titanium Skrevet 16. november 2013 #1 Skrevet 16. november 2013 I vår var jeg hos legen da jeg hadde oppdaget en kul i venstre bryst. Jeg er bare 20 år gammel, men ble så klart bekymret og fryktet brystkreft. Legen undersøkte brystene mine, han merket kulen, men mente at det var ufarlig, at det bare var en kjertel av noe slag som visstnok er ganske vanlig. Han henviste meg ikke videre til andre undersøkelser, og konkluderte med at i min alder er det vanlig med kjertler som man av og til kan kjenne godt. Han bare meg bare om å være på vakt og bestille ny time dersom kulen ble større, eller om jeg merket andre forandringer i brystene. Nå har jeg ikke merket andre forandringer i brystene mine, men den kulen er der fremdeles. Jeg husker ikke om han mente at den ville gå vekk etterhvert eller hva, men nå begynner jeg å fundere på hva den kulen egentlig er. Hva om det ikke er en kjertel, da? Har uansett tenkt å bestille legetime på mandag for noe helt annet, men har tenkt å ta det opp igjen denne med fastlegen (har ny fastlege nå ettersom jeg flyttet i sommer). Jeg vet jeg bare er 20 år og sikkert frisk som en fisk, men hva om jeg ikke er det, da? Vet ikke helt hva jeg frem til ved å poste dette her, men om det er noen som har hatt kuler i brystet som ikke har vært noe farlig eller som har noe annet å si som kan hjelpe, så hadde jeg vært veldig glad for å lese det. Eller om noen har noe annet å si til en fattig student som kvier seg for å gå til legen, kjør på!
Krysanti Skrevet 16. november 2013 #2 Skrevet 16. november 2013 Jeg fikk en da jeg var på samme alder som deg. Legen undersøkte den og ba meg se det ann et halvt års tid. Den forsvant ikke, jeg ble henvist til ultralyd og der fant de ut at det var et fibroadenom - godartet svulst. En venninne av meg, hvordan også 20, fant også en kul - det var en godartet cyste. muligheten for at din kul ikke er godartet er veldig veldig liten, men jeg skjønner at du vil undersøke den. Kan du ikke be om en henvisning til ultralydsundersøkelse på sykehuset, så slipper du å gå og tenke på det stor klem
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #3 Skrevet 16. november 2013 Ta det opp igjen med legen, og spør hvorfor han kan være så sikker på at det evt. er en kjertel. Bare forklar at du er bekymret, og at du gjerne vil ha det 100% bekreftet. Anonymous poster hash: d71e8...ebc
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #4 Skrevet 16. november 2013 Det er bare å ta det opp igjen på nytt, og si at du er bekymret og derfor ønsker henvisning til videre undersøkelse. Mest sannsynlig er det ingenting farlig, men jeg skjønner at det kan være greit å få det bekreftet så man slipper å bekymre seg. Anonymous poster hash: 6534d...a94
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå