær klar over at det kan ta mye tid. WoW kan være veldig sosialt, og på mange måter er det som et gigantisk chatroom. Jeg vil for øvrig anbefale deg å bruke tid alene i spillet på å sette deg inn i hvordan det fungerer. Hvis du får kjæresten din til å «booste» deg, vil du gå glipp av en del grunnleggende som det vil være greit å kunne.

• Liker 1
Skrevet

Gjør som du selv vil :-D

Bare husk at pve er girly-style da :fnise:

Snakker av egen erfaring!

Haha girly-style. I mop er PvE > PvP. Gleder meg til WoD :D

Skrevet

Jeg gjorde det når eksen min spilte mye, og det var utrolig gøy! Om han vil spille med deg også, får dere med "kjæreste-tid" om du kan se på det på den måten, men jeg vil anbefale å starte uansett fordi det er god underholdninger når du ikke har annet å gjøre, kjæreste eller ei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...