jix Skrevet 16. november 2013 #1 Skrevet 16. november 2013 Hei! Jeg er ei jente på 25år. Sprek, frisk og rask, men de siste ukene har jeg merket en klump på høyre side, øverst i magen. Rett nedenfor ribbeinene. Når man klemmer på den så glipper den på en måte opp over. Den er ikke direkte vond, men øm. Det har også blitt veldig ubehagelig å jogge den siste uka, fordi det er noe der. Jeg er selvfølgelig livredd, fordi tanken på at det kan være kreft har festet seg i hodet mitt. Ellers har jeg funnet ut at jeg ikke tåler gluten, selv om det ikke ga utslag på gastroskopi (1,5år siden gastro). For 1,5 år siden og for ett år siden ble det tatt avføringsprøve, disse var fine. Jeg har de siste fire årene slitt med mye luft i magen (ble betraktelig bedre når jeg kuttet ut gluten), treg/løs mage (mest treg). Det har også hendt med litt slim de gangene det har vært hard, men det er lenge siden sist og ga seg nesten helt etter jeg la om kostholdet. Har stresset mye i høst, og tenkt at det bare var derfor, men siden jeg bekymret meg fant jeg ut at jeg måtte til legen. Der var jeg på mandag, fikk henvisning til ultralyd (trodde det kunne være gallestein eller brokk). CRP hadde fine verdier. En lege i familien undersøkte magen min i går og synes klumpen er merkelig, men antar at det er krøll på tarmen, eventuelt veldig hard avføring som sitter fast. Nå skal jeg på ultralyd eller CT rett over helga, fordi jeg bekymrer meg og for å få oppklart det her. Det er bare det at jeg er livredd! Tenk om... jeg er så lei meg. Mest sannsynlig er det vel ingen ting. Tenker også på at jeg har snuset en del de siste tre årene, ikke avhengi, men nok. Så da svirrer tankene på det også, og om hvor dum jeg i såfall har vært. Er det noen som har opplevd noe liknende eller vet om noen som har? Noen beroliggende ord? Jeg er alene hjemme i kveld, og det er ikke noe morsomt. Hater google nå!
jix Skrevet 16. november 2013 Forfatter #2 Skrevet 16. november 2013 Har forresten ikke kreft i familien.
Minya Skrevet 16. november 2013 #3 Skrevet 16. november 2013 Det kan være noe så banalt som en muskelknute. Er du fryktelig bekymret, ville jeg tatt turen til lege for sikkerhets skyld. Og det dummeste du kan gjøre noensinne er å google symptomer, for da får du både pest og kolera i løpet av ti sekunder.
Gjest Ozelot Skrevet 16. november 2013 #4 Skrevet 16. november 2013 (endret) Jeg tenker som så at man ikke skal ta sorgen(e) på forhånd. Mest sannsynlig er det ikke noe alvorlig. Det er så mange dingsebomser i kroppen vår, at det skal ikke så mye til før ett eller annet har gått litt i krøll her og der. Endret 16. november 2013 av Ozelot
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå