Gå til innhold

energi i hverdagen :)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sååå, med urolig pod, mageknip, lite søvn ol så er det blitt så og si umulig å få i srg frokost. Er alenemor, så har ikke den hjelpen andre har. Når jeg begynner på frokosten så starter han og gråte, så blir jeg opptatt av han, han sovner, jeg fortsettet og så er det på igjen med gråt - tilslutt er det formiddag/ettermiddag og frokosten er ikke frokost lengre :P

Jeg TRENGER næringen merker jeg bedre nå enn noensinne!

Er det noen som har tips til gode, næringrsike og lettlaga smoothie/blender frokoster? Nei, skiver tar ikke lang tid og lage, men pga feil med svelget så spiser ikke jeg skiver eller annet som er "hardt" å svelge.

Er sulten :P

Anonymous poster hash: 684b6...834

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sååå, med urolig pod, mageknip, lite søvn ol så er det blitt så og si umulig å få i srg frokost. Er alenemor, så har ikke den hjelpen andre har. Når jeg begynner på frokosten så starter han og gråte, så blir jeg opptatt av han, han sovner, jeg fortsettet og så er det på igjen med gråt - tilslutt er det formiddag/ettermiddag og frokosten er ikke frokost lengre :P

Jeg TRENGER næringen merker jeg bedre nå enn noensinne!

Er det noen som har tips til gode, næringrsike og lettlaga smoothie/blender frokoster? Nei, skiver tar ikke lang tid og lage, men pga feil med svelget så spiser ikke jeg skiver eller annet som er "hardt" å svelge.

Er sulten :P

Anonymous poster hash: 684b6...834

I blenderen kan du i tillegg til dine vanlige ingredienser (regner med du bruker youghurt allerede?) f.eks putte havregryn, 1-2 ss rapsolje og en fløteskvett for å gjøre det hele mer næringstett.

Skrevet

Hva med å lage smoothies som står klart i kjøleskapet med et sugerør i? Så kan du bare gripe det i farten mens du bysser, går rundt, ligger, ammer eller hva du enn gjør?

Anonymous poster hash: 02632...ae9
  • Liker 1
Skrevet

Ta et glass frosne blåbær i smoothiemaskinen, og tilsett passe mengde melk, en klatt biola naturell yoghurt, en banan, en spiseskje kaldpresset olivenolje og en teskje kanel. Supergodt og sunt.

Gjest Blåskjell
Skrevet (endret)

1 dl frosne blåbær

1 dl frosne bringebær

1-2 dl yoghurt naturell

1-2 dl appelsinjuice

En neve havregryn

En neve nøtter

Hvis du liker banan kan du ha det oppi også :)

Jeg pleier å kjøre nøttene en runde alene først, for jeg får litt noia av klumper i smoothie... :glare:

Endret av Blåskjell
Skrevet

Havregryn for fiber, avokado eller olje for fett, yoghurt for magen, litt syre (en skvis sitron/lime) og bær/frukt for smak og vitaminer. :) Hvis du orker, kan du også ha i ett rått egg...

Anonymous poster hash: aa4a9...d2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...