AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #1 Skrevet 16. november 2013 Har dere noen forslag? Finnes det noen gode kremer på apoteket, som kan gi huden min fukt? Har ganske lite penger for tiden, så helst ikke mer enn 200 kroner. Jeg er helt desperat. Trenger fuktighetskremen helst NÅ! Anonymous poster hash: fb816...914
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #2 Skrevet 16. november 2013 Jeg har tørr hud, bruker Vichy aqua thermal. Tror den koster rett over 200 kr, men apoteket har ofte 30% rabatt på Vichy. Anonymous poster hash: 4e47c...c17
Gjest Euforia Skrevet 16. november 2013 #3 Skrevet 16. november 2013 Du bør ikke se etter hudpleie på apoteket. Apotekprodukter og Vichy er ikke bra for huden. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt noe fra iherb eller helsekosten, så slipper du alt det drittet som følger med i apotekproduktene. Billig fuktighetskrem som er bra for huden og ikke testet på dyr: http://www.iherb.com/Acure-Organics-Day-Cream-Gotu-Kola-Stem-Cell-1-75-fl-oz/36335#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=acure%20organics&rc=62&sr=null&ic=3 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #4 Skrevet 17. november 2013 Du bør ikke se etter hudpleie på apoteket. Apotekprodukter og Vichy er ikke bra for huden. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt noe fra iherb eller helsekosten, så slipper du alt det drittet som følger med i apotekproduktene. Billig fuktighetskrem som er bra for huden og ikke testet på dyr: http://www.iherb.com/Acure-Organics-Day-Cream-Gotu-Kola-Stem-Cell-1-75-fl-oz/36335#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=acure%20organics&rc=62&sr=null&ic=3 Apotekprodukter som f. eks Avene er veldig bra for min hud, i motsettning til alt tullet jeg har fått anbefalt av hudpleier. Folk må slutte å være så bastante om at apotekprodukter ikke er bra, det er jo bare tull. Anonymous poster hash: 6e96e...391 13
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #5 Skrevet 17. november 2013 Avene har mange produkter som ikke er bra, det kan selvfølgelig være unntak, men det er jo bare å lese hva produktene inneholder. Vichy er per definisjon møkk. Jeg har brukt Aquaporin light fra Eucerin når jeg har vært i samme situasjon som TS og jeg synes den gir bra med fukt, ihvertfall om sommeren og jeg har ikke fått uren hud av den, ihvertfall. Den er det også ofte 30 % på. http://www.eucerin.com/no/produktguide/fuktighetspleie/1/ Anonymous poster hash: 58e2d...163 2
Gjest Euforia Skrevet 17. november 2013 #6 Skrevet 17. november 2013 Apotekprodukter som f. eks Avene er veldig bra for min hud, i motsettning til alt tullet jeg har fått anbefalt av hudpleier. Folk må slutte å være så bastante om at apotekprodukter ikke er bra, det er jo bare tull. Anonymous poster hash: 6e96e...391 Når noe ikke er bra i mine øyne, er det fordi ingrediensene er dårlige. Apotekprodukter inneholder som regel veldig mange dritt-ingredienser som er altfor sterke for huden i ansiktet. Men om det funker for deg, så er det bra Etter å ha vært flink med hvilke ingredienser jeg bruker på huden i mange mange år, så klikker huden min med en gang den får drittprodukter fra apoteket. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #7 Skrevet 17. november 2013 Når noe ikke er bra i mine øyne, er det fordi ingrediensene er dårlige. Apotekprodukter inneholder som regel veldig mange dritt-ingredienser som er altfor sterke for huden i ansiktet. Men om det funker for deg, så er det bra Etter å ha vært flink med hvilke ingredienser jeg bruker på huden i mange mange år, så klikker huden min med en gang den får drittprodukter fra apoteket. Hva slags ingredienser bør man styre unna? Jeg tåler veldig lite av kremer og hudprodukter, derfor handler jeg på apoteket. Jeg liker å få hjelp til å finne noe som passer for meg. Anonymous poster hash: 4e47c...c17
roberta Skrevet 17. november 2013 #8 Skrevet 17. november 2013 Godt utprøvd på dyr OG gir god fuktighetskrem, det er SPENOL det 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #9 Skrevet 17. november 2013 Kjøp en med urin. Det hjelper til med å holde på fuktigheten etter en dusj. Anonymous poster hash: 07528...c15 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #10 Skrevet 17. november 2013 Prøvd kokosnøttolje? Anonymous poster hash: 59d90...e77 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #11 Skrevet 17. november 2013 Når noe ikke er bra i mine øyne, er det fordi ingrediensene er dårlige. Apotekprodukter inneholder som regel veldig mange dritt-ingredienser som er altfor sterke for huden i ansiktet. Men om det funker for deg, så er det bra Etter å ha vært flink med hvilke ingredienser jeg bruker på huden i mange mange år, så klikker huden min med en gang den får drittprodukter fra apoteket. Man skal være litt forsiktig med uttalelser som dette. Jeg har vært innlagt på rikshospitalet pga huden min, og jeg skal love deg at de ikke kommer løpende med en krukke med kokosolje fra helsekosten for å hjelpe.. Faktisk er ganske mange "naturlige ingredienser" høyt allergifremkallende, og har liten dokumentert effekt på hud som VIRKELIG trenger det. Jeg signerer de ovenfor, Vichy eller Eucerin er gode kandidater, og har begge en serie spesifikkt for hud som trenger fukt Anonymous poster hash: fc4ed...380 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #12 Skrevet 17. november 2013 Jeg vil anbefale a-chrem. Den får du på apoteket. Anonymous poster hash: 68b01...25b
Gjest Euforia Skrevet 17. november 2013 #13 Skrevet 17. november 2013 (endret) Man skal være litt forsiktig med uttalelser som dette. Jeg har vært innlagt på rikshospitalet pga huden min, og jeg skal love deg at de ikke kommer løpende med en krukke med kokosolje fra helsekosten for å hjelpe.. Faktisk er ganske mange "naturlige ingredienser" høyt allergifremkallende, og har liten dokumentert effekt på hud som VIRKELIG trenger det. Jeg signerer de ovenfor, Vichy eller Eucerin er gode kandidater, og har begge en serie spesifikkt for hud som trenger fukt Anonymous poster hash: fc4ed...380 Håper du ser at jeg skrev "som regel". Og det du skrev bekreftet egentlig det jeg mener også. Når du er innlagt på sykehuset pga. huden din, så regner jeg med at du ikke har den huden som TS har. Selvfølgelig, sliter man med noe spesielt, f.eks. atopisk eksem og lignende, så får man jo resept på en krem fra apoteket. Og det er helt supert! Men spør man om en god fuktighetskrem for "hvem som helst", så bør man unngå så sterke ingredienser som de som finnes i apotekprodukter. Dessuten tester 95 % av merkene på apoteket på dyr, naturlig nok. Moren min kjøper selv masse fra apoteket, og jeg blir like overrasket hver gang jeg ser produkter som "skal gi fukt" som inneholder ingredienser som har uttørkende effekt på huden. Jeg snakker blant annet om forskjellige typer mineraolje, sulfater, fire-fem forskjellige typer parabener, MASSEVIS av alkohol, glycerin (kommer an på) og silikon. Hvis TS VIRKELIG trenger fukt, altså har hud som flasser og er uttørket, svir, er rød osv., så anbefaler jeg TS å oppsøke en hudlege som kan skrive en resept på en krem. Ut ifra TS sitt innlegg tolket jeg det ikke som at TS lider av noe spesielt. Endret 17. november 2013 av Euforia
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #14 Skrevet 17. november 2013 Jeg er TS. Jeg lider ikke av noe spessielt nei. Men huden min er av typen kombinasjonshud, og da trenger jeg en fuktighetskrem som FUNGERER. Kan ikke ta hva som helst, da det kan gjøre vondt verre. Huden min flasser mest rundt nesen, samtidig som at jeg er fet i t-sona. Blir kjempeblank i løpet av dagen. Er så lei av folk som kommer med produkter som skal gi fukt, men som bare gjør det motsatte. De gir meg faktisk produkter med fett i. Jeg kommer til å reise innom apoteket i morgen, fordi jeg rett og slett er desperat. Vichy og Eucerin er kanksje gode merker, får teste de ut før jeg går til innkjøp av dyrere kremer på nettet. Anonymous poster hash: fb816...914
Illicitus Skrevet 17. november 2013 #15 Skrevet 17. november 2013 (endret) Vaselin Intensiv Care med aloe vera på matbutikken gir fukt uten å tette porer. Den er i tillegg uten hormoner og parabener. 95 kr. Denne fikk jeg anbefalt av legen da jeg kom med min hypersensitive hud... I tillegg er La Rouche fra apoteket fin serie for diverse hudtyper. Mye bedre enn Dermalogica og annet jeg har prøvd.. Endret 17. november 2013 av Illicitus
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #16 Skrevet 17. november 2013 La Roche Posay har mye bra, stikk innom apoteket og be om tips og prøver så får du testet selv Toleriane-kremene har jeg hørt mye bra om. De har også en serie spesielt rettet mot fuktfattige, Hydra-noe, og jeg har ikke prøvd annet enn fuktmasken som var bare helt grei (god, men ikke revolusjonerende for meg), men det kan jo være noe Anonymous poster hash: fdb6f...91a 1
vimsefrøken Skrevet 17. november 2013 #17 Skrevet 17. november 2013 Jeg vil anbefale deg å teste ut Nourish Argan Skin Renew. Den koster ca 215,- på Feelunique, og gir mye fukt uten å trigge acne eller hudormer.
GirlWithOneEye Skrevet 17. november 2013 #18 Skrevet 17. november 2013 Jeg bruker Toleriane fra La Roche Posay, fordi den har ikke parfyme i seg, noe som virkelig tar livet av min hud. Fikk anbefalt Effaclar H (gir ekstra fukt ved bruk av "kvisemidler") av LaRP når jeg behandlet huden min med Epiduo, og da døde den helt, fordi den inneholder parfyme. Husk å dobbeltsjekk innholdslista, hvis du vet om noe som ikke funker på din hud 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #19 Skrevet 17. november 2013 Godt utprøvd på dyr OG gir god fuktighetskrem, det er SPENOL det Spenol?! Det er IKKE bra for huden. Anonymous poster hash: f3e42...acd 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #20 Skrevet 17. november 2013 Takk for svar dere. Kommer nok til å kjøpe på butikk, siden jeg trenger en fuktighetskrem NÅ. Skal innom apoteket i morgen tenkte jeg, så da skal jeg sjekke ut anbefalingene deres. Kommer til å kjøpe en av disse tenker jeg:http://www.vaselineintensivecare.no/produkter/ansikt/hydra-aloe-face-creamhttp://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-hydreane-legere-40-ml-842136phttp://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-toleriane-riche-ansiktskrem-40ml-936687p Anonymous poster hash: fb816...914
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå