AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #1 Skrevet 17. november 2013 Hun må være bipolar, psykisk syk eller noe sånt, fordi hun er rett og slett ikke normal. Vi har aldri hatt noe godt forhold, siden hun har banket meg brutalt opp helt siden jeg var liten og var veldig stor fan over å fortelle meg hvilken stor hore jeg var, at hun ønsket at jeg aldri ble født, osv .. Så stakk jeg av, kom i barnevernet, anmeldte henne, så etter to år, kom jeg tilbake igjen. Etter det har hun aldri slått meg igjen, men hun driver fortsatt å skader meg psykisk. Hun har giftet seg med verdens snilleste mann og vi alle bor sammen nå. Hun driver fortsatt å herser over han, og er rett og slett jævlig mot han. Han er bare snill og tror på det beste i folk, og derfor lar jeg overkjøre av moren min. Så hun psyker både meg og stefaren min ned, og det er helt jævlig. Hun klikker av hver minste lille ting. Jeg er så sliten av å måtte lyve, skjule ting, og ha det helt jævlig med meg selv pga hun. Istad klikket hun fordi jeg ikke hadde ryddet hjemme, og stod bokstavelig talt å brølte til meg tvers over gangen. Hun mener at jeg selv må tenke meg til hva hun vil at jeg skal gjøre. Jeg er jo ingen tankeleser? Hvis hun hadde bedt meg om å gjøre noe, hadde jeg gjort - men jeg kan jo for faen ikke vite alt i verden? Hun driver å skriker om at jeg er 18 år - må ta ansvar, osv - MEN JEG HAR JO ALDRI LÆRT NOE OM ANSVAR FØR!!!!!! jeg er drittlei av at hun forventer at jeg skal lære alt selv, når hun aldri har vist noen annytdning til å i det hele tatt lære meg noe som helst!!!!!!!!!!!!!!!! ja jeg er 18 år nå, men jeg har ingen rettigheter. Jeg er bare 18 når hun skal kjefte på meg, fortelle hvor udugelig jeg er og hakke på meg. JEg er aldri 18 når det kommer til noe som faktisk kan være morsomt for meg. Gjør jeg det bra på skolen, eller har fått noe bra til - ikke bra nok. Jeg har aldri i mitt liv hørt - så flink du er ! eller jeg er stolt over deg! ALDRI. Hun bare sier at det er best for meg at jeg blir hennes fremtidlige pensjon, og at jeg må passe på henne når hun blir gammel. Hun sier at jeg må gjøre det bra på skolen, men når jeg skulle til en klassevennine for å øve på prøve, sier hun plutselig at skole ikke er alt. At jeg lyver om jeg har en prøve, at hun ikke tror på meg. At jeg må bli hjemme - pga at jeg ikke tankeleste over at hun ville ha et eller annet klart. Beklager for rotete innlegg, men jeg er bare så drittlei av det her. Ja, kanksje akkurat denne hendelsen høres teit å gråte over, men det er sånn hele tiden. Jeg er psykisk sliten av å aldri være bra nok, av å aldri gjøre noe hun kan være stolt over. Jeg har fere ganger vurdert å ta selvmord, men alltid for feig til å gjøre det - jeg er redd for å få vondt. Men psyken min er helt brutt ned, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger .. Måtte bare få det ut .. Anonymous poster hash: 5108b...168
Gjest Violetta Skrevet 17. november 2013 #2 Skrevet 17. november 2013 Kanskje det er på tide å flytte ut? 2
heiduderborte Skrevet 17. november 2013 #3 Skrevet 17. november 2013 Åherregud, for en jævel! altså mora di. Aner ikke hva jeg kan ambefale deg å gjøre, jeg trodde jeg hadde problemer med foreldra mine, men du har det tydligvis mye værre :/ Gled deg til høyskolen og utflytting 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #4 Skrevet 17. november 2013 (endret) Kanskje det er på tide å flytte ut? Hvordan? En 18 åring som går siste året på vgs, som ikke får seg jobb pga manglende erfaring. Foreldrene mine kommer jo ikke til å hjelpe meg? Jeg er jo snart ferdig på vgs, så da har jeg ikke rettigheter på noen som helst form for hjelp? Åherregud, for en jævel! altså mora di. Aner ikke hva jeg kan ambefale deg å gjøre, jeg trodde jeg hadde problemer med foreldra mine, men du har det tydligvis mye værre :/ Gled deg til høyskolen og utflytting Begynner å lure på om jeg noen gang kommer til å komme meg vekk herfra .. Anonymous poster hash: 5108b...168 Endret 17. november 2013 av Sulosi
Gjest Grapefrukt Skrevet 17. november 2013 #5 Skrevet 17. november 2013 (endret) Jeg hadde begynt å søkt på jobber og flyttet ut. Det er mye hjelp å få av barnevernet hvis du fortsatter er under dem? Da kan du søke om å få være under barneværnet til du fyller 23 år og de hjelper deg med f.eks. flytting. Du kan nemlig søke om støtte til hvitevarer når du flytter for første gang. Begynn å søk type 30-70 jobber, enten i nærmiljøet eller litt lenger unna. Så kan du sjekke ut hybel.no og finn.no for en billig hybel. Kollektiv er billig og sosialt. Snakk med barnevernet om depositum. Så kan du dra i banken og opprette en sparekonto slik at du får satt til side litt penger hver måned. Det hjelper mye. Mens du søker jobber, jobb type 2 timer i uken frivillig. Det er veldig bra å kunne putte noe på CV slik at du ikke blir valgt vekk hver gang. Jeg har bodd alene siden jeg var 16 år og har vært under barnevernet hele livet. De er veldig hjelpsomme og gode å ha! Man får også tildelt kontaktperson som du kan snakke med hvis noe er vanskelig. Edit: Om du har bestått vgs kan du søke folkehøyskole eller studie for å få en kick start på egenlivet. Da får man studiestøtte også. Endret 17. november 2013 av Grapefrukt 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #6 Skrevet 17. november 2013 Høres ut som min mor TS. Det var bare å flytte. Søkte på alt av jobber, fra telefonselger til vaskedame, løp rundt å spurte overalt(jeg merer hver ENESTE bedrift!), jobba svart, klipte plener, luftet hunder, vasket hus, malte, barnepass you name it. Gjorde ALT som stod i min makt for å klare å holde å den patetiske lille hybelen jeg hadde mens jeg gikk ferdig VGS. Siden du fremdeles er på VGS, kan du også søke om borteboerstipend på særskilt grunnlag. Jeg hadde en kompis som fikk det pga. sin voldelige far. Du kan jo forhøre deg med studieveileder på skola. Anonymous poster hash: ce448...532 1
heiduderborte Skrevet 17. november 2013 #7 Skrevet 17. november 2013 jeg er 16, og jeg skal da flytte ut? jeg får 0 støtte, men har med en pc og noen eposter greid å finne meg hybel, jobb og ny skole
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #8 Skrevet 17. november 2013 Jeg hadde begynt å søkt på jobber og flyttet ut. Det er mye hjelp å få av barnevernet hvis du fortsatter er under dem? Da kan du søke om å få være under barneværnet til du fyller 23 år og de hjelper deg med f.eks. flytting. Du kan nemlig søke om støtte til hvitevarer når du flytter for første gang. Begynn å søk type 30-70 jobber, enten i nærmiljøet eller litt lenger unna. Så kan du sjekke ut hybel.no og finn.no for en billig hybel. Kollektiv er billig og sosialt. Snakk med barnevernet om depositum. Så kan du dra i banken og opprette en sparekonto slik at du får satt til side litt penger hver måned. Det hjelper mye. Mens du søker jobber, jobb type 2 timer i uken frivillig. Det er veldig bra å kunne putte noe på CV slik at du ikke blir valgt vekk hver gang. Jeg har bodd alene siden jeg var 16 år og har vært under barnevernet hele livet. De er veldig hjelpsomme og gode å ha! Man får også tildelt kontaktperson som du kan snakke med hvis noe er vanskelig. Edit: Om du har bestått vgs kan du søke folkehøyskole eller studie for å få en kick start på egenlivet. Da får man studiestøtte også. Er desverre ikke under barnevernet lenger. Skal på skolen imorgen å skrive meg ut. Så jeg har ikke tilgang for noen som helst hjelp .. Anonymous poster hash: 5108b...168
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #9 Skrevet 17. november 2013 jeg er 16, og jeg skal da flytte ut? jeg får 0 støtte, men har med en pc og noen eposter greid å finne meg hybel, jobb og ny skole Ta kontakt med NAV. Foreldrene dine må betale hybelen din.Anonymous poster hash: 26a27...c0e
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #10 Skrevet 17. november 2013 Høres ut som min mor TS. Det var bare å flytte. Søkte på alt av jobber, fra telefonselger til vaskedame, løp rundt å spurte overalt(jeg merer hver ENESTE bedrift!), jobba svart, klipte plener, luftet hunder, vasket hus, malte, barnepass you name it. Gjorde ALT som stod i min makt for å klare å holde å den patetiske lille hybelen jeg hadde mens jeg gikk ferdig VGS. Siden du fremdeles er på VGS, kan du også søke om borteboerstipend på særskilt grunnlag. Jeg hadde en kompis som fikk det pga. sin voldelige far. Du kan jo forhøre deg med studieveileder på skola. Anonymous poster hash: ce448...532 Jeg har søkt på alle mulige jobber og fortsetter med det. Prøver så hardt jeg kan! Får nok ikke bortebostipend når jeg har et halvt år med skole igjen, før jeg er ferdig + skal jeg skrive meg ut imorgen. Anonymous poster hash: 5108b...168
heiduderborte Skrevet 17. november 2013 #11 Skrevet 17. november 2013 Ta kontakt med NAV. Foreldrene dine må betale hybelen din.Anonymous poster hash: 26a27...c0e Serriøst. da får jeg overføre penger til dem da? ;o
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #13 Skrevet 17. november 2013 Skrive deg ut? Hva mener du? Av skolen. Fullfører ikke 3 året Anonymous poster hash: 5108b...168
Løvetanten Skrevet 17. november 2013 #14 Skrevet 17. november 2013 Hvorfor ikke? Det er et uklokt valg av deg, og du vil merke at uten vgs har du ingenting. Fullfør skolen. Kom deg bort fra mora di. Uten skolen har du ikke engang krav påstipe nd eller lån. Du får ingen studentrabatter, du mister fellesskap, du mister et nettverk. Du trenger å snakke mednnoen.
Løvetanten Skrevet 17. november 2013 #15 Skrevet 17. november 2013 Beklager skrivefeil. Er på tlf. Men jeg må bare gjenta det jeg sa. Ikke finn på å slutte skolen, Ok? I morgen synes jeg du skal ta kontakt medklegen din og med barnevernet. Mora di er ikke frisk, og det du opplever er ikke greit. Du trenger å snakke med noen og u tre nger hjelp til å komme deg bort. Men du må åpne opp sånn at du kan ta imot. Du er ikke alene!
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #16 Skrevet 17. november 2013 Av skolen. Fullfører ikke 3 åretAnonymous poster hash: 5108b...168 Hallo! Utdanning er jo billetten din til et eget verdig liv. Når du er ferdig med vgs, kan du flytte videre og bli som "alle andre på samme alder". Da trenger du aldri mer ha kontakt med moren din. Slutte på skolen er jo i så fall bare for å sabotere deg selv.Anonymous poster hash: 14a0a...25f 5
Gjest Grapefrukt Skrevet 17. november 2013 #17 Skrevet 17. november 2013 (endret) Er desverre ikke under barnevernet lenger. Skal på skolen imorgen å skrive meg ut. Så jeg har ikke tilgang for noen som helst hjelp .. Anonymous poster hash: 5108b...168 Hva betyr å skrive seg ut? Å hoppe av? Hør på meg et sekund. Jeg klarte ikke å fullføre vgs og havnet langt bak alle andre. Jeg angrer så usakelig på at jeg ikke var smart nok til å fullføre. Heldigvis klarte jeg å fullføre i år og har begynt på studier. Dette er din billett vekk fra alt du ikke liker! Du kan få deg en herlig utdannelse og en god jobb. Hvis du ikke fortsetter så vil du bare se på at ALLE dine venner og kjære drar over hele verden for å studere og møter masse folk, mens du blir sittende fast i samme situasjon. De kommer til å få kjærester, flytte inn sammen, få nye venner og gode jobber, mens du sitter igjen og kjeder deg. Tro du meg, det er IKKE mye gøy å jobbe i en "dead end job" de neste årene der du gjør det samme dag ut og dag inn, mens du aldri får opplevet noe nytt. Alle du kjenner kommer til slutt til å flytte vekk fra barndomsstedet. Mitt råd til deg er å bite tenna sammen og holde ut, det er bare 6 måneder av HELE ditt liv. Hvis du ikke fullfører kommer du til å angre på at de små lusne 6 måndene gjorde at du ikke kan oppleve studentlivet. Husk at du bare har rett til studiestøtte (stipend) frem til du er 27 år på høyere utdanning. Fra min egen erfaring! Edit: Snakk med barnevernet uansett! Og gjerne helsesøster i tillegg. De vet nemlig hva slags muligheter du har. Endret 17. november 2013 av Grapefrukt 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #18 Skrevet 17. november 2013 Av skolen. Fullfører ikke 3 året Anonymous poster hash: 5108b...168 Nå tar du jo bare tullete avgjørelser her. Du må tenke litt lenger. Som noen skriver så er det nettopp det å fullføre som er billetten din bort. Da kan du ta deg en utdannelse og få et skikkelig liv. Det frister kanskje med 15.000 kr i måneden for å jobbe fulltid på Narvesen nå, men tro meg du kommer til å angre som en hun til du bli eldre. Det er 6 måneder igjen med moren din til du kan flytte. Det tåler du. Konsenterer deg om skolen og jobb som bare det slik at du kommer inn på noe du ønsker og søk deg til en skole langt, langt borte. Anonymous poster hash: e5e83...b27 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #19 Skrevet 17. november 2013 I fullt sinne ville jeg bare droppe ut og bare drite i alt, men dere har rett. Skole vil tilsutt være billetten min bort, og jeg setter utrolig stor pris på at flere av dere faktisk tar dere tid til å skrive tilbake til meg. Det hele bare virker så mørkt når jeg konstant blir pushet på her hjemme. Startet på skolen i august og jeg har allerede 15 dagers fravær + litt over 20 timer .. Heldigvis er 11 av dagene og noen av timene legitimert, men føler jeg bare har ødelagt for meg selv allerede .. Helt siden US, har jeg hatt masse fravær - og det er fordi jeg rettoglsett ikke kommer meg opp av sengen noen dager, det er jo utmattende det også .. Skal høre med rådgiver imorgen om hun kanskje har noen tips. Helsesøsteren min på skolen har jeg sett 2 ganger iløpet aav 3 år. Føler det også blir rart å plutselig kontakte barnevernet, føler mamma skal gi meg et helvete da .. Anonymous poster hash: 5108b...168 1
Løvetanten Skrevet 17. november 2013 #20 Skrevet 17. november 2013 Skal høre med rådgiver imorgen om hun kanskje har noen tips. Helsesøsteren min på skolen har jeg sett 2 ganger iløpet aav 3 år. Føler det også blir rart å plutselig kontakte barnevernet, føler mamma skal gi meg et helvete da .. Anonymous poster hash: 5108b...168 Det gjør hun jo allerede. Kanskje jeg kan gi deg rådet som min mann fikk når han skilte seg fra en dame som er klin lik mora di? Skriv opp de sjuke tingene hun gjør og sier. Før dagbok. Ikke bare hjelper det deg å se klart at det er hun og ikke deg det er noe galt med, men det hjelper også de som skal se på saken å se hvordan hun virkelig er. Om du tar kontakt med barnevernet så synes jeg det er helt greit at mora di vet om det, for kanskje hun blir litt skremt. Klarer du å være tøff med henne? Si at du kommer til å fortelle både lege, lærer, helsesøster og barnevernet hvor ille hun oppfører seg. Kanskje hun roer ned litt da, for folk som henne er livredde for å bli avslørte. Vil til sist anbefale denne siden: www.morild.org Den er for barn, unge og voksne med psykisk syke foreldre. Du kan lese, skrive inn og få svar fra eksperter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå