Gå til innhold

Stavanger jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg bodd i Stavanger i litt over 2 år og opplever at lokale innfødte Stavanger jenter ikke er spesielt åpne med hensyn til sjekking og dating iforhold til Trondheim, Bergen og Oslo. Blir ofte møtt med litt negativ "jeg er for god for deg" holdning på byen f.eks.

Er dette noe bare jeg innbiller meg som innflytter fra Bergen?

Anonymous poster hash: b9aef...5e9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette gjelder også litt på nettdating fronten.

Skrevet

Vel, Stavanger er jo et snobbested, så det forundrer meg ikke.

Anonymous poster hash: eeaba...36b
Skrevet

Du går kanskje på feil utesteder?

Anonymous poster hash: ca1a8...3e1
Skrevet

Du går kanskje på feil utesteder?

Anonymous poster hash: ca1a8...3e1

Ikke noe problem med å få kontakt og får flørtet med jenter som er innflyttere på samme utesteder, som vil være den samme type som de lokale jentene.

Skrevet

Nå har jeg bodd i Stavanger i litt over 2 år og opplever at lokale innfødte Stavanger jenter ikke er spesielt åpne med hensyn til sjekking og dating iforhold til Trondheim, Bergen og Oslo. Blir ofte møtt med litt negativ "jeg er for god for deg" holdning på byen f.eks.

Dette stemmer på en prikk. Folk derfra trives best med andre fra Stavanger, og henger sammen på vorspielet, ute på byen, og på nachspielet.

MEN det er ekstremt lett å få kontakt med jenter som er innflyttere. Kanskje fordi ingen fra Stavanger prater med dem..?

Anonymous poster hash: 9330c...1f9

• Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

det er sikkert fordi du er fra Bergen? Er det ikke litt sånn feid going on mellom stavanger og bergen?
Skrevet

Vel, Stavanger er jo et snobbested, så det forundrer meg ikke.

Bare fordi det er byen hvor olja er, betyr jo faktisk ikke dette at vi som bor der er snobber! Lei av å høre dette, det er TULL. De fleste jeg kjenner har ikke råd til dyre jakker og klær, og har dårlige betalte jobber. Moren min tjener under gjennomsnittet, og er alene. I min omgangskrets er det ikke snobber...

• Liker 2
Skrevet

Jeg og venninnene mine er utrolig åpne og som oftest er det "gøyest" med gutta som ikke er fra samme by som oss, opplever i hvertfall at de fleste på min alder har den innstillingen. Så jeg som er født, oppvokst og bor i Stavanger kan ikke helt forstå meg på den.. Bergensk er jo også utrolig sjarmerende :-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg og venninnene mine er utrolig åpne og som oftest er det "gøyest" med gutta som ikke er fra samme by som oss, opplever i hvertfall at de fleste på min alder har den innstillingen. Så jeg som er født, oppvokst og bor i Stavanger kan ikke helt forstå meg på den.. Bergensk er jo også utrolig sjarmerende :-)

Det finnes selvsagt unntak.

Men når folk oppfatter at det er slik, så er det noe i det. Jeg har aldri hørt at noen har sagt at Stavangerfolk generelt er åpne.

Skrevet

Stavanger er litt traust og provinsiell.. Det er ikke en by på samme måte som Oslo, Bergen og Trondheim med et stort sentrum og mange innflyttere. I Oslo, Bergen og Trondheim bor det ekstremt mange unge innflyttere. I Stavanger er det lite studenter, mange etablerte og en del godt voksne innflyttere.

Oslo, Bergen og Trondheim er mye mer levende byer enn Stavanger der det er folk ut hele tiden og alltid liv. Jeg får litt småby følelse når jeg er i Stavanger. Når jeg er i Oslo,Bergen og Trondheim så føler jeg at det er en helt annen energi opplevelse å gå rundt i byen.

Anonymous poster hash: 76164...7d3

• Liker 1
Skrevet

Det finnes selvsagt unntak.

Men når folk oppfatter at det er slik, så er det noe i det. Jeg har aldri hørt at noen har sagt at Stavangerfolk generelt er åpne.

Kanskje det har noe med at folkene her er ganske ærlige av seg, og på byen når alkohol er inni bildet blir jo dette bare forsterket. Vet om episoder hvor jenter jeg kjenner kan være skikkelig stygg mot gutter/menner som prøver seg, om hun synes han er innpåsliten eller ikke ser så bra ut. Høres jo overfladisk ut. Men helt ærlig, i Oslo og Trondheim vil jeg ikke si at jentene er noe greiere?...

Skrevet

Bare fordi det er byen hvor olja er, betyr jo faktisk ikke dette at vi som bor der er snobber! Lei av å høre dette, det er TULL. De fleste jeg kjenner har ikke råd til dyre jakker og klær, og har dårlige betalte jobber. Moren min tjener under gjennomsnittet, og er alene. I min omgangskrets er det ikke snobber...

Slapp av, frøken, det er ikke en personlig vendetta mot deg. Det er en generalisering. Selvsagt gjelder det ikke ALLE, men stemningen generelt i Stavanger er temmelig snobbete. Iallfall når du kommer utenfra og er vant til spøk og brutal ærlighet.

Reaksjonen din passer perfekt inn i bildet. Ikke at du er snobb, men at dere tar ting nokså høytidelig.

Skrevet

Slapp av, frøken, det er ikke en personlig vendetta mot deg. Det er en generalisering. Selvsagt gjelder det ikke ALLE, men stemningen generelt i Stavanger er temmelig snobbete. Iallfall når du kommer utenfra og er vant til spøk og brutal ærlighet.

Reaksjonen din passer perfekt inn i bildet. Ikke at du er snobb, men at dere tar ting nokså høytidelig.

Er vant til "spøk og brutal ærlighet" vi også. Men så virker det jo ut som vi som folkegruppe allerede er bedømt for å ta alt høytidlig, som du sier, og da legger dere kanskje bare merke til det dere vil selv. Generelt synes jeg ikke dette stemmer, men det er jo fordi jeg virkelig kjenner menneskene her, og ja, jeg er jo herfra selv, selvfølgelig har det noe å si. Men om dere virkelig tar dere tid til å bli kjent med noen som bor her, så tror jeg dere ville ha godt bort i fra en slik påstand. Så er jo ikke alle guttene fra Bergen "playere" heller, bare fordi jeg og utrolig mange venninner har vært uheldige med de vi har møtt....

• Liker 1
Skrevet

Jeg er fra Stavanger, og mener faktisk det samme :P

Jeg er så lei av jenter som snur ryggen til og ikke vil la en ny jente komme inn i "gjengen". Guttene er litt annerledes, men det er kansje fordi at jeg er jente. Her er janteloven for fullt.

Men må nesten si at Bergen er værre når det gjelder snobb. Der kan de jo ikke snakke med folk som ikke går på universitetet! :P

Jeg liker folk lenger nord. De har humor, er ærlige og snakker med alle. Jeg kan til og med ha en vanlig samtale med en fyr uten at dama skal tro jeg prøver meg på fyren.

• Liker 2
Skrevet

Er vant til "spøk og brutal ærlighet" vi også. Men så virker det jo ut som vi som folkegruppe allerede er bedømt for å ta alt høytidlig, som du sier, og da legger dere kanskje bare merke til det dere vil selv. Generelt synes jeg ikke dette stemmer, men det er jo fordi jeg virkelig kjenner menneskene her, og ja, jeg er jo herfra selv, selvfølgelig har det noe å si. Men om dere virkelig tar dere tid til å bli kjent med noen som bor her, så tror jeg dere ville ha godt bort i fra en slik påstand. Så er jo ikke alle guttene fra Bergen "playere" heller, bare fordi jeg og utrolig mange venninner har vært uheldige med de vi har møtt....

Det ligger vel noe her, at man virkelig må ta seg tid for å bli kjent med dere ;)

Skrevet

Jeg er fra Stavanger, men har bodd i Bergen og Oslo i mange år nå.

Jeg synes ikke Stavangerjenter er snobbete, synes tvert imot de er ganske harry. Men vi er vel litt beryktet for å holde oss med våre egne, Stavanger har bl.a. blitt kritisert for å ha et dårlig studentmiljø fordi det studerer mest siddiser på universitetet og de gidder ikke være med på bli kjent/fadder-opplegg fordi de har jo sine venner fra før.

Jeg synes også Stavanger er et skikkelig kjøttmarked i helgene, det er litt snev av bygdekultur der som forverres av at halve jæren og deler av ryfylke drar inn for å feste. Utelivet er helt Ayia Napa møter bygdefest, og det er nok av tannløse tapere med skyhøy promille som klyper en i rumpa og sikler en i øret en lørdagskveld, så kanskje man bygger opp en liten "fuck off"-attitude. Jeg opplever ikke like påtrengende mannfolk i Bergen eller Oslo, bare på noen få utvalgte (harry) steder. I Stavanger er alle steder sånn.

Anonymous poster hash: f91cf...a06
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Bor i stVnger selv og vil ikke påstå at stavangerfolk er lett å bli kjent med. Har veldig feelingen av at stavangerfolk ikke er interessert i å skaffe nye venner fordi de har nok med de de har fra før.

Endret av BettyBoop
Skrevet

Gjør vel ikke noe. En overveldende prosentandel jenter fra stavanger er sørgelig dumme, naive eller sure.

Anonymous poster hash: fd168...5b6
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har bodd i Stavanger i noen år totalt(ikke nå lengre) og har helt motsatt inntrykk av dere! Syns Stavangerfolk er kjempelette å komme innpå! Jentene er greie også ;) MEN nå har jeg hele tiden kjent en eller to gutter som har dratt meg med på fest... Men jentene snakker masse til meg de også!

Kan jeg spørre konkret hvilke steder dere går ut på?

Anonymous poster hash: 19a94...365

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...