Gå til innhold

glemte p-pille

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Har reist bort i helgen og har dessverre reist fra pillene :-( er langt unna et apotek. Skulle tatt pille 17 av 28 i dag. Kommer ikke hjem før søndag. Hva gjør jrg? Hopper over 2piller på brettet ig fortsetter eller må jeg vente på ny syklus ig nytt brett. Bruker loette 28...

Anonymous poster hash: 375f3...d48

Videoannonse
Annonse
Gjest Allergikeren
Skrevet

I pakningsvedleggene på en del andre merker står det at det går greit/mindre fare for redusert beskyttelse når du har glemt en pille i uke 2(tablett 15-21), men desto flere piller glemt, desto større fare for redusert beskyttelse. Og alle slike p-piller med likt innhold gjennom hele perioden(minus sukkerpillene) fungerer på samme måte, så ...

Så det jeg tror jeg hadde gjort, var å fortsette der jeg slapp når jeg kom hjem. Så hadde jeg hoppet over mensen på det brettet, og brukt kondom i tillegg fram til og med søndag neste uke. Da reduserer du tiden du må vente på ny beskyttelse(det kan jo ta en stund før mensen kommer igjen hvis du slutter helt), samtidig som du ikke tar særlig med sjanser.

Skrevet

Jeg er enig med Allergikeren. Men hust også at hvis du har hatt sex de siste dagene, så kan du bli gravid av det hvis du ikke får tatt pillen i kveld. Sædceller kan leve opptil 3-4 dager (eller mer?) i kroppen din.

Skrevet

Jeg er enig med Allergikeren. Men hust også at hvis du har hatt sex de siste dagene, så kan du bli gravid av det hvis du ikke får tatt pillen i kveld. Sædceller kan leve opptil 3-4 dager (eller mer?) i kroppen din.

Ja, 3-4 dager. Ikke meningen å spore av men; hvordan har det seg at de kan leve i 3-4 dager (hvis du er uheldig), og derfor må du ta p-pillen dagen etter. Men du kan likevel ha sex siste dagen med p-pille, uten at det gjør noe?

Anonymous poster hash: 48738...357

Skrevet

Ja, 3-4 dager. Ikke meningen å spore av men; hvordan har det seg at de kan leve i 3-4 dager (hvis du er uheldig), og derfor må du ta p-pillen dagen etter. Men du kan likevel ha sex siste dagen med p-pille, uten at det gjør noe?

Anonymous poster hash: 48738...357

Det er pga. syklusen din. Kjenner du til den kvinnelige syklus? P-piller hindrer eggløsning, i tillegg til å gjøre forholdene i slimhinnen i livmoren "ulevelig" for et befruktet egg, så det ikke har lyst til å feste seg. Det er i utgangspunktet ikke veldig stor sjanse for å bli gravid under denne delen av syklusen, men p-pillen gjør det enda mer usannsynlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...