Pludre Skrevet 15. juni 2002 Forfatter #21 Del Skrevet 15. juni 2002 Hei Tusen takk for alle tilbakemeldingene, det var kjempeflott. Dere må gjerne komme med flere ! :D De fleste tingene som ble nevnt visste jeg jo om, men det som ser ut til å gå igjen er at dere vil at sjåføren skal: * smile * kunne svare på ting * ikke lukke dørene for tidlig * kjøre i rute * kjøre behagelig Jeg vil bare fortelle dere at det ikke alltid er like lett å smile og være blid, men jeg forsøker iherdig :D En annen ting som en var inne på, er at vi må tåle utrolig mye, og skal finne oss i alt mulig. Ting som ofte ikke er vår skyld i det hele tatt !! Sånn som at det forrige bussen ikke dukket opp ! Men jeg forsøker så godt jeg kan å smile og være hyggelig med folk, uansett hvem de er og hva de sier. Jeg hilser på de som vil ha kontakt, sier god morgen og god helg, men jeg ser folk an, det er ikke alle som er like kontaktsøkende :-? Og så har jeg som motto at det er bedre å komme litt for sent enn alt for tidlig !! Nå er jeg spent på hva dere syns :o Klem fra Pludre, en bussjåfør med godt humør :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leni Skrevet 15. juni 2002 #22 Del Skrevet 15. juni 2002 Jeg forventer at bussjåføren kan ruta si, kjører når han/hun skal & kan svare på om bussen stopper der og der, og si ifra om om jeg skal av ved en holdeplass jeg ikke vet hvor er hen, så jeg slipper å bli med for langt fordi jeg ikke er kjent. jeg forlanger at bussjåføren er såpass oppegående og ikke så glemsk at han/hun glemmer dette, selv om mange faktisk gjør akkurat det. At han/hun kan svare på når vi er fremme ved et stoppested og kort sagt er informert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 15. juni 2002 #23 Del Skrevet 15. juni 2002 Er nyskjerrig nå Pludre, på hvilket selskap du kjører for? Er det de høflige og blide, eller er det de sure som råkjører? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 16. juni 2002 #24 Del Skrevet 16. juni 2002 Hei 8) Etter min mening skal busssjåføren representere selskapet han kjører for og vare deres annsikt utad. Han skal kunne om kryssende og korsponderende og andre ruter til enhver tid så kunden kommer dit en skal raskest mulig. Han skal være høfflig og behjelplig, hvis det er problemer skal ham løse disse på stedet.Jeg jobber selv i kollektivtrafikken og setter kunden alltid først.Det er dem vi lever av og fornøyde kunder kommer alltid tilbake. hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 16. juni 2002 Forfatter #25 Del Skrevet 16. juni 2002 Hei Jeg går ut fra at du er fra Bergen du også Løvemamma, siden du er såpass inne på ting. Jeg kjører for Gaia Trafikk, og jeg mener at vi stort sett er blide og høflige, selvfølgelig med noen unntak. Nå ble jeg nysgjerrig på hvem du mener er sure og råkjører ??? Fortell, fortell !!! Må legge til at veldig mange av våre rutetider er fryktelig knappe, og det er derfor ikke alltid like lett å være i rute, og det er lett for å stresse litt og kanskje gi litt mer gass, men å råkjøre det gjør ikke jeg, ihvertfall ikke med folk i bussen :o Tilslutt vil jeg bare få sagt at det går fint an å kjøre fort og fint, man trenger ikke nappe og nykke, sånn enten eller kjøring, med full gass og full brems :o Gaia, det er ekstraservice det, i hvertfall på min buss :D Klem fra Pludre :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mettemo Skrevet 16. juni 2002 #26 Del Skrevet 16. juni 2002 Jeg forventer at busssjåføren kan ruten sin, smiler og ikke minst stopper på rett holde plass.Har opplevd mange ganger at de ikke stopper der de skal, men kjører til neste holdeplass, dette til tross for at man har gitt et pling i god tid. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ejlanka Skrevet 16. juni 2002 #27 Del Skrevet 16. juni 2002 Av en bussjåfør forventer jeg: Eksakt sum penger tilbake, dersom jeg ikke har månedskort. Blid og høflig tone, gjerne med humor. Et smil om munnen. En sang i strupen. En latter som smitter. Kort sagt, en bussjåfør bør være glad! :D :D :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 16. juni 2002 #28 Del Skrevet 16. juni 2002 Noen bussjåfører kunne trenge å dra på smilekurs! Blir ofte møtt med en sur geip.. Betaler jeg ikke godt nok kanskje?! En bussjåfør, en bussjåfør, det er en mann med godt humør.. Og har han ikke godt humør, er han ingen bussjåfør.. *fnise* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2002 #29 Del Skrevet 19. juni 2002 Hei Er det ingen flere som vli komme med sin mening ?? :o :o Jo flere jo bedre !! Jeg vil også få takke dem som har svart meg :D :D PLudre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 20. juni 2002 #30 Del Skrevet 20. juni 2002 Jeg forventer at bussen ikke starter opp med et rykk når jeg som høygravid har akkurat kommet inn på bussen. Dette har skjedd så mange ganger (dengang), enda bussen absolutt hadde god tid, og nesten var tom. Da tenker jeg på alle de gamle menneskene som ikke rekker å hive seg nedpå det første setet før de ligger strødd. Også venter jeg at de skal kunne svare på om denne bussen går til ..., og et ekstra pluss om de kan fortelle meg hvordan jeg ellers skal komme meg dit. Men etter å ha forklart til FLERE sjåfører på MIN rute at de ikke skal kjøre før om tre minutter. Så er det viktigste at de ikke kjører før tiden. Dødsirriterende. Det verste er at de har insistert på at bussen går 5 over, enda jeg har tatt frem rutetabellen foran dem og vist at det er 7over. Dette pågikk i 14(!) dager. Jeg kan jo ikke si ifra til alle sammen??? Det må jo være sjåførens jobb å bringe dette videre når ingen klarer å holde rutetiden, og de påsto at datasystemet viste 5 over. Ja da er rutetabellen, informasjon på Trafikanttelefonen og på holdeplassen feil, eller så viser datasystemet feil. Da må vel DE sjekke dette opp. GRRRRR... måtte bare ha en utblåsning. Liker selvfølgelig et smil og en hei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 3. juli 2002 #31 Del Skrevet 3. juli 2002 Aktiverer denne tråden også, jeg. (Vært l-e-n-g-e bortreist og leser derfor litt i gamle tråder) I Bergen har jeg opplevd en bussjåfør som var ferdig med vakten og skulle til Mannsverk (Gaias bussparkering), men som stoppet en sein, våt kveld på toerens begynnerstoppested i sentrum, åpnet døren og sa: "Du kan da ikke stå her og henge så seint", og kjørte den lykkelige kvinne til sitt vanlige stoppested- uten betaling. Sjåføren var også en kvinne. (Kanskje Pludre?) Slike sjåfører er vi glade for å ha i Bergen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2002 #32 Del Skrevet 3. juli 2002 Forventer ikke noe mer enn at jeg får kjøpt billett uten å bli kjefta ned, at bussen kjører forsiktig i hvert fall til å begynne med slik at jeg får satt meg ned uten å slå meg ihjel. At jeg kommer dit jeg skal i trygg forvaring. Forventer ikke at bussjåføren kan timetabellen utenat, men fint at de har en liggende slik at de kan slå opp og finne ut. Også forventer jeg selvsagt at de stopper for meg når jeg gir signal, både når jeg skal på og av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 3. juli 2002 #33 Del Skrevet 3. juli 2002 jeg forventer at busssjåføren skal hjelpe meg med barnevogna når det er ingen andre der og når det er masse trapper, hvordan kan jeg bære en vogn med 12kg unge, opp alle de trappene og inn i bussen?! eller hvis det ikke er trapper at han skal senke ned bussen! liker ikke å busse, men synes de fleste busssjåførene er så sure! og de har veldig hastverk med engang de ser at folk står i bussen, men ellers tar de livet så med ro! og en annen ting de fyller opp bussen som om det er en hel gjeng med sauer de skal ta til slakteri, de sitter jo godt, men de tenker da ikke at andre vil helst slippe å stå på ett bein for å få plass! men aller helst så er jeg sur for at de hjelper ikke med vogna og at de kjører før vi har kommet oss til vogna! vogna mi har veltet mange ganger pga dette! *sint og galen var jeg da* og en annen ting det er helt i orden at busssjåførene kan ha dårlig da, men det er sørren meg ikke noe vi kan gjøre så da syns jeg ikke at de skal la det gå ut over oss! men ellers så tror jeg at du er snill busssjåfør kos og klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 4. juli 2002 #34 Del Skrevet 4. juli 2002 Vel, at bussen blir full og noen må stå er ikke bussjåføren sin feil. Vet ikke om det er det samme overalt, men i min del av landet, plikter bussjåføren å stoppe selv om bussen er full, og da har man jo valget selv om man vil stå på reisa, eller vente på neste buss (som går om en time...). Han kan jo ikke hive ut folk heller, for at de som kommer på sist skal få plass. Om det er enkelte ruter som er konstant fulle av folk, bør busselskapet (ikke sjåføren) sette opp en buss til som går samtidig eller få minutter etter. Men bussjåfør er et serviceyrke, som så mye annet, og i serviceyrket har man ikke lov til å ha en dårlig dag! (Det betyr da altså at man ikke har lov til å vise det overfor kunden.) Bussjåføren har ikke lov til å kjefte ned passasjerer (men herregud å ofte det skjer likevel), men jeg trur de fleste arbeidsgivere aksepterer at man svarer tilbake hvis en kunde angriper servicegiverern som person (noe som skjer minst like ofte). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Theresa Skrevet 6. juli 2002 #35 Del Skrevet 6. juli 2002 Må bare fortelle om en opplevelse som satte meg helt ut en gang. Dette var i Oslo og jeg tok bussen sent på kvelden etter jobb. Det var skikkelig dritt vær ute med snøsludd og det hele. Jeg hadde handlet en hel del før jobb så jeg hadde med meg masse bæreposer. På bussen klarte jeg selvfølgelig å sovne og våknet akkurat i det bussen hadde kjørt opp dit jeg bodde og skulle forbi der passasjerene blir sluppet av. Det må sies at sjåføren kjører av veien og inn i et boligfelt og ved busstoppen der jeg bor er det en rundkjøring han/hun kjører rundt før han/hun tar samme veien ned igjen og ut på veien. Det er altså ingen trafikert vei eller noe! Men når jeg trykker på knappen akkurat idet sjåføren kjører sakte forbi stoppen så ser jeg han ser i speilet men kjører videre. Jeg hopper da ut av setet og roper til han " Kan du være så snill å stoppe?" Sjåføren ser på meg i speilet men fortsetter å kjøre. Jeg kjente jeg fikk litt hetta for nå var han på vei nedover denne bakken igjen og den er LANG! Noen andre ber sjåføren også om å stoppe, hvorpå sjåføren spydig sier at jeg var for sent ute med å trykke. Helt sjokkert sier jeg "ærlig talt!" hvorpå følgende skjer: Sjåføren utbrøt " Å jasså!!" mens han satte blikket i meg i speilet og faktisk tråkket på gassen! :o Dermed kjørte han hele veien nedover bakken mens han fortsatte å se på meg i speilet inntil han kom til neste stopp hvor han bremset og spurte syrlig; skal du av? Jeg turte ikke si noe fordi jeg var redd han kom til å kjøre videre så jeg skyndte meg bare av. Med posene på slep måtte jeg tråkke meg oppover hele denne bakken, noe som tok meg en halv time. Jeg hadde gråten i halsen og var så sint at jeg visste knapt hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg sendte klage til busselskapet og fikk til svar at de skulle se på saken, men mer hørte jeg aldri fra dem. Mildt sagt rystet ble jeg over en slik behandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 7. juli 2002 #36 Del Skrevet 7. juli 2002 Jeg synes det er veldig hyggelig når bussjåførene sier hvilken holdeplass som er den neste, jeg! Nå vet ikke jeg om dette er noe de må gjøre eller ei, for det er så forskjellig...men her i Oslo heter det i hvert fall så fint fra Sporveien at "du skal få vite hvor vi kjører"... Og når man tar en buss man aldri har tatt før, og ikke vet når man skal trykke, så er det veldig fint med en sjåfør som sier hvor han stopper Ellers hadde jeg en litt gøyal opplevelse på bussen i vinter en gang... Velfylt 30-buss. Plutselig skriker en dame ut: "Heeeeei, jeg skal aaaaav!" Sjåføren bråbremser. Sier "ja, men do må trikke, ellers skjonner jeg ikke vettu". "Jaaa, men jeg har det," påstår damen. (Nope!) "Kanskje knappen ikke virker?" Sjåføren snur seg og ser skjevt på henne. (Irritert snøft fra damen. Kanskje mest fordi absolutt alle på bussen forstår at hun har duppet av et øyeblikk og glemt at hun skal av...) "Hei," sier sjåføren, "do tar den fingern som er på hånda di, og trikker på knappen. Veldi enkelt, jævli praktisk, funker bra." Damen beveger seg meget fornærmet mot døren. "Hei," sier sjåføren igjen, "fant do døra eller?" Har vært borti den samme sjåføren flere ganger, han er en utrolig gøyal fyr. Lar seg ikke pirke på av gretne passasjerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå