AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Dette sa Per Sandberd på "Skavlan" ikveld. Hva sier frepperne på forumet til dette? http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10128156 Anonymous poster hash: f6f82...9bd
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 Hva sier statssekretærene til dette, f.eks de som jobber med Næringsinteresser? De er jo muslimer og har vel mening om det?Anonymous poster hash: 22ad8...769
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Da snakker han i så fall mot seg selv. http://www.rights.no/2012/10/islamisering-for-apen-scene/ Ellers så er det ikke så viktig for meg hva han mener eller legger i ordet trussel. Men at Norge og Europa er i endring og/eller at vi får store konflikter mellom relgiøse islamister på den enesiden og demokratiske vestlige verdier på den andre siden, er jeg hhelt sikker på. Ellers har jeg aldri forstått venstre sidens forelskelse i Islam, jeg mener heller at Islam står for alt det sosiaismen burde forakte. Anonymous poster hash: 3031b...ffd 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Dette sa Per Sandberd på "Skavlan" ikveld. Hva sier frepperne på forumet til dette? http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10128156 Anonymous poster hash: f6f82...9bd Han mente det ikke alvor. Sikkert på det. Anonymous poster hash: b95b1...db7
Tøytigern Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 Dette sa Per Sandberd på "Skavlan" ikveld. Hva sier frepperne på forumet til dette? http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10128156 Anonymous poster hash: f6f82...9bd Hvorfor er det ok å kalle folk for "frepperne i forumet"? Det lurer jeg på, for jeg syns det er over grensa for uthenging. 2
Tøytigern Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 Ingen Frp-velger personlig men har slutta å ta den mannen seriøst. Det syns jeg ikke han er verdt.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Jo seff er de det. Samfunnet endrer seg, også det norske. Men USA påvirker oss enda mer.Anonymous poster hash: d95d4...c3f
Mann 42 Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 Vel, på hvilken måte skulle islam utgjøre en trusel mot det norske samfunnet? Pt er det ikke så enormt mange muslimer i landet. Innrapporteringene som gjøres for å få støtte fra staten, ligger på rundt 100.000, så vidt jeg husker, og selv med en betydelig underrapportering, så er det vanskelig å tenke seg at det reelle tallet skulle være vesentlig høyere enn ca 130.000. I overskuelig fremtid er det vanskelig å forestille seg at et slikt lite antall personer skulle kunne ha gjennomslagskraft til å endre et samfunn i en retning som flertallet ikke ønsker. Det er ingen tvil om at islam har mange verdier og en tradisjon som ville totalrasert samfunnet dersom de hadde vært fremherskende. Et representativt demokrati med styre ved lov gitt av folket for folket, er ikke forenling med en forestilling om at loven er gitt en gang for alle ved guddommelig intervensjon, og at den er uforanderlig. Men muslimer er en minoritet i dette landet, og innenfor deres rekker, så vil ikke flertallet ha styre ved sharia. Det finnes rett nok ganske mange som mener at Muhammeds måte er den eneste rett, men jeg kan ikke riktig se hvordan denne innstillingen hos et nasjonalt mindretall på kanskje 50.000 individer skulle forplante seg inn i lovverket. Så jeg mener Sandberg har sine ord i behold når han sier at islam ikke utgjør noen trusel for det norske samfunnet. 4
Sir Winston Skrevet 15. november 2013 #10 Skrevet 15. november 2013 Vel, på hvilken måte skulle islam utgjøre en trusel mot det norske samfunnet? Pt er det ikke så enormt mange muslimer i landet. Innrapporteringene som gjøres for å få støtte fra staten, ligger på rundt 100.000, så vidt jeg husker, og selv med en betydelig underrapportering, så er det vanskelig å tenke seg at det reelle tallet skulle være vesentlig høyere enn ca 130.000. I overskuelig fremtid er det vanskelig å forestille seg at et slikt lite antall personer skulle kunne ha gjennomslagskraft til å endre et samfunn i en retning som flertallet ikke ønsker. Det er ingen tvil om at islam har mange verdier og en tradisjon som ville totalrasert samfunnet dersom de hadde vært fremherskende. Et representativt demokrati med styre ved lov gitt av folket for folket, er ikke forenling med en forestilling om at loven er gitt en gang for alle ved guddommelig intervensjon, og at den er uforanderlig. Men muslimer er en minoritet i dette landet, og innenfor deres rekker, så vil ikke flertallet ha styre ved sharia. Det finnes rett nok ganske mange som mener at Muhammeds måte er den eneste rett, men jeg kan ikke riktig se hvordan denne innstillingen hos et nasjonalt mindretall på kanskje 50.000 individer skulle forplante seg inn i lovverket. Så jeg mener Sandberg har sine ord i behold når han sier at islam ikke utgjør noen trusel for det norske samfunnet. Det er da ikke sikkert at de kulturelle forandringer, som naturlig følger med når islam etableres som trosretning i Norge, faller i god smak hos alle. Det kan jo også se jo ut som om disse 130000 er mer moske-vante enn den gjennomsnitlige kultur-kristne, og at de derfor får mer opmerksomhet. Når man i Danmark, f.eks. diskuterer å slutte med å servere gris i barnehager og på hospitaler, så er det da ikke tale om en helt usynlig og ubetydelig kulturell påvirkning. 1
Hm.. Skrevet 15. november 2013 #11 Skrevet 15. november 2013 (endret) Vel, på hvilken måte skulle islam utgjøre en trusel mot det norske samfunnet? Pt er det ikke så enormt mange muslimer i landet. Innrapporteringene som gjøres for å få støtte fra staten, ligger på rundt 100.000, så vidt jeg husker, og selv med en betydelig underrapportering, så er det vanskelig å tenke seg at det reelle tallet skulle være vesentlig høyere enn ca 130.000. I overskuelig fremtid er det vanskelig å forestille seg at et slikt lite antall personer skulle kunne ha gjennomslagskraft til å endre et samfunn i en retning som flertallet ikke ønsker. Det er ingen tvil om at islam har mange verdier og en tradisjon som ville totalrasert samfunnet dersom de hadde vært fremherskende. Et representativt demokrati med styre ved lov gitt av folket for folket, er ikke forenling med en forestilling om at loven er gitt en gang for alle ved guddommelig intervensjon, og at den er uforanderlig. Men muslimer er en minoritet i dette landet, og innenfor deres rekker, så vil ikke flertallet ha styre ved sharia. Det finnes rett nok ganske mange som mener at Muhammeds måte er den eneste rett, men jeg kan ikke riktig se hvordan denne innstillingen hos et nasjonalt mindretall på kanskje 50.000 individer skulle forplante seg inn i lovverket. Så jeg mener Sandberg har sine ord i behold når han sier at islam ikke utgjør noen trusel for det norske samfunnet. Vel, du husker vel hijab-debatten, - en endring som var i ferd med å bli gjennomført, inntil mange våknet og protesterte. Det er også andre eksempler. Snillisme er et reelt problem. Vi forsøker stadig å ivareta minoritetsinteresser, som ofte er til skade for minoritetene selv, i tillegg til resten av samfunnet. Problemet er at de store massene ikke deltar eller blir hørt, før det virkelig står om viktige verdier eller prinsipper. Og man kan jo også se på Sverige, til skrekk og advarsel. Man er så opptatt av å ikke krenke noen, at man har kneblet all debatt, og det få som tar til motmæle, blir med en gang stemplet som rasister. Og når de nå ikke har flere landsmenn å hetse i det offentlige rom, har de tatt for seg oss nordmenn i stedet. Endret 15. november 2013 av Hm..
jabx Skrevet 16. november 2013 #12 Skrevet 16. november 2013 Klart islam er en trussel, akkurat som nazisme og kommunisme er en trussel. Men islam er en reell trussel fordi det er en stor krigerideologi som går ut på å slakte ned de som ikke tror. 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #13 Skrevet 16. november 2013 Vel, på hvilken måte skulle islam utgjøre en trusel mot det norske samfunnet? Pt er det ikke så enormt mange muslimer i landet. Innrapporteringene som gjøres for å få støtte fra staten, ligger på rundt 100.000, så vidt jeg husker, og selv med en betydelig underrapportering, så er det vanskelig å tenke seg at det reelle tallet skulle være vesentlig høyere enn ca 130.000. I overskuelig fremtid er det vanskelig å forestille seg at et slikt lite antall personer skulle kunne ha gjennomslagskraft til å endre et samfunn i en retning som flertallet ikke ønsker. Det er ingen tvil om at islam har mange verdier og en tradisjon som ville totalrasert samfunnet dersom de hadde vært fremherskende. Et representativt demokrati med styre ved lov gitt av folket for folket, er ikke forenling med en forestilling om at loven er gitt en gang for alle ved guddommelig intervensjon, og at den er uforanderlig. Men muslimer er en minoritet i dette landet, og innenfor deres rekker, så vil ikke flertallet ha styre ved sharia. Det finnes rett nok ganske mange som mener at Muhammeds måte er den eneste rett, men jeg kan ikke riktig se hvordan denne innstillingen hos et nasjonalt mindretall på kanskje 50.000 individer skulle forplante seg inn i lovverket. Så jeg mener Sandberg har sine ord i behold når han sier at islam ikke utgjør noen trusel for det norske samfunnet. Islam er likefullt en potensiell trussel selv om det relativt sett ikke er så mange muslimer i Norge. Selv om de ikke er så mange så er mange islamske organisasjoner veldig på når det gjelder å stå opp for sine rettigheter, fronte islamske prinsipper og saker samt ta debatter i media. Flere av dem er også eksperter på å fremstille seg selv som offer (gjerne offentlig) slik at enhver debatt kan avvæpnes og all kritikk karakteriseres som rasisme. Anonymous poster hash: 7f073...b4f 1
Mann 42 Skrevet 16. november 2013 #14 Skrevet 16. november 2013 Klart islam er en trussel, akkurat som nazisme og kommunisme er en trussel. Men islam er en reell trussel fordi det er en stor krigerideologi som går ut på å slakte ned de som ikke tror. Dette er interessant: På hvilken måte kan det sies at disse tre marginale ideologiene er trusler mot vårt samfunn? Alle tre er minoriteter og ingen av dem har noen reell innflytelse. Så selv om nynazistene vil ha diktatur og etnisk rensing, kommunistene vil ha væpna revvolusjon og muslimene vil ha sharia-lovgivning, halal og prestestyre, så kommer ingen av dem til å få det, ganske enkelt fordi det ikke er mange nok av dem til å få noen vesentlig innflytelse på samfunnet. 1
Østlandet Skrevet 16. november 2013 #15 Skrevet 16. november 2013 Islamister og muslimer (ikke helt det samme) er en trussel i dag. Ser dere ikke det? Hvem voldtar på åpen gate? Hvem er innsatt i norske fengsler? Hvem deltar ikke i dugnaden i borettslaget? Hvem møter ikke på foreldremøtet? Hvem nedgraderer jenter (og moren) i forhold til guttesønner? Dere burde tenke... Om 20 år er det norske samfunnet ikke til å kjenne igjen og vi sliter med å stoppe sharialovene i demokratiets navn.
Gjest Gnosis333 Skrevet 16. november 2013 #16 Skrevet 16. november 2013 Dette er interessant: På hvilken måte kan det sies at disse tre marginale ideologiene er trusler mot vårt samfunn? Alle tre er minoriteter og ingen av dem har noen reell innflytelse. Så selv om nynazistene vil ha diktatur og etnisk rensing, kommunistene vil ha væpna revvolusjon og muslimene vil ha sharia-lovgivning, halal og prestestyre, så kommer ingen av dem til å få det, ganske enkelt fordi det ikke er mange nok av dem til å få noen vesentlig innflytelse på samfunnet. Det stemmer nok. Men det er jo andre kombinasjons.scenarier som er litt skumle. Selv om mange islamske autoriteter og muslimer vil islamisere vesten, har jeg heller ingen tro på at de greier det. Det er jo bare å se rundt seg nå hvor mange som har fått opp øynene og ser problemet med religionen sammenlignet med for bare noen år siden da all kritikk var en synd større enn noe annet. Det er ikke lenge siden mange av de kommentarene og trådene vi ser her inne ville bli slettet sekunder etter du trykket "post". Samme de fleste andre steder.
Østlandet Skrevet 16. november 2013 #17 Skrevet 16. november 2013 Har ingen tro på det flerkulturelle felleskap i Norge. Er det lov å si det? (jfr mine kommentarer over her)
Mann 42 Skrevet 16. november 2013 #18 Skrevet 16. november 2013 Islamister og muslimer (ikke helt det samme) er en trussel i dag. Ser dere ikke det? Hvem voldtar på åpen gate? Hvem er innsatt i norske fengsler? Hvem deltar ikke i dugnaden i borettslaget? Hvem møter ikke på foreldremøtet? Hvem nedgraderer jenter (og moren) i forhold til guttesønner? Dere burde tenke... Om 20 år er det norske samfunnet ikke til å kjenne igjen og vi sliter med å stoppe sharialovene i demokratiets navn. Tror ikke 100000+ mennesker kan formå å tranformere Norge på et par tiår. At mange utlendinger og innvandrerungdom med opprinnelse i muslimske land er et problem, er det ikke vanskelig å være enig i. Men det er ikke det samme som at man kan kalle dem en trusel mot landet.
Østlandet Skrevet 16. november 2013 #19 Skrevet 16. november 2013 Tror ikke 100000+ mennesker kan formå å tranformere Norge på et par tiår. At mange utlendinger og innvandrerungdom med opprinnelse i muslimske land er et problem, er det ikke vanskelig å være enig i. Men det er ikke det samme som at man kan kalle dem en trusel mot landet. >Du aner ikke hvor fort det går. De som mente jeg bare surret for 5 år siden....mener noe annet i dag.
Fønix Skrevet 17. november 2013 #20 Skrevet 17. november 2013 Dette er interessant: På hvilken måte kan det sies at disse tre marginale ideologiene er trusler mot vårt samfunn? Alle tre er minoriteter og ingen av dem har noen reell innflytelse. Så selv om nynazistene vil ha diktatur og etnisk rensing, kommunistene vil ha væpna revvolusjon og muslimene vil ha sharia-lovgivning, halal og prestestyre, så kommer ingen av dem til å få det, ganske enkelt fordi det ikke er mange nok av dem til å få noen vesentlig innflytelse på samfunnet. Da kommer det jo an på hva du mener med "trussel". Prinsipielt er det klart at både nazister, muslimer og kommunister står for verdier som er i konflikt med de verdiene vårt samfunn er tuftet på, og at de slik sett er en trussel. Din holdning virker veldig pragmatisk. De er ikke mange nok til å være en trussel. Greit nok, og antakelig har du rett. Men det er jo fullstendig prinsippløst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå