Gå til innhold

Undertøy fra Change


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Change har et mye større utvalg av størrelser enn de fleste kjedebutikker. Derfor vil du få en BH som passer både i omkrets og cup. Går du på Lindex, HM etc har de ikke stor cup i liten omkrets og man ender opp med en BH som er for stor i omkrets. Den vil verken sitte fint eller støtte som den skal.

Jeg har handlet på flere spesialiserte undertøysbutikker. Change sine størrelser skiller seg ut fra disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okay, nå må jeg måle på flere for å teste :P.

Da har jeg målt uten BH på, selv om de fleste anbefaler det, men har gjort det likt for alle så det burde ikke ha noe å si. Målene mine er da 95-79.

Underverker.no: 80B

Change: 70E

Mammanett.no: 80B

Dette var de kalkulatorene jeg kunne finne i farta.

Utrolig merkelig.

Underverker gir 65D

Mammanett gir 65D

Change gir 60F (som er omkretsen jeg trenger)

Mine mål er 66 under og 84 over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere kalkulatorer (blandt annet Underverkers) ser ikke ut til å ta hensyn til at materialet i BHen er elastisk. Om man måler 79 under - og får beskjed om å kjøpe strl 80 - så vil jo dette bli for stort rundt. For at BHen skal sitte riktig må man derfor runde av nedover, og det Change anbefaler er vel å først trekke fra 5cm og deretter runde ned.

Forskjellen ligger derfor ikke i selve BHen, men hvordan kalkulatorene er utformet. Måler selv 68, men 70 sklir langt oppover ryggen på meg og selv 65 blir for stort etter kort tids bruk.

Og, som er blitt nevnt (husker ikke av hvem); når omkrets går ned må cupstrl opp!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hørt de som jobber på Change, si at deres EBHer er "grunne" i skålen, altså må man ha større Cup. Jeg liker IKKE BHene deres. Bruker selv 75 D eller 75 DD (E). Kjøper aldri noe annet enn Primadonna og MarieJo lenger, de er helt suverene. Dyre, ja, men de holder leeeenge, og det finnes ikke bedre passform!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 80 E fra "andre undertøysbutikker" passer akkurat like bra som mine 75 H fra Change. Bare surr at de skal ha egne størrelser.



Anonymous poster hash: a8753...a99
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Change for dagens gode latter!

La inn målene mine for morro skyld og endte opp med 65C. Andre kalkulatorer gir meg 65A/70AA som nok er mer riktig. Er vel det man kan kalle flatbrysta. Får meg til å lure på hvordan A- og B-cuper ser ut hos Change. Går de innover?



Anonymous poster hash: 2d619...cf4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noko er jo gale når eg som er 71cm rundt i følgje Change skal ha 60DD?? Altså, eg er 65cm rundt livet, då er jo noko gale når eg brått skal ha ein BH som er 5cm under livvidda mi. Då brukar dei rett og slett måla feil. Eg synest det verkar ganske tydeleg som eit salstriks, det er stas å gå ned rundt og opp i cupen. Eg har i det siste blitt målt på to andre butikkar, og komme ut med BHer i 65DD og 70C. Eg trur nok eg likar den i 70C best, og eg må vedgå at eg trur det er fordi den storleiken passar best med dei reelle måla mine. Og for ordens skuld: eg har ikkje store puppar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hørt de som jobber på Change, si at deres EBHer er "grunne" i skålen, altså må man ha større Cup. Jeg liker IKKE BHene deres. Bruker selv 75 D eller 75 DD (E). Kjøper aldri noe annet enn Primadonna og MarieJo lenger, de er helt suverene. Dyre, ja, men de holder leeeenge, og det finnes ikke bedre passform!

Kjøper du Primadonna og MarieJo på nettet eller I fysisk butikk? Jeg vil gjerne prøve dem først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, eg er 65cm rundt livet, då er jo noko gale når eg brått skal ha ein BH som er 5cm under livvidda mi. Då brukar dei rett og slett måla feil.

Kommenterte dette i en tidligere post, men kan ta det igjen: Om du måler 65 rundt, så vil en BH som er 65 i omkrets (eller større) bli for stor (i følge strl-veiledninger), da den gjerne er noe elastisk i utgangspunktet og også vider seg noe ut etter litt bruk. Om du foretrekker 70 så er jo det greit, men da går det på personlig preferanse, og ikke hva som i grunn ses på som 'riktig' passform.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommenterte dette i en tidligere post, men kan ta det igjen: Om du måler 65 rundt, så vil en BH som er 65 i omkrets (eller større) bli for stor (i følge strl-veiledninger), da den gjerne er noe elastisk i utgangspunktet og også vider seg noe ut etter litt bruk. Om du foretrekker 70 så er jo det greit, men da går det på personlig preferanse, og ikke hva som i grunn ses på som 'riktig' passform.

Det er jo det som er gakk, det burde jo vere slik at ein BH som er berekna for ein som er 70cm er tilpassa at han kjem til å strekkje seg. Viss det skal vere noko poeng med mål må dei ha samanhang med røynda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke ANDRE størrelser. Størrelsene er jo helt de samme. Forskjellen er at de MÅLER folk til å bruke riktig størrelse, fremfor feil, som de har brukt før.

Jeg har blitt målt i flere andre undertøysbutikker, som fører forskjellige merker. Jeg er veldig bevisst på å måle meg hver gang jeg kjøper undertøy, ettersom størrelsen min kan ha endret seg, og da blir jeg alltid en 70C.

Hos Change er jeg 65 G eller H. Størrelsen på BH'en passer, men det betyr ikke at jeg er en 65 G eller H. Jeg kan ikke bruke den omkretsen eller cupstørrelsen i noen andre undertøysmerkermerker; Agent Provocateur, Princesse TamTam, Lise Charmel, La Perla, Implicite...

I likhet med andre i tråden har jeg lagt merke til at de ansatte spør "hvilken størrelse er du hos oss?" når man kommer inn i butikken. Jeg tror definitivt dette med størrelsene er et salgstriks. Det fungerer fordi vi vil ha en størrelse som høres bra ut, og at det kan virke positivt inn på selvtilliten vår. Når jeg antydet dette i en annen tråd, ble noen nesten litt hissige, og det tar jeg som et tegn på at teorien min stemmer.

Jeg synes også at undertøyet er underlig sydd - jeg kjøpte ett sett der en gang, og i ettertid har jeg oppdaget at både trusene og BH-en er sydd skjevt. Jeg handler aldri der igjen, liker verken konseptet er kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 65G hos change og 65F-H i andre merker. Har aldri skjønt det med at det er feil størrelser der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du Primadonna og MarieJo på nettet eller I fysisk butikk? Jeg vil gjerne prøve dem først.

Jeg prøver i butikk (de "finere" undertøysbutikkene har disse merkene), og kjøper også i butikk. Men ofte har de dårlig utvalg på feks farge, og da kan du sjekke nettsiden til lace.dk (ser jo mye billigere ut, men husk toll etc..). Jeg tar gjerne imot tips om andre merker med tilsvarende kvalitet, det øker jo utvalget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk også ned i omkrets og opp i cup da jeg kjøpte BH hos Change, men det er jo den første BH'en jeg har hatt som faktisk passer! Målte meg faktisk samme dag hos Reimers; de mente jeg kunne ha en 75A (som bare henger utenpå kroppen min!), mens på Change målte de meg til en 65D/60E. Synes det stemmer med hva jeg har funnet ut før på billigere butikker, hvor det nærmeste jeg har kommet noe som "passer" er 70C.

Skjønner ikke at det skal være et "salgstriks"? Puppene dine er jo de samme uavhengig av hva størrelsen på BH'en kalles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det skal være et "salgstriks"? Puppene dine er jo de samme uavhengig av hva størrelsen på BH'en kalles?

Jeg må innrømme at selvtilliten fikk et lite boost et kort sekund da jeg havnet på 65C og ikke 65AA. Jeg skjønner jo at puppene mine (eller mangelen på sådanne) likevel er de samme. Jeg vet også at C-cuper på Change eller samtlige andre butikker er alt for store for meg, til og med A-cupene på Change er for store. Denne kalkulatoren gav meg likevel lyst til å ta turen til Change, så på den måten er det vel et salgstriks. Det er vel mange som vil føle seg et hakk bedre av å ha en bokstav litt lenger ut i alfabetet på bhen. Størrelser på klær er jo heller ikke de samme fra butikk til butikk. Det er da ingen hemmelighet at visse kjeder merker klærne med mindre størrelse enn de faktisk er slik at kundene kan føle seg slanke og fine og dermed handle mer.

Anonymous poster hash: 2d619...cf4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri mer change for meg, snodige størrelser og elendig passform på det meste derfra. to klin like bh-er i ulik farge har ulik størrelse og som Miss-Grey over her også nevner så har jeg funnet skjeve og dårlige sømmer på flere ting derfra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har som regel samme størrelsen på change som jeg har ellers. Ble målt der for en stund siden og hadde 75-B.

Jeg syns det varrirer litt fra BH til BH hva jeg må ha rundt livet (fra 75 til 80 som regel) men B-cuppen er alltid konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60H på Change og 70E på de andre sidene med bh-kalkulator. 65 sitter passe stramt, så jeg skjønner ikke hvordan jeg skal kunne bruke 60 i omkrets uten å få pusteproblemer. Er bhene fra Change mer elastiske enn andre merker? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet litt BH'er i det siste, noen fra Triumph og noen fra Change. Jeg har to BH'er som virker like store (har lagt dem inntil hverandre for å måle), den ene fra Triumph er 80G og den andre fra Change er 75J. Disse virker altså like store i størrelsen, så jeg tror også at størrelsene på Change er litt rare?

Det er også utrolig irriterende å handle i slike butikker, for på den ene Change butikken kom den ansatte bare rett inn i prøverommet for å se hvordan BH'ene passet. Jeg har problemer med armene og skuldrene så jeg bruker litt tid på å ta på meg en BH, så der sto jeg med puppene bare mens ekspeditøren plutselig dro fra forhenget :sjokkert: Er dette vanlig? Jeg ble så paff! Har aldri lyst til å handle der igjen.



Anonymous poster hash: e407c...5b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet litt BH'er i det siste, noen fra Triumph og noen fra Change. Jeg har to BH'er som virker like store (har lagt dem inntil hverandre for å måle), den ene fra Triumph er 80G og den andre fra Change er 75J. Disse virker altså like store i størrelsen, så jeg tror også at størrelsene på Change er litt rare?

Det er også utrolig irriterende å handle i slike butikker, for på den ene Change butikken kom den ansatte bare rett inn i prøverommet for å se hvordan BH'ene passet. Jeg har problemer med armene og skuldrene så jeg bruker litt tid på å ta på meg en BH, så der sto jeg med puppene bare mens ekspeditøren plutselig dro fra forhenget :sjokkert: Er dette vanlig? Jeg ble så paff! Har aldri lyst til å handle der igjen.

Anonymous poster hash: e407c...5b7

Da hadde jeg laget en scene !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...