Gå til innhold

PCO

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere med pco, hvordan ble sykdommen oppdaget? Hadde dere mange av symptomene?

Jeg er så redd for å ha denne sykdommen da jeg ikke har hatt menstruasjon på mange måneder, samtidig som jeg heller ikke er undervektig eller trener spesielt mye. Jeg har og et problem med akne.

Har tatt hormontester hos legen som var fine. Tok disse i forbindelse med noe annet. Har og tatt gynoundersøkelse uten ultralys som var fin.

Anonymous poster hash: 1425f...3d5
Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Det ble oppdaget når jeg begynte å få hår på haka, manglende/uregelmessig menstruasjon og jeg hadde sterke smerter i eggstokkene (som jeg da fant ut at det var cyster som sprakk)

Tok en gynekologisk undersøkelse og blodprøver som bekreftet legens mistanker

Skrevet

Det ble oppdaget når jeg begynte å få hår på haka, manglende/uregelmessig menstruasjon og jeg hadde sterke smerter i eggstokkene (som jeg da fant ut at det var cyster som sprakk)

Tok en gynekologisk undersøkelse og blodprøver som bekreftet legens mistanker

Ok, men er det stor sannsynlighet for at jeg har dette? Legen min har ikke nevnt det selv som en mulighet, men jeg er redd for at hun ikke har tenkt på det. Jeg kan selvsagt bestille time, men det er så lang ventetid så derfor jeg spør her i mellomtiden.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Vet ikke.

Kun uregelmessig mens trenger ikke bety at du har pco.

Det er uansett ikke en skummel sykdom, så om du har det så er det ikke verdens undergang

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke.

Kun uregelmessig mens trenger ikke bety at du har pco.

Det er uansett ikke en skummel sykdom, så om du har det så er det ikke verdens undergang

Mm den er ikke bare uregelmessig, men fullstendig uteblitt.

Skrevet

Det ble oppdaget hos meg når mensen ikke kom på et halvt år. Og når den så kom så kom den når det passet den, om det var to uker eller fire mnd mellom.

Fikk også økt med kviser og la på meg rundt magen.

Jeg var 18 år når jeg fikk diagnosen.

Du må ha innvendig UL for å få en diagnose.

Anonymous poster hash: fc4ae...669
Skrevet (endret)

Mamma har endometriose og PCO. Min syklus har alltid levd sitt eget liv, både korte og langeintervaller. Tok en sjekk da jeg var i begynnelsen av 20-årene og det ble da funnet cyster ved hjelp av innvendig ultralyd.

Endret av fruBeist
Skrevet

Ok, jeg tok nylig sånn gynotest, og de var fine. Det samme med stoffskifte og østrogennivå, eller hormon tester da. Da er det kanskje ikke sannsynlig at jeg har dette?

Jeg er litt små hypokonder, jeg vet det- men blir bekymret når mensen har uteblitt i mer enn et halvt år nå.

Skrevet

Jeg er litt små hypokonder, jeg vet det- men blir bekymret når mensen har uteblitt i mer enn et halvt år nå.

Er det noen mulighet for at du er gravid?

Skrevet

Er det noen mulighet for at du er gravid?

Nei ikke gravid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...