Gå til innhold

Impregnere skinnsko


KBNS

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et par skinnsko, og tenkte å impregnere dem før jeg tar dem i bruk ute. Var på skobutikken og kjøpte alt jeg trenger i dag, men glemte å spørre hvor lenge skal skoene stå fra man impregnerer til man kan bruke dem. Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom jeg har hastverk bruker jeg dem når de har tørket, 5-10 minutter. Men det beste er nok om de får stå noen timer, personlig foretrekker jeg å la de stå natten over.

Endret av _Essx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Semskede sko har best av å stå f.eks. over natten etter at de er sprayimpregnert.

Sko i glatt skinn bør pusses grundig med skokrem først, og så kan de sprayimpregneres de også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semskede sko har best av å stå f.eks. over natten etter at de er sprayimpregnert.

Sko i glatt skinn bør pusses grundig med skokrem først, og så kan de sprayimpregneres de også.

Takk for svar :) de er i glatt skinn! Dama i butikken nevnte ikke noe om å bruke skokrem før etter å ha brukt dem i et par uker, men da vet jeg det. Hvor lenge bør de stå etter å ha blitt pussa og impregnerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) de er i glatt skinn! Dama i butikken nevnte ikke noe om å bruke skokrem før etter å ha brukt dem i et par uker, men da vet jeg det. Hvor lenge bør de stå etter å ha blitt pussa og impregnerte?

Du impregnerer de først 1 gang, og venter i 25 minutter (de bør helst stå ute), også impregnerer du de engang til, og venter i 25 minutter (de bør også nå, helst stå ute). Deretter kan du bruke de :)

Anonymous poster hash: 00320...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du impregnerer de først 1 gang, og venter i 25 minutter (de bør helst stå ute), også impregnerer du de engang til, og venter i 25 minutter (de bør også nå, helst stå ute). Deretter kan du bruke de :)

Anonymous poster hash: 00320...0ab

Glemte å si:

Det skal også stå på flasken du har kjøpt, på min står det 20 minutter men lar de alltid stå 5 minutter ekstra.

Anonymous poster hash: 00320...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du impregnerer de først 1 gang, og venter i 25 minutter (de bør helst stå ute), også impregnerer du de engang til, og venter i 25 minutter (de bør også nå, helst stå ute). Deretter kan du bruke de :)

Anonymous poster hash: 00320...0ab

gjentas hver 14. dag.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen damer :) har aldri vært flink til å behandle skoene mine pent, men denne gangen skal jeg klare det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Glatte skinnsko = skinnbalsam, skinnfett,

Semskede = skinnimpregnering

Skinnfett fungerer som rens, fukt/pleie og impregnering. Det fungerer best :)



Anonymous poster hash: 67429...4d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...