Gå til innhold

Psykologen min fingret meg...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skriver her fordi jeg trenger veiledning og råd for hva jeg skal gjøre nå.

Jeg går til psykolog på DPS pga depresjon og en ganske grov voldtekt som skjedde i tenårene (jeg er nå 25). Jeg har akkurat fått denne psykologen og har gått til han i to måneder. Han har vært veldig grei og flink og jeg er egentlig fornøyd med hanm

Men jeg hadde en time nå sist fredag, hvor vi begynte såvidt å snakke om voldtekten. Jeg sa at en slags ettervirkning jeg har fått av den er at jeg har blitt veldig kald når det kommer til sex. At jeg ikke bryr meg så veldig lengre, og ligger med alt mulig. At jeg sliter med å si nei til alle som prøver seg, for jeg ser ikke poenget siden sex er meningsløst for meg uansett.

Da spurte han "Om jeg hadde prøvd meg på deg nå, hadde du sagt nei?". Og jeg sa jo at jeg ikke hadde sagt nei - for det er jo hele problemet mitt.

Da dro han stolen sin inntill min og la armen rundt meg. Han sa at dette var noe viktig som vi måtte jobbe mer med. Han sa at det var viktig å sjekke hvor grensene mine var, hvor kald jeg var blitt. Så derfor begynte han å stryke meg på låret, og sa at jeg skulle si nei når jeg hadde nådd grensa mi. Men jeg har jo ikke noen sånn grense....

Så kjente han oppunder skjørtet mitt (hadde skjørt og strømpebukse), og sa at han måtte sjekke om jeg var blitt våt. Det var visst viktig for det viser hvordan kroppen min reagerer på dette. Jeg var blitt våt, så han sneik seg innunder strømpebuksa og trusa og begynte å fingre meg. Når jeg kom, så satt han seg tilbake på plassen sin og sa at dette hadde vært veldig interessant og viktig og satt opp en ny time neste uke.

Hva i alle dager..... Hva skal jeg gjøre nå? Anmelde, slutte i DPS, bytte behandler, fortsette å gå til han?

Anonymous poster hash: 1702e...7aa
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, WTF? Dette kalles overgrep. Anmeld det og finn deg en ny psykolog. Æsj, mannfolk er noen kåte griser, det er så patetisk. Finn deg en kvinnelig psykolog forresten.

Anonymous poster hash: aa25f...915
  • Liker 42
Skrevet

Hva faen??! Håper dette ikke er sant! I så fall sykt å tulle med. Om det er sant, kom deg unna! Anmeld ham!

Anonymous poster hash: 1283f...7e7
  • Liker 23
Skrevet

Anmeld svinet, håper han mister retten til å praktisere!

Anonymous poster hash: 18a8f...3f8
  • Liker 11
Skrevet

Okay, bare i tilfelle dette faktisk er sant, tør jeg ikke å skrive min umiddelbare tanke; trollolol..

Jeg tror åpenbart ikke at du vil komme over overgrep ved å bli utsatt for nye overgrep av psykologen din, og at du dermed ikke bør fortsette. Altså, alternativ nr. 1 og 3 som du skisserer til slutt.

Skrevet

Ikke gå tilbake dit! I tillegg til det de andre sier bør du få hjelp av Pasientombudet til å sende en klage til Helsetilsynet.

Skrevet

Ikke gå tilbake til denne psykologen. Ta kontakt med politiet for å anmelde, pasientombudet for å klage inn personen og fastlegen din for henvisning til en ny behandler.

Anonymous poster hash: 2fe2c...9fd
  • Liker 3
Skrevet

Dette tror jeg ikke noe på.

Anonymous poster hash: 548f7...86e
  • Liker 24
Skrevet

/ts

Jeg tuller ikke med dette altså. Skjønner litt at dere kan tro det da, for det høres jo helt fjernt ut. Hadde den følelsen selv da jeg gikk derfra "hva i alle dager skjedde akkurat??"

Jeg skjønner at jeg bør anmelde. Men jeg liker han så godt (bortsett fra dette). Jeg har gått til andre behandlere før, som jeg har gått til i evigheter uten at de har greid å komme fram til en eneste ting. Han her har fått til mer enn de på bare to måneder.

Pluss at jeg faktisk likte det litt..... Det er jo sånn jeg er blitt etter voldtekten, skikkelig løs og uten kontroll når det gjelder sex. Så jeg har ikke noe imot at han holder på sånn.

Skrevet

Du anmelder ham sporenstreks. Både for din egen del og for å hindre at han gjør dette mot andre pasienter også.

Lykke til

• Liker 5
Skrevet

Pluss at jeg faktisk likte det litt..... Det er jo sånn jeg er blitt etter voldtekten, skikkelig løs og uten kontroll når det gjelder sex. Så jeg har ikke noe imot at han holder på sånn.

Og nettopp derfor skal du slutte å gå hos han. Du vil vel kanskje få et normalt forhold til sex igjen? Eller misforsto jeg? Du får ikke et normalt forhold til sex og egen seksualitet hvis du fortsetter som du gjør. Prøv å sjerme deg selv for situasjoner der du vet du kan ende opp naken. Finn en annnen behandler!

• Liker 14
Skrevet

Du bør helt klart melde fra hvis et dette er tilfellet. Vi kan ikke ha slike personer som helsepersonell.

Skrevet

WTF?! Dette er en mann som utnytter sin posisjon! Anmeld!

Skrevet

I alle dager ! Enig med de andre her , kom deg vekk fra den psykologen. Egentlig skulle du hatt mer "bevis", så om du skulle finne på å gå dit igjen så sett på båndopptakeren på mobilen din før du går inn,så tenker jeg psykologkarrieren hans får en brå slutt.

Anonymous poster hash: d76b6...efe
  • Liker 3
Skrevet

Kjære deg, du må anmelde! Typ i går!

• Liker 1
Skrevet

All seksuell kontakt med deg er forbudt, ettersom han er psykologen din. Han kan miste sin rett til å praktisere etter dette, noe han fortjener også, om dette er sant.

Men nå vet jeg ikke hvordan det ligger an med slikt, men tenk om psykologen plutselig begynner å si at TS har vrangforetsillinger og at noe sånt aldri har skjedd? Hvordan skal man i det hele tatt gå frem med sånt. De har jo så stor makt over pasientene sine, føler jeg...

• Liker 3
Skrevet

Anmeld sier bare jeg, dette er et overgrep..
Uansett om du likte det eller ikke så er det ikke riktig, i og med at han utnytter sin stilling..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg skriver her fordi jeg trenger veiledning og råd for hva jeg skal gjøre nå.

Jeg går til psykolog på DPS pga depresjon og en ganske grov voldtekt som skjedde i tenårene (jeg er nå 25). Jeg har akkurat fått denne psykologen og har gått til han i to måneder. Han har vært veldig grei og flink og jeg er egentlig fornøyd med hanm

Men jeg hadde en time nå sist fredag, hvor vi begynte såvidt å snakke om voldtekten. Jeg sa at en slags ettervirkning jeg har fått av den er at jeg har blitt veldig kald når det kommer til sex. At jeg ikke bryr meg så veldig lengre, og ligger med alt mulig. At jeg sliter med å si nei til alle som prøver seg, for jeg ser ikke poenget siden sex er meningsløst for meg uansett.

Da spurte han "Om jeg hadde prøvd meg på deg nå, hadde du sagt nei?". Og jeg sa jo at jeg ikke hadde sagt nei - for det er jo hele problemet mitt.

Da dro han stolen sin inntill min og la armen rundt meg. Han sa at dette var noe viktig som vi måtte jobbe mer med. Han sa at det var viktig å sjekke hvor grensene mine var, hvor kald jeg var blitt. Så derfor begynte han å stryke meg på låret, og sa at jeg skulle si nei når jeg hadde nådd grensa mi. Men jeg har jo ikke noen sånn grense....

Så kjente han oppunder skjørtet mitt (hadde skjørt og strømpebukse), og sa at han måtte sjekke om jeg var blitt våt. Det var visst viktig for det viser hvordan kroppen min reagerer på dette. Jeg var blitt våt, så han sneik seg innunder strømpebuksa og trusa og begynte å fingre meg. Når jeg kom, så satt han seg tilbake på plassen sin og sa at dette hadde vært veldig interessant og viktig og satt opp en ny time neste uke.

Hva i alle dager..... Hva skal jeg gjøre nå? Anmelde, slutte i DPS, bytte behandler, fortsette å gå til han?

Altså...

Anmelde hvis dette faktisk er sant.

For det der var noe enhver psykolog vet at IKKE er noen behandlingsmetode i helsevesnet.

Edit: Det er ikke fysisk kontakt med en psykolog som hjelper deg å fastsette grensene dine. Jeg må si jeg finner dette her litt for ... oppdiktet.

Endret av Tøytigern
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...