Gå til innhold

Bare damer som faller for opptatte menn?

Fremhevede innlegg

Gjest Hooty McOwlface
Skrevet (endret)

Så du mener altså at et samfunns styrt av kvinner vil velge å oppføre seg på denne måten du skriver? Så liten respekt har nå jeg i alle fall ikke for det kvinnelige. Det må jo si seg selv at det er best for barna at de vokser opp under forhold der begge dets foreldre tar vare på barnet. Det er i så fall dobbel beskyttelse og dobbel kunnskap, både om det mannlige og kvinnelige. Og trenger ikke å bli plaga med hvem far eller mor er, og denne tilhørigheten.

Faktisk vil jeg hevde at det er tusen gangar så matrialkalsk at det er slik som nå og var her i det vestlige samfunn. Samtidig er det verd å forstå det at det er en grunn til at de samfunnene du nevner er svake og utdøende, mens samfunn med verdier er de som har suksess.

Anonymous poster hash: c9b56...ae8

Så to foreldre er bedre enn en hel stamme? I et samfunn hvor man ikke bryr seg om farskap så blir man plaget med farskap? Du er låst i din egen kultur og tolker andre ut fra den. For å forstå andre kulturer så må du så langt det lar seg gjøre legge fra deg alt du "vet" og som "sier seg selv" for deg, og være åpen for at mye kan være helt annerledes i andre kulturer. For eksempel at hele stammen, inkludert alle dens menn, tar vare på barn i disse samfunnene. Eller at farskap langt ifra har samme betydning overalt som det har her - blant det nevnte Mosou-folket så finnes det ingen ord for "far" engang, begrepet har faktisk null betydning.

At dette er en forferdelig måte å leve på for barn vet du ikke, for du har aldri levd i et sånt samfunn, og du er også for etnosentrisk til å klare å forstå det. Selv er jeg jo også oppvokst i samme samfunn som deg som hyller en heteronormativ kjernefamilie, så jeg synes også dette høres spesielt ut. Men jeg er ikke like skråsikker på at vår måte er den eneste måten å organisere en familie eller et samfunn på.

Men nå har jeg uansett aldri påstått at den ene kulturen er bedre enn den andre, det var ikke akkurat poenget. Poenget var at man ikke skal være så veldig rask med å påstå at en tilstand er mer naturlig enn en annen. Det er jo også veldig typisk at alle mener det de liker best er det mest naturlige.

Endret av Hooty McOwlface
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så to foreldre er bedre enn en hel stamme? I et samfunn hvor man ikke bryr seg om farskap så blir man plaget med farskap? Du er låst i din egen kultur og tolker andre ut fra den. For å forstå andre kulturer så må du så langt det lar seg gjøre legge fra deg alt du "vet" og som "sier seg selv" for deg, og være åpen for at mye kan være helt annerledes i andre kulturer. For eksempel at hele stammen, inkludert alle dens menn, tar vare på barn i disse samfunnene. Eller at farskap langt ifra har samme betydning overalt som det har her - blant det nevnte Mosou-folket så finnes det ingen ord for "far" engang, begrepet har faktisk null betydning.

At dette er en forferdelig måte å leve på for barn vet du ikke, for du har aldri levd i et sånt samfunn, og du er også for etnosentrisk til å klare å forstå det. Selv er jeg jo også oppvokst i samme samfunn som deg som hyller en heteronormativ kjernefamilie, så jeg synes også dette høres spesielt ut. Men jeg er ikke like skråsikker på at vår måte er den eneste måten å organisere en familie eller et samfunn på.

Men nå har jeg uansett aldri påstått at den ene kulturen er bedre enn den andre, det var ikke akkurat poenget. Poenget var at man ikke skal være så veldig rask med å påstå at en tilstand er mer naturlig enn en annen. Det er jo også veldig typisk at alle mener det de liker best er det mest naturlige.

Hvis jeg levde i en stamme i den norske kulturen hadde jeg følt meg ganske afghanistan. For meg hadde det vært best å vokse opp med en mor, en far, søstre/brødre, tanter/onkler o.l, det holder i den Norske kulturen fordi det er det som er normalen her. Likevel kan jeg forestille meg at det kunne vært kjempebra hvis det var det som var normalt rundt meg (stammer/flokk), da hadde jeg hatt mange å leke med, mange søsken, og etterhvert hadde jeg hatt mange kvinnelige venninner og menn.

Men egentlig liker jeg kjernefamilien godt. Vil ikke bytte det ut.

Anonymous poster hash: 06aca...97c

Skrevet (endret)

Joda, men de fleste av oss respekterer alltid et forhold. Det er også slik at mange kvinner blir tiltrukket av menn andre kvinner liker av en eller annen grunn har jeg lest. Stoler for lite på sin egen dømmekraft...?

Anonymous poster hash: c9b56...ae8

Selv om man faller for en person som er i et forhold betyr ikke det at man ikke respekterer forholdet han/hun er i, vet du.

Jeg tror også at menn ikke er attraktive fordi de er i et forhold, men de er i et forhold fordi de er attraktive. Og attraktive menn er jo gjerne attraktive for flere.

edit: ...og der mistet ordet attraktiv all betydning.... :)

Endret av Petra75
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Selv har jeg en tendens til å være betydelig mer avslappet rundt menn som jeg vet er i et forhold, for da er sjangsen for tilnærmelser, tydelig flørting og andre ting som gjør meg fullstendig utilpass ganske liten. Jeg tror derfor at noen menn i forhold kan oppfatte meg som mer interessert enn det jeg egentlig er, for jeg er stort sett skrikende uinteressert i de fleste, bare fordi jeg er avslappet, smilende, spøker og er rett og slett det mange kan oppfatte som flørtete.

Endret av Raindrops
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...