Gå til innhold

Hva bruker man i dåp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal i en dåp på søndag til noen bekjente av mine foreldre. Jeg er 16 år og har aldri vært i en dåp før(jeg er ikke kristen) så hva er det egentlig som regnes for å være akseptabelt å ha på i en dåp? Tror ikke de er så strenge på at kjolene skal være lange, foreldrene til dåpsbarnet er ganske "avslappede" folk, men jeg vil ikke se ut som jeg skal på fest i en kjempekort kjole heller.


Anonymous poster hash: aa200...01b



Anonymous poster hash: aa200...01b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Hei! Jeg skal i en dåp på søndag til noen bekjente av mine foreldre. Jeg er 16 år og har aldri vært i en dåp før(jeg er ikke kristen) så hva er det egentlig som regnes for å være akseptabelt å ha på i en dåp? Tror ikke de er så strenge på at kjolene skal være lange, foreldrene til dåpsbarnet er ganske "avslappede" folk, men jeg vil ikke se ut som jeg skal på fest i en kjempekort kjole heller.

Anonymous poster hash: aa200...01b

Anonymous poster hash: aa200...01b

Det er ikke vanlig med lang kjole i en barnedåp. Den foregår på formiddagen, vet du. Du kan ha på deg en normalt pen kjole, eller skjørt og topp/bluse, ikke lårkort (kjole/skjørt altså), og ikke for utringet, kanskje ikke himmelhøye hæler på skoene heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig med lang kjole i en barnedåp. Den foregår på formiddagen, vet du. Du kan ha på deg en normalt pen kjole, eller skjørt og topp/bluse, ikke lårkort (kjole/skjørt altså), og ikke for utringet, kanskje ikke himmelhøye hæler på skoene heller.

Jaja, tenkte mer at det skulle være ordentlig. Takk for respons (: Eier ikke bunad, så det må bli en kjole..

Anonymous poster hash: aa200...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...