Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2004 #1 Skrevet 7. mai 2004 Jeg har brukt p-sprøyte i 1 1/2 år. Har lagt på meg mellom 10 og 15 kg. Pga dette har jeg nå sluttet med den. noen som vet hvor lang tid det tar før jeg går ned igjen?
Gjest gjest1 Skrevet 7. mai 2004 #2 Skrevet 7. mai 2004 Så mye vektøkning kan ikke bare skyldes p-sprøyte. Hvor fort du blir kvitt kiloene avhenger selvsagt av deg selv. Tror ikke du kan forvente at de bare renner av uten anstrengelse.
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2004 #3 Skrevet 7. mai 2004 Jeg opplevde det samme for noen år siden. Brukte p-sprøyte ca 14 måneder, og la på meg 9 kilo. Kiloene forsvant ikke av seg selv da jeg sluttet med sprøyta, de måtte slankes bort. Lykke til!
Labella Skrevet 7. mai 2004 #4 Skrevet 7. mai 2004 Så mye vektøkning kan ikke bare skyldes p-sprøyte. Jo, det kan det! Jeg gikk opp omtrent 15 kilo da jeg begynte på sprøyta. Kiloene kom raskt på og det var ingen annen grunn til det enn p-sprøyta. Nå er det over to år siden jeg sluttet, og jeg er ikke tilbake der jeg var før jeg begynte på sprøyta, selv om jeg spiser sunnere enn før og er i fysisk aktivitet.
Letti Skrevet 7. mai 2004 #5 Skrevet 7. mai 2004 Så mye vektøkning kan ikke bare skyldes p-sprøyte. Hvor fort du blir kvitt kiloene avhenger selvsagt av deg selv. Tror ikke du kan forvente at de bare renner av uten anstrengelse. Dessverre så kan man nok det! Har selv prøvd sprøyta, men la fort på meg. Ikke mye, men det var nok til at jeg kuttet ut. En venninne av meg gikk opp tyve kilo ved bruk av sprøyta! Det er faktisk en av de bivirkningene som legene advarer mest mot!
Gjest Phair Skrevet 7. mai 2004 #6 Skrevet 7. mai 2004 Jeg har den liggende her på badet og har vært i tvil om jeg skal bruke den eller ikke. Og har bestemt meg for IKKE! :o
Gjest gjest1 Skrevet 7. mai 2004 #7 Skrevet 7. mai 2004 Det er ikke stoffer i p-sprøyte som kan gi så ekstrem vektøkning. Vekt-økning av hormonelle prevensjonsmidler skyldes som regel vann. Det finnes medisiner som kan forårsake vektøkning (feks SSRI), men det finnes ingen dokumentasjon på at p-sprøyte gjør det samme. Når det er sagt, anbefaler ikke p-sprøyte pga fare for benskjørhet.
momo Skrevet 7. mai 2004 #8 Skrevet 7. mai 2004 Jeg gikk opp 10 kg på p-sprøyta, gikk på sprøyta i 6 mnd, nå er det snart 2 år siden jeg slutta, jeg har gått ned 6 av de kiloene. Og det har jeg strevd mye med og klare. :-) :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå