Gå til innhold

Laseroperasjon- verdt pengene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vurderer for tiden å ta laseroperasjon. Er nærsynt (-4,25).

Til dere som har gjort det; er det verdt pengene? Det er jo ganske dyrt... Har spart opp nok penger, men er usikker på om jeg skal gjennomføre dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Søskenbarnet mitt fikk gjennomført denne operasjonen. Hun er kjempefornøyd, og sier hvis hun fikk velge omigjen ville hun gjort det igjen!

(Men hun betalte ikke operasjonen, så hun slapp å vurdere for og imot ang. å bruke penger...)

Clea

Skrevet

Mammaen min har nettopp tatt en sånn operasjon. Hun er helt sinnsykt fornøyd, og synes hun har fått et helt nytt liv. Hun har ventet på dette i flere år, og mener det var verdt hver eneste krone.

Gleder meg til den dagen jeg får råd til den operasjonen... For den SKAL jeg ta. En dag......

Skrevet

Hvis du søker litt her så finner du mange tråder som jeg har skrevet om dette i.

Jeg ville gjort det igjen, uten tvil. Ville gjort det om det var enda dyrere også, selv om jeg egnetlig ikke misstivdes med linsene i det hele tatt. Brukte linser i seks år, hadde aldri en plage med dem. Mistet aldri en linse, og var aldri tørr i øynene. Allikevel var operasjonen verdt hver krone!

Skrevet

Jeg har også -4,25. Skal på førundersøkelse om 3 uker, operasjonen blir forhåpentligvis uken etter. Jeg er helt overbevist om at jeg kommer til å være strålende fornøyd etterpå! Aldri mer linser eller briller - johooo, genialt :-)

Skrevet

Jeg er absolutt fornøyd og ville ha gjort det igjen - selv om jeg faktisk ikke fikk korrigert alt , men det viste seg at det ikke er mulig heller.

Skrevet

Punky: hvordan var synet ditt og hvordan er det nå???? (breece trodde nemlig man så perfekt etterpå :o )

Skrevet
Punky:  hvordan var synet ditt og hvordan er det nå???? (breece trodde nemlig man så perfekt etterpå  :o  )

Jeg husker ikke helt hva det var - men jeg har permanent dårlig syn på det ene øyet. Var noe som burde vært korrigert når jeg var liten . Så ser du bare 'vanlig' dårlig så skal en operasjon korrigere det. De sjekker jo før de opererer om de kan korrigere.

Jeg hadde vel -3-4 på det ene og -1.5 på det dårlige for det kunne ikke korrigerers med linser/briller heller. Jeg ser bra nå da jeg ser perfekt på det ene . Det de korrigerer på laseroperasjon er den styrken du har i briller/linser.

Skrevet

Ok, sånn å forstå- jeg ser "vanlig" dårlig!

Skrevet
Mammaen min har nettopp tatt en sånn operasjon. Hun er helt sinnsykt fornøyd, og synes hun har fått et helt nytt liv. Hun har ventet på dette i flere år, og mener det var verdt hver eneste krone.  

Er det virkelig lang ventetid? Eller måtte hun vente såpass lenge fordi hun fikk det utført på et sykehus eller noe?

Hvor lang tid tar det egentlig, sånn ca., fra man bestiller time?

Skrevet

Er det virkelig lang ventetid? Eller måtte hun vente såpass lenge fordi hun fikk det utført på et sykehus eller noe?

Tror ikke det er noe ventetid. Jeg fikk time etter noen uker men da var det midt på sommeren. Er jo avhengig av hvor du bor selvsagt !

Skrevet

Hva koster egentlig en slik operasjon?

Skrevet
Hva koster egentlig en slik operasjon?

Jeg betalte 30 000 kr - tror det er ganske standard pris.

Skrevet

Hehe, neida, var ikke så lang ventetid nei, men det var vel det å få det gjort da. Og det er jo heller ikke veldig billig....

Gjest Xavia
Skrevet

Flere jeg kjenner har gjort det, og ALLE mener det er det var vel anvendte penger, og verdt hver eneste krone!

Skrevet

Jeg er ganske fornøyd, men jeg slapp også å vurdere det med penger. Nei, jeg ser ikke helt perfekt i dag. Er faktisk blitt litt langsynt på det ene øyet, mens det andre er jeg fremdeles litt nærsynt på. Jeg fungerer fint i dagliglivet uansett. Jeg kan jo nevne at jeg hadde - 7.00 og -7.25, og siden laseren jeg brukte (de har fått en bedre nå) bare var beregnet for ca. -6.00 ble resultatet overraskende bra.

Gjest Diddl
Skrevet

Jeg skulle gjerne tatt en slik operasjon!

30000 høres mye ut, men det tar ikke mange årene å spare innjen pengene man bruker- vist man da bruker linser.. Jeg bruker månedslinser, og betaler 1300 i halvåret, da er ikke kontroll medregnet..

Så har jeg briller i tillegg!

Skal begynne å spare snart- så skal jeg få gjort noe med synet mitt!

Har aldri hørt noen som har angret!

Skrevet

Jeg tok laserkorreksjon i januar, men det har "sklidd" litt tilbake, så nå må jeg bruke linser en periode før de kan reoperere.

Jeg skal sannsynligvis korrigere i august om synet mitt er helt stabilt da.

Det er definitivt verdt det! Litt av en følelse å plutselig se :ler:

Jeg hadde -8 på begge øynene og har nå sklidd tilbake til ca -1,5 - men jeg gleder meg villt til å se helt bra! :-)

Skrevet

De har jo avbealingsordninger alle slike steder, så det er kan da ikke være nødvendig å spare så mye på forhånd? Vet ikke hvor lang periode man får fordelt summen utover, for jeg betalte alt med en gang.

Hvis man i tillegg har mer enn -6 får man skrevet av på skatten, så da får man igjen rundt 7.000 der.

Jeg har heller ikke perfekt syn på venstreøyet nå etterpå, men det er mye bedre enn hva briller eller linser kunne klare, og også bedre enn hva øyenlegen hadde trodd det kunne bli. Årsaken er at jeg her født over en måned for tidlig, øyet var rett og slett ikke ferdig utviklet.

Tror ikke det er spes. lang ventetid noe sted. Jeg fikk time tre uker etter jeg bestilte, det var fordi jeg ville ha det på en spesiell ukedag. Ellers kunne jeg fått før. Der jeg opererte meg (tror det gjelder over alt) er alle etterkontroller og ev. korrigeringer innen to år inkludert i prisen.

Skrevet

Åh.. den dagen jeg har pengene til det, så er jeg ikke i tvil om at jeg skal ta laseroperasjon av øynene!!!

Jeg ser egentlig ikke veldig dårlig, har vel -1,25 på ene øyet og -0,75 på andre, og litt skjeve hornhinner (får de rettet på det også?) men jeg takler ikke å bruke linser, og liker ikke å gå med briller hele dagen, så på fritiden så går jeg ute, noe som ressulterer i at jeg hilser på feil mennesker og ikke hilser på kjentfolk, ikke ser hvilken buss som kommer før den nesten er forbi og må nært innpå for å lese veiskilt. Det er bokstaver på avstand som er mest pes.

Skal definitivt spare til laser så fort jeg er har tatt lappen!! lappen er prosjekt 1, laser er prosjekt 2! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...