AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Jeg er skilt og gift på nytt. Min eksmann har ingen familie i det hele tatt bortsett fra en kusine som er gift og har barn. Min eksmanns foreldre er begge døde. Nå ligger stefaren hans for døden, mannen jeg gjennom hele ekteskapet så på som min svigerfar. Når han dør ønsker jeg å gå i begravelsen sammen med barna mine som så på han som en slags bestefar. Min eksmanns kusine og jeg er (visstnok) ikke venner. Pga en lang og dustete historie som ikke har noe med saken å gjøre er hun forbannet på meg helt uten grunn. (Virkelig helt uten grunn, dama er helt fjern) Men så til spørsmålet. Jeg arvet en gullring av min svigermor da hun lå på dødsleiet. Det var hennes mammas giftering, og min svigermor ville at jeg skulle ha ringen. På det tidspunktet var jeg fortsatt gift med eksmannen min. Jeg har ringen liggende i en bankboks, og selvom jeg virkelig satte umåtelig stor pris på å arve den kommer jeg ikke til å bruke den noe mer. Min svigermor og jeg stod hverandre veldig nær og hadde mye kontakt. Min eksmans kusine var da selvsagt min svigermors niese, og følgelig er det hennes bestemors giftering det er snakk om. Bør jeg gi ringen til henne dersom jeg treffer på henne i begravelsen? Hva er det rette å gjøre? Anonymous poster hash: dcd68...732
minister-mio Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Jeg tror egentlig det hadde vært best for dere begge om hun fikk gifteringen til sin bestemor. Nå ligger ringen i en bankboks og fører til grubling du kunne vært foruten. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 Hadde heller gitt den til eksmannen siden det er familiearv og det er han du kjenner, ikke kusina. Så kunne eksmannen din bestemt hva han vil gjøre med den. Anonymous poster hash: 49281...730 17
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #4 Skrevet 13. november 2013 Dette var en gave til DEG, dere hadde mye kontakt så det er ikke rart i det hele tatt at du beholder ringen selv om du ikke bruker den. Den har jo nostalgisk verdi for deg, ettrsom dere var veldig nære.Anonymous poster hash: 02153...f6f 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #5 Skrevet 13. november 2013 Eksmannen min får den ikke. Det er ikke aktuelt. Anonymous poster hash: dcd68...732
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #6 Skrevet 13. november 2013 Jeg tror egentlig det hadde vært best for dere begge om hun fikk gifteringen til sin bestemor. Nå ligger ringen i en bankboks og fører til grubling du kunne vært foruten. Jeg grubler ikke så veldig, bare lurer på hva som er det rette å gjøre. Min datter så på svigermor som sin bestemor så hun kan fint arve ringen etter meg hun også. Anonymous poster hash: dcd68...732 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #7 Skrevet 13. november 2013 Dette var en gave til DEG, dere hadde mye kontakt så det er ikke rart i det hele tatt at du beholder ringen selv om du ikke bruker den. Den har jo nostalgisk verdi for deg, ettrsom dere var veldig nære.Anonymous poster hash: 02153...f6f Den har nostalgisk verdig helt klart. Svigermor og jeg var mye sammen, flere ganger i uken. I perioder jobbet hun på jobben min også. Min eksmanns kusine har hatt lite med svigermor å gjøre. MEn det var jo i utgangspunktet bestemorens ring, ikke min svigermors. Anonymous poster hash: dcd68...732
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #8 Skrevet 13. november 2013 Det er nok best at du beholder den, så kan kanskje datteren din arve den etterhvert.Anonymous poster hash: 02153...f6f 12
minister-mio Skrevet 13. november 2013 #9 Skrevet 13. november 2013 Har du og eksmannen din en datter sammen? Hva syntes i så fall han? Da syntes jeg vel egentlig hun burde ha den, ikke kusina til eksmannen.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #10 Skrevet 13. november 2013 Det er min datter, ikke eksmannens. Mitt særkullsbarn altså, eksmannen min kan ikke få barn. Anonymous poster hash: dcd68...732
Chloe- Skrevet 13. november 2013 #11 Skrevet 13. november 2013 Hvis ekssvigerfaren din fortsatt har taleevnen syns jeg han bør bestemme hvem ringen går til. Ellers syns jeg du bør la hele ringen ligge inntil videre, det kan bli litt vanskelig å glede seg over den i tapet av familiemedlemmet.
cassio Skrevet 13. november 2013 #12 Skrevet 13. november 2013 Jeg ville gitt ringen til kusina siden hun er barnebarn av den opprinnelige ringeieren. Den gjør uansett lite fra eller til hvis den bare ligger i en bankboks. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #13 Skrevet 13. november 2013 Hvis ekssvigerfaren din fortsatt har taleevnen syns jeg han bør bestemme hvem ringen går til. Ellers syns jeg du bør la hele ringen ligge inntil videre, det kan bli litt vanskelig å glede seg over den i tapet av familiemedlemmet. Ekssvigerfar har ingen biologiske bånd noen som helst plass her, og han er uansett så syk at han ikke kan gjøre rede for noe på dette tidspunktet. Anonymous poster hash: dcd68...732
Lou Salome Skrevet 13. november 2013 #14 Skrevet 13. november 2013 Ikke gi den i en begravelse! Hvis du ikke har noen som helst glede av den, skriv til kusinen og spør om hun vil ha den? 5
Chloe- Skrevet 13. november 2013 #15 Skrevet 13. november 2013 Ekssvigerfar har ingen biologiske bånd noen som helst plass her, og han er uansett så syk at han ikke kan gjøre rede for noe på dette tidspunktet. Anonymous poster hash: dcd68...732 Da syns jeg du burde vente med å gi den videre til sørgetiden er over hvertfall. Hvorfor kommer det ikke på tale å gi den til din eksmann? Jeg hadde tenkt det var det rauseste å gjøre, ifall han en gang vil gifte seg på nytt slik som du selv har gjort.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #16 Skrevet 13. november 2013 Jeg ville gitt ringen til kusina siden hun er barnebarn av den opprinnelige ringeieren. Den gjør uansett lite fra eller til hvis den bare ligger i en bankboks. Min datter har i hele sitt liv vært svigermors barnebarn, svigermor har ingen biologiske barnebarn etter seg fordi hun hadde bare ett barn selv (min eksmann) og han kan ikke få barn. Derfor var min datter barnebarn like god som noen. Jeg prøver ikke å være vanskelig her altså, jeg vil bare ha så namge synspunkter som mulig. Bør jeg spare ringen til min datter som snart er voksen eller bør den opprinnelige datterdatteren til ringeieren, altså kusinen, få den? Anonymous poster hash: dcd68...732
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #17 Skrevet 13. november 2013 Ikke gi den i en begravelse! Hvis du ikke har noen som helst glede av den, skriv til kusinen og spør om hun vil ha den? Det skjer heller ikke. Kusinen og jeg er ikke på talefot på noen som helst måte. Det eneste jeg kan tenke meg er å eventuelt gi henne den i begravelsen, dersom hun har skamvett nok på å se meg i øynene og ta meg i hånden. Det er ingen sjans for at jeg treffer henne på noe annet sted noen gang. Anonymous poster hash: dcd68...732
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #18 Skrevet 13. november 2013 Da syns jeg du burde vente med å gi den videre til sørgetiden er over hvertfall. Hvorfor kommer det ikke på tale å gi den til din eksmann? Jeg hadde tenkt det var det rauseste å gjøre, ifall han en gang vil gifte seg på nytt slik som du selv har gjort. Nei det skjer ikke. Han gifter seg aldri igjen for det første, og hvorfor skal en eventuell ny kjæreste ha en ring fra en dame hun aldri har truffet? Det var jeg som fikk den i gave av svigermor. Hadde det ikke vært for at denne kusinen har blodsbånd til ringen ville jeg aldri vurdert å gi den fra meg. Anonymous poster hash: dcd68...732 1
Gjest Miranda2011 Skrevet 13. november 2013 #19 Skrevet 13. november 2013 Jeg er skilt og gift på nytt. Min eksmann har ingen familie i det hele tatt bortsett fra en kusine som er gift og har barn. Min eksmanns foreldre er begge døde. Nå ligger stefaren hans for døden, mannen jeg gjennom hele ekteskapet så på som min svigerfar. Når han dør ønsker jeg å gå i begravelsen sammen med barna mine som så på han som en slags bestefar. Min eksmanns kusine og jeg er (visstnok) ikke venner. Pga en lang og dustete historie som ikke har noe med saken å gjøre er hun forbannet på meg helt uten grunn. (Virkelig helt uten grunn, dama er helt fjern) Men så til spørsmålet. Jeg arvet en gullring av min svigermor da hun lå på dødsleiet. Det var hennes mammas giftering, og min svigermor ville at jeg skulle ha ringen. På det tidspunktet var jeg fortsatt gift med eksmannen min. Jeg har ringen liggende i en bankboks, og selvom jeg virkelig satte umåtelig stor pris på å arve den kommer jeg ikke til å bruke den noe mer. Min svigermor og jeg stod hverandre veldig nær og hadde mye kontakt. Min eksmans kusine var da selvsagt min svigermors niese, og følgelig er det hennes bestemors giftering det er snakk om. Bør jeg gi ringen til henne dersom jeg treffer på henne i begravelsen? Hva er det rette å gjøre? Anonymous poster hash: dcd68...732 Jeg hadde gitt ringen til eksmannen.
minister-mio Skrevet 13. november 2013 #20 Skrevet 13. november 2013 Kan du be eksmannen din gi ringen til kusina si? Du er gift? Har du en egen ring som din datter kan få en dag? Jeg ville gitt ringen i bankboksen tilbake til ekssvigerfamilien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå