Gå til innhold

Kaffe-invitasjoner (og tidspunkt for kaffen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vi ferdige med middagsinvitasjonen, og ble meget godt fornøyd med dem. Har holdt en lett og humoristisk tone i invitasjonene, for å understreke at ting ikke skal være superformelt.

Nå lurer jeg litt på hvordan vi skal skrive kaffe-invitasjonene? Hva skal vi egentlig ha med i de? Egentlig hadde vi ikke tenkt å skrive invitasjon til kaffen, men jeg tror folk hadde satt pris på å få det istedet for en enkel telefonsamtale.

Vi begynner middagen klokken 15.00. Når er det da fonuftig å begynne kaffen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Enig med deg. Jeg fikk skriftelig invitasjon når jeg ble bedt til kaffe, og syntes det var fint. Er jo like viktig at kaffegjestene får informasjon ang. tidspunkt for vielse, tidspunkt for oppmøte, veibeskrivelse osv.

Kl. 18:00 / 18:30 kanskje? Bedre å legge på litt, slik at kaffegjestene slipper å vente utenfor...... Kommer jo helt ann på antall gjester og taler. Vi er 70 tilbords, og regner med at det blir noen taler. 4 timer har vi satt av til middag.

Skrevet

Ja, vi regner også med at det blir noen taler og sanger. Lurer på om jeg skal lage en enkel invitasjon med masse morsomme bilder av oss. Er gøy å endelig ha scanner :-)

Skrevet
Kl. 18:00 / 18:30 kanskje? Bedre å legge på litt' date=' slik at kaffegjestene slipper å vente utenfor...... Kommer jo helt ann på antall gjester og taler. Vi er 70 tilbords, og regner med at det blir noen taler. 4 timer har vi satt av til middag.[/quote']

Takk for godt forslag til tidspunkt. Tror vi kanskje går for 18.30, jeg da.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ser at denne tråden er over en uke gammel, men data'en har vært nede også bare måtte jeg svare allikevel....

Beregn GOD tid imellom! Var bedt til kaffen kl. 18.00 i et bryllup sist sommer, hvor middagen startet kl. 15.00. Klokken ble nesten 19.30 før vi kom inn....kaffegjestene satt utenfor og ventet mens middagsgjestene stresset seg gjennom sanger og dessert. Ingen som ønsker dette, tror jeg? Vi har også invitert til middag kl. 15.00, og til kaffe 19.30. Håper det holder....

Skrevet

Vi har riktignok invitert alle til middag, men vi har middag 16.30 og kaffe ca 21.30......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...