Portvinpiken Skrevet 29. november 2013 #21 Skrevet 29. november 2013 3 usle kaker på 25 gjester synes jeg er gjerrig og smålig. Man sparer ikke på kakene i et bryllup. Hmmm... da er vi verre. Vi hadde bare en stor kake vi ;-)
Luckiness Skrevet 6. desember 2013 #22 Skrevet 6. desember 2013 Nei, men alle vil kanskje smake på hver kake. Dumt når den siste personen i køen kommer frem, og det bare er 1-2 kaker å velge imellom. Anonymous poster hash: c51b7...e71 En mulighet er eventuelt å skjære kakene opp i stykker på forhånd. Så slipper man at 5 stk tar kjempesvære stykker og ingenting er igjen. Da vil folk heller holde seg til ett stykke som allerede er skjært opp
Gjest navnelapp Skrevet 6. desember 2013 #23 Skrevet 6. desember 2013 En mulighet er eventuelt å skjære kakene opp i stykker på forhånd. Så slipper man at 5 stk tar kjempesvære stykker og ingenting er igjen. Da vil folk heller holde seg til ett stykke som allerede er skjært opp Det kjem ikkje til å skje. Det som normalt skjer er at folk tek små stykke fordi dei allereie er mette, men vil smake på fleire kaker. For meg ligg svaret på dette i kvar bryllupet skal vere, og kvar gjestane kjem frå geografisk og tradisjonsmessig. I distriktsnorge er ei kvart kake per person vanleg. Fem kaker på 25 personar er ganske nær då. I Oslo-området, med folk som er frå Oslo og omegn til bords, ville tre kaker vere heilt normalt, og sikkert tilstrekkeleg. Det har noko med kultur og tradisjon å gjere. 1
Jordbærkake Skrevet 6. desember 2013 #24 Skrevet 6. desember 2013 Jeg ville gått for 5-6 kaker totalt, sett at bryllupskaka er større enn ei gjennomsnittskake. Men nå kommer jeg fra trønderlag (ikke Trondheim), og her er det tradisjon for store kakebord. Tror nok de fleste smaker på en minst 4-5 kaker i et bryllup. Altså i min familie/erfaring.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #25 Skrevet 6. desember 2013 Jeg pleier å regne 5 personer per kake, altså trenger du 5 kaker, så du kan gjerne bake 1 ekstra Anonymous poster hash: 6578d...e2e
Gjest Frugull Skrevet 9. desember 2013 #26 Skrevet 9. desember 2013 Det er bedre og ha litt for mye kaker.. Men det er så forskjellig på hvor mye som går. I vårt bryllup var vi ca 50 stk å vi hadde 3etg bryllupskake. Denne var laget i fromasj og bær. Så hadde vi vel ca 8 kaker utenom. Det var ikke en bit igjen. Jeg ble bekymret når bryllupskaken var borte på 1 2 3. Men når min nevø giftet seg i fjor gikk det nesten ikke en hel kake,å de hadde mange. 1
Meridian Skrevet 10. desember 2013 #27 Skrevet 10. desember 2013 FEM kakestykker pr pers er jo helt vilt. Ingen spiser så mye. Anonymous poster hash: bf899...30d Jeg gjør! 2
Meridian Skrevet 10. desember 2013 #28 Skrevet 10. desember 2013 Jeg ville uansett tenkt slik ... lag to like kaker av hver sort, slik at alle får smake på kakene. Du kan umulig skjære 25 kakestykker av en kake. Det blir maks 12 kakestykkker på en kake, så da bør du ha to kaker så det blir minst 24 kakestykker.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #29 Skrevet 28. desember 2013 Det kjem ikkje til å skje. Det som normalt skjer er at folk tek små stykke fordi dei allereie er mette, men vil smake på fleire kaker. For meg ligg svaret på dette i kvar bryllupet skal vere, og kvar gjestane kjem frå geografisk og tradisjonsmessig. I distriktsnorge er ei kvart kake per person vanleg. Fem kaker på 25 personar er ganske nær då. I Oslo-området, med folk som er frå Oslo og omegn til bords, ville tre kaker vere heilt normalt, og sikkert tilstrekkeleg. Det har noko med kultur og tradisjon å gjere. Amen! TS har jo i tillegg diverse desserter, så det er antakelig nok med mindre hun kommer fra det kakeglade Vestland.Anonymous poster hash: 0f093...561
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå