Gå til innhold

Fant et krypdyr...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lager boller i kveld, og har brukt siste rest av en melpakke som sto i skapet her, men som har vært klype på. Resten av melen kom fra en helt ny pakke, kjøpt nå i dag.

Så når jeg var ferdig å elte deigen og skulle vaske av benken, fikk jeg øye på et dødt lite kryp. På benken, med noe mel som var falt ut. Det ser ut som melbillelarve, men jeg er ikke sikker-

Nå er jeg veldig i tvil på om jeg skal bruke denne deigen, for jeg tenker litt sånn.. det kom sikkert fra melet? Var det flere?

Hva ville dere gjort?

Det blir disse bollene eller ingen boller.

Anonymous poster hash: 4a3dc...713
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Insekt. Krypdyr er det samme som reptiler :)

Anonymous poster hash: e62f3...f2c
  • Liker 3
Skrevet

Du har eltet deigen og trillet ut boller uten å se noe?

Ville tatt en grundig runde med støvsugeren i kjøkkenskapene for sikkerhets skyld. Beste måten å bli kvitt eventuelle småkryp på.

Anonymous poster hash: c2995...d55
Skrevet

Du har eltet deigen og trillet ut boller uten å se noe?

Ville tatt en grundig runde med støvsugeren i kjøkkenskapene for sikkerhets skyld. Beste måten å bli kvitt eventuelle småkryp på.

Anonymous poster hash: c2995...d55

Ja, jeg kunne ikke se noe mer. Og jeg vet ikke engang hvor den kom fra. Så på en artikkel på nett at den faktisk kan ha kommet fra butikken.

Så kan flere fortelle meg om disse bollene er trygge eller ei?

Jeg skal nok ta meg en runde i skapet uansett i morgen :)

Anonymous poster hash: 4a3dc...713

Skrevet

I andre deler av verden spiser mennesker insekter. Jeg ville iallfall tatt sjansen på å spise bollene; finnes det spor av ekle dyr der, er de jo blitt bakt på høy temperatur, du kan helt sikkert ikke smake at de er der (det er i så fall innbilning), og de var neppe spesielt skadelige i utgangspunktet.

Gjest Sagarmatha
Skrevet

I andre deler av verden spiser mennesker insekter. Jeg ville iallfall tatt sjansen på å spise bollene; finnes det spor av ekle dyr der, er de jo blitt bakt på høy temperatur, du kan helt sikkert ikke smake at de er der (det er i så fall innbilning), og de var neppe spesielt skadelige i utgangspunktet.

Van der Graaf Generator faktisk :biggrin: Var på reunionturné i 2005. Magisk.

Ellers har du helt rett i det du skriver. Innsekt er en viktig matkilde mange steder. Innsekter spiser vi selv, om enn noe motvillig. Bollene skal stekes, så det er ikke farlig for annet enn stoltheten.

Skrevet

Van der Graaf Generator faktisk :biggrin: Var på reunionturné i 2005. Magisk.

Ellers har du helt rett i det du skriver. Innsekt er en viktig matkilde mange steder. Innsekter spiser vi selv, om enn noe motvillig. Bollene skal stekes, så det er ikke farlig for annet enn stoltheten.

Heldiggris! Nå får jeg dessverre aldri sett dem med Jackson. Men jeg har tross alt sett Peter Hammill to ganger, og særlig andre gang (på Club 7 mens det fremdeles eksisterte) var utrolig bra. Hm, dette hadde fint lite med insekter å gjøre. Kanskje jeg heller bør anbefale Vamp: 13 humler og Flua på veggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...