Leanne Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Vi får en del middagsbesøk om et par uker og jeg tenkte på å gjøre det litt enkelt, lage en lapskaus eller gryterett.. Noen som har gode oppskrifter til meg? Har lyst på noe med masse grønnsaker
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Hva med lammecurry? Er lett å lage, ikke mye arbeid, du kan variere hvor sterkt du vil ha det(jeg laga bare til to, og brukte en chilli med frøene, og det var såvidt det var litt piff) men tar lang tid, må koke lenge. http://dinmat.no/Lammecurry-med-linser-0 Jeg testa den her forrige helg, og det var kjempegodt! Server med nanbrød og ris:D Om nom nom! Anonymous poster hash: 84ffc...3fd
pepsiprinsessa Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 (endret) Den lammecurryen er veldig god, gitt at man liker indisk naturlig vis... Men til curry hører naan, og naan er stress å lage til mange. Hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje godt for noe litt safere, og som "gjør seg selv". Nå vet ikke jeg hvor formell settingen er heller, men hva med boeuf bourgignon? Eller en viltgryte? Denne er også sinnssykt god - ha i masse sopp, og server med brokkoli. Edit: Skriveleif.. Endret 15. november 2013 av pepsiprinsessa
Gjest Citronella Skrevet 15. november 2013 #5 Skrevet 15. november 2013 Nå er det masse gode og friske grønnsaker. Jeg liker en skikkelig god suppe kokt på svineknoke. Bruker gulrot, kålrot, pastinakk, sellerirot, potet. Og på slutten purreløk, broccoli og blomkål. Knallgod suppe, som alle liker!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #6 Skrevet 15. november 2013 Den lammecurryen er veldig god, gitt at man liker indisk naturlig vis... Men til curry hører naan, og naan er stress å lage til mange. Hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje godt for noe litt safere, og som "gjør seg selv". Nå vet ikke jeg hvor formell settingen er heller, men hva med boeuf bourgignon? Eller en viltgryte? Denne er også sinnssykt god - ha i masse sopp, og server med brokkoli. Edit: Skriveleif.. Jeg tenkte på å kjøpe ferdig, selv om hjemmelaga helt sikkerte er mye bedre! Anonymous poster hash: 84ffc...3fd
Leanne Skrevet 16. november 2013 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2013 Takk for mange svar kom gjerne med flere tips Den indiske gryta hørtes god ut, men den får jeg spare til vi får venner på besøk, svigerfar er nemlig skeptisk mot sånn utenlandsk mat Blir vel kanskje viltgryte eller suppe.. Har ikke helt bestemt meg, så tar gjerne i mot flere ideer. Kan være greit å ha til en senere anledning også
pepsiprinsessa Skrevet 17. november 2013 #8 Skrevet 17. november 2013 Takk for mange svar kom gjerne med flere tips Den indiske gryta hørtes god ut, men den får jeg spare til vi får venner på besøk, svigerfar er nemlig skeptisk mot sånn utenlandsk mat Blir vel kanskje viltgryte eller suppe.. Har ikke helt bestemt meg, så tar gjerne i mot flere ideer. Kan være greit å ha til en senere anledning også Hvis du går for suppe, synes jeg absolutt du bør vurdere denne Kjempegod!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå