Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ingenting av det du nevner krever datakraft i nærheten av det en pro-modell leverer. Hvorfor sender du ting på plate til andre istedet for dropbox/usb-minne ?

Hvorfor vurderer du ikke en vanlig macbook? Er utseendet såpass viktig at du velger å betale dobbel pris av den grunn?

Macbook pro er lagd for heftig videoredigering, fotoredigering og oppgaver som langt overskrider det du her nevner. Air er lagd for de som overhodet ikke vurderer maskiner som veier mer enn absolutt nødvendig.

Jeg deler ut CD'er på messer, setter på de nøyaktig den informasjonen som den aktuelle personen mener han har behov for. Dvs, prospekter, filmer, datablader, forskning.

De som er kundegruppen min foretrekker å få ting på den måten, og det er mye billigere enn å dele ut på en minnepinne, som folk uansett rasker med seg mer fordi der er en minnepinne enn fordi det er nyttig informasjon på den.

Vet at jeg ikke er på et veldig avansert nivå, men mener å huske at jeg måtte gi opp min gamle MacBook fordi den ikke kunne koble seg inn på visse internasjonale servere. Eller noe sånt.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å forstå grunnen til at du bruker Mac altså. Jeg er relativt macifisert selv. Har en helt ubrukt windows laptop stående som jeg kjøpte fordi det var et billig alternativ. Mitt forslag var egentlig et svar på den "Skjønner ikke at du gidder å bruke dobbelt så mye.....".

I ditt tilfelle ville jeg tatt ut en ny pro (av typen med CD-spiller).

Takk. Ja, det kjennes ut som om det går mot en Pro.

Selv om Air er liten og lett, så kjennes det tuklete ut å skulle drasse med løst CD-Rom.

Jeg teller egentlig ikke kronene som går med på denne maskina, jeg er avhengig av å få en effektiv maskin med j**la bra batteri. Jeg er såpass mye ute og farter at det ikke lønner seg å knusle med akkurat dette.

Skrevet

Vi kjører eple-linja på jobben.

Lettere når vi har de samme programmene og slipper konvertere dokumenter før vi sender de internt.

Alternativet for meg er å fortsette med min Pro, som strengt tatt holder en stund til.

Men jeg har mulighet til å ta ut en ny maskin nå. (Og vil da kunne ta med den gamle hjem til ungene)

En annen ting med Mac er sikkerheten i forhold til virus. En av mine kollegaer gikk fem på her om dagen. Hun trodde hun fikk e-post om en pakke, og trykket på linken. Heldigvis skjedde det jo ingenting. Mac'en stoppet det selv.

Jeg har brukt Mac i en del år, og det frister ikke å gå tilbake. Det eneste jeg savner fra Windows er muligheten til å blokkere enkelte e-postadresser slik at man ikke får opp uønskede e-poster i det hele tatt. Men mulig jeg bare ikke har funnet den rette måten å gjøre det på ennå.

Sannsynligheten for å få virus på en osx maskin er faktisk nå høyere enn på win7/8 i forhold til antallet i bruk. Altså andelen infiserte macmaskiner er større. Dette da virusmakerne og svindlerne har fått øyet opp for et nytt marked, samt macbrukere er vant til å større grad levere ut og bruke visakort via systemet.

Skrevet

Sannsynligheten for å få virus på en osx maskin er faktisk nå høyere enn på win7/8 i forhold til antallet i bruk. Altså andelen infiserte macmaskiner er større. Dette da virusmakerne og svindlerne har fått øyet opp for et nytt marked, samt macbrukere er vant til å større grad levere ut og bruke visakort via systemet.

Tankevekkende.

Takk for infoen.

Trygg blir man jo uansett aldri.

Skrevet

Jeg deler ut CD'er på messer, setter på de nøyaktig den informasjonen som den aktuelle personen mener han har behov for. Dvs, prospekter, filmer, datablader, forskning.

De som er kundegruppen min foretrekker å få ting på den måten, og det er mye billigere enn å dele ut på en minnepinne, som folk uansett rasker med seg mer fordi der er en minnepinne enn fordi det er nyttig informasjon på den.

Vet at jeg ikke er på et veldig avansert nivå, men mener å huske at jeg måtte gi opp min gamle MacBook fordi den ikke kunne koble seg inn på visse internasjonale servere. Eller noe sånt.

Et lite tips, å kjøpe en haug minnepinner med lav kapasitet (som gir nok til ditt bruk men ikke slik at de blir tatt av folk som tenker bruke de til alt mulig annet) koster svært lite rett fra produsenter i Asia. :)

Skrevet

Et lite tips, å kjøpe en haug minnepinner med lav kapasitet (som gir nok til ditt bruk men ikke slik at de blir tatt av folk som tenker bruke de til alt mulig annet) koster svært lite rett fra produsenter i Asia. :)

Ja, jeg har snoket litt rundt på alibaba.com og vurderer å skaffe meg en del før vårsesongen.

De er forbasket dyre her hos oss.

• Liker 1
Skrevet

Tror Air har tatt over for Macbook.

Økonomialternativet er å kjøpe en ganske standard laptop hos en elektronikk-kjede for 3-4000 og man får som regel behovet dekket (mail. surf, tekst og CD). Da har man mye å velge mellom av størrelser også.

Du kan ikke innstallere OSX på dem.

Skrevet

Du kan ikke innstallere OSX på dem.

Nei det kan du ikke, men om du bare skal sende mail, skrive tekst og surfe trenger du heller ikke OSX (om du da ikke som Themis har andre hensyn å ta.

Skrevet

Nei det kan du ikke, men om du bare skal sende mail, skrive tekst og surfe trenger du heller ikke OSX (om du da ikke som Themis har andre hensyn å ta.

Vel, veldig greit å ha det operativsystemet med de programmene man er vant med, selv om man bare gjør "småting".

Skrevet

Vel, veldig greit å ha det operativsystemet med de programmene man er vant med, selv om man bare gjør "småting".

Som jeg sa tidligere, så var ikke akkurat det svaret myntet på Themis. Jeg er ikke uenig med deg, Men om økonomi/pris er en stor greie, så kjøper man seg ikke mac.

• Liker 1
Skrevet

Som jeg sa tidligere, så var ikke akkurat det svaret myntet på Themis. Jeg er ikke uenig med deg, Men om økonomi/pris er en stor greie, så kjøper man seg ikke mac.

Det er et godt poeng.

• Liker 1
Skrevet

Sikkert andre som kan ha nytte av debatten også, men for mitt vedkommende så er det bestemt at det skal være en Mac.

Tror jeg har landet på Pro. Jeg tror det med CD'er er utslagsgivende.

Takk for masse nyttige råd og kommentarer, alle sammen

:blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...