Gå til innhold

Etter konisering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ble konisert for noen dager siden, og fikk beskjed om å avså fra samleie, badekar og tampong de neste tre ukene.

Men hva med orgasme? Er det lov? :)

Anonymous poster hash: 18b6d...e79
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan du masturbere.

Anonymous poster hash: e3c75...743

Skrevet

Men gir ikke orgasme "kramper" i livmoren?

Skrevet

Du klarer å ligge unna i 3 uker om du ikke er sikker på at det er greit.

Anonymous poster hash: e6a93...1b4
Skrevet

De tingene du ble bedt om å avstå fra kan bringe bakterier inn i det konisterte området- orgasme kan ikke det. Det er forskjellen. Man blir bedt om å avstå fra de samme tingene etter fødsel pga de potensielle farene for bakterieinfeksjon, og jeg husker jeg ble litt skremt da jeg plutselig oppdaget masse blod etter orgasme en stund etter fødsel (med kondom) - det var jo bare sammentrekningene som sørget for mer blødning- ingen fare i seg selv. Samme med konisering, det er bare muligheten for innføring av bakterier som er skummelt..

Anonymous poster hash: 4a1e9...67c
  • Liker 1
Skrevet

PS jeg er konisert også! Blødde av og til ved samleie ganske lang tid etter konisering. Ville nok ikke hatt sex den helt første tiden etterpå, men deretter er det vel bare å unngå bakterieinfeksjon, v f.eks kondombruk

Anonymous poster hash: 4a1e9...67c
Skrevet

Jeg skal ha en konisering på Fredag. Er det smertefullt? Hvor mye bør jeg forvente å blø? (blødde vanvittig mye etter biopisen, bind så stor som ei bleie blødde jeg ut og vel så det på 20 minutter....)

Gruer meg.. aldri hatt noen inngrep før..

Anonymous poster hash: 588bb...418
Skrevet

Jeg skal ha en konisering på Fredag. Er det smertefullt? Hvor mye bør jeg forvente å blø? (blødde vanvittig mye etter biopisen, bind så stor som ei bleie blødde jeg ut og vel så det på 20 minutter....) Gruer meg.. aldri hatt noen inngrep før.. Anonymous poster hash: 588bb...418

Ikke spesielt smertefullt nei. Verste er første bedøvelsessprøyta, som heller ikke var så ille, resten kjenner du egentlig ikke. Det er maskiner som bråker litt og det kan lukte litt brent. Tror jeg blødde i rundt 2-3 uker etterpå, men lite om gangen - holdt med et truseinnlegg om dagen liksom. Var litt sånn brun utflod, ikke fersk rødt blod. Jeg blødde mye mer etter biopsien, men da traff de et blodkar så det ble ekstra mye.

Anonymous poster hash: 49a2a...e7b

Skrevet

hva er konsisering?

Anonymous poster hash: 65240...af6
Skrevet

hva er konsisering? Anonymous poster hash: 65240...af6

Man fjerner litt vev helt ytterst av livmorhalsen for å forhindre at celleforandringer utvikler seg til livmorhalskreft.

Skrevet

Man fjerner litt vev helt ytterst av livmorhalsen for å forhindre at celleforandringer utvikler seg til livmorhalskreft.

OK, takk for svar :jolie:

Anonymous poster hash: 65240...af6

Skrevet

Ikke spesielt smertefullt nei. Verste er første bedøvelsessprøyta, som heller ikke var så ille, resten kjenner du egentlig ikke. Det er maskiner som bråker litt og det kan lukte litt brent. Tror jeg blødde i rundt 2-3 uker etterpå, men lite om gangen - holdt med et truseinnlegg om dagen liksom. Var litt sånn brun utflod, ikke fersk rødt blod. Jeg blødde mye mer etter biopsien, men da traff de et blodkar så det ble ekstra mye.

Bedøvelsessprøyte? Står i brevet mitt at jeg skal få lett narkose. Er kanskje forskjellig praksis?

Kanskje det var derfor jeg også blødde så sinnsykt etter biopsien.. Glemmer aldri den digre "bleia" jeg hadde på, og mens jeg sto å snakket med en bekjent rett etterpå kjente jeg plutselig det pulserte, og rant vått nedover buksebenet... DA følte jeg meg som 13 og første mens igjen :fnise:

Anonymous poster hash: 588bb...418

Skrevet

Jeg er ikke TS, men så respektløst å bruke hennes tråd til å spørre om andre ting.

Opprett deres egen tråd, vel!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke TS, men så respektløst å bruke hennes tråd til å spørre om andre ting. Opprett deres egen tråd, vel! Anonymous poster hash: 18b6d...e79

Eh?

Skrevet

Eh?

?

Skrevet

Litt voldsom reaksjon, syns jeg.

Skrevet

Bedøvelsessprøyte? Står i brevet mitt at jeg skal få lett narkose. Er kanskje forskjellig praksis? Kanskje det var derfor jeg også blødde så sinnsykt etter biopsien.. Glemmer aldri den digre "bleia" jeg hadde på, og mens jeg sto å snakket med en bekjent rett etterpå kjente jeg plutselig det pulserte, og rant vått nedover buksebenet... DA følte jeg meg som 13 og første mens igjen :fnise:Anonymous poster hash: 588bb...418

Ah, ja jeg fikk lokalbedøvelse og var helt våken selv. Inngrepet ble gjort på Ullevål. Hadde forresten heller ikke sånn bleie som du beskriver etter bioposen, men en slags rull med bandasje som ble satt inn som en slags stor tampong. Tok den ut etter noen timer og da holdt det med truseinlegg etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...