AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #1 Skrevet 16. november 2013 Jeg har slitt med kviser etter at jeg sluttet med p-piller for ett år siden. Hadde ikke fin hud når jeg gikk på p-piller heller, men bedre enn dagens tilstand. Det begynte sakte, men sikkert å bli verre.... Nå, ett år etterpå, ser ikke huden min ut. Jeg bruker 30 min. hver morgen for å dekke over arr og kviser, og det er jeg rett og slett ikke interessert i! Har vært hos fastlegen, og hun har gitt meg resept på Dalacin, Differin og Epiduo uten at det har hatt noen virkning. P-piller er uaktuelt å gå tilbake på, ettersom jeg har en nyoppdaget hjertefeil som gjør det risikofylt med tanke på sannsynligheten for blodpropp. Jeg er veldig nyskjerrig på hva som hjalp deg. Var det roaccutan som var eneste løsning? Anonymous poster hash: 40707...5c0
charmisss Skrevet 16. november 2013 #2 Skrevet 16. november 2013 (endret) Nå har jeg ingen kviser lengre omtrent, vet ikke om det er alderen som har jevnet det ut. Uansett da, jeg drikker MYE vann, spiser sunt, er supernøye med å fjerne sminken på kvelden, bruker ikke pudder (tetter porer) og heller ikke flytende foundation. Det lar bare ikke huden få puste.. I tillegg bruker jeg kun en rensekrem fra Burt´s Bee som er for sensitiv hud. Huden min HYLER av sinne om jeg begynner å styre med masse rensegel´s osv. Tar også sol engang iblant på vinterhalvåret. Det enkle var det beste for min del Endret 16. november 2013 av charmisss 1
Marie90 Skrevet 16. november 2013 #3 Skrevet 16. november 2013 (endret) Ja. Roaccutan var det eneste som hjalp meg. Bruker også Duac, en gele som jeg smører på før jeg legger meg. Jeg prøvde forskjellige "mildere" medisiner først, en lege vil alltid anbefale det før Roaccutane. Livsstilsendringer har selvsagt noe å si, men dersom acne er genetisk vil man ikke bli kvisefri uten roaccutane. Moren min hadde mye kviser, søsteren min også - langt opp i tyveårene helt til hun begynte med roaccutane. Hun ønsker bare at hun hadde gjort det tidligere og ikke hadde endt opp med arr. Har alltid spist sunt - kuttet sukker, alkohol, spiste aldri junk food, masse vann, lett sminke, beste hudpleieprodukter, skiftet sengetøy ofte osv osv. Mulig disse tingene kan hjelpe for deg, men dersom acnen er ordentlig og genetisk så må det mer til. Endret 16. november 2013 av Marie90
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #4 Skrevet 16. november 2013 Serumet fra MD. Anonymous poster hash: c18d1...d69
Gjest Funky Punk Skrevet 16. november 2013 #5 Skrevet 16. november 2013 Kuttet ut sukker. Etter 1 mnd hadde jeg ikke kviser lengre
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #6 Skrevet 16. november 2013 Kutt ut sukker, det hjelper faktisk. For 4 måneder siden så jeg ut som et troll med kviser og arr i hele ansiktet. Nå derimot så er det mye bedre, hvor det blir mindre og mindre overalt.Anonymous poster hash: d3ac6...901
Berit Skrevet 16. november 2013 #7 Skrevet 16. november 2013 Hos meg hjalp det og å redusere sukkerforbruket så godt det lot set gjøre
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #8 Skrevet 16. november 2013 Dalacin og Epiduo. Nydelig hud etter grusomme kviser. Anonymous poster hash: e7b3f...a1b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #9 Skrevet 16. november 2013 Ingenting. Jeg har mye kviser på hele kroppen. Talte hundre i ansiktet forrige dagen. Det er femten år siden menarche så det er jo ikke puberteten. Kuttet ut sukker for mange år siden. Ingen endring. Dalacin og Differin. Ingen endring. Roaccutan. Ble mye verre i etterkant, pluss at jeg ble veldig syk av pillene. Minipiller. Ingen endring.Anonymous poster hash: e8974...3e8 1
Lulilelu Skrevet 16. november 2013 #10 Skrevet 16. november 2013 MD Formulations rens, serum og maske. Toner og krem bruker jeg fra Declore og Matis, men her er valgmulighetene større så lenge du ikke bruker butikkprodukter da disse er full i dritt. Viktig å ikke bruke noe med fett da dette vil tette porene.
Sillicious Skrevet 16. november 2013 #11 Skrevet 16. november 2013 3 måneder isteden for 5 (som er en hel kur egentlig) med roaccutan var det som skulle til for å endelig bli kvisefri hos meg.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #12 Skrevet 16. november 2013 Skinoren krem. Anonymous poster hash: a9b65...a6c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå