AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Hei! Jeg skal ut i kirurgisk praksis, sjette semester sykepleie nå etter nyttår, og lurer bare på om noen har tips til spennende avdelinger? Jeg har tidligere vært ved barneavdelingen, og ønsker meg veeeeldig til neo, men det er jo medisinsk. Så jeg vil gjerne noe i den duren, kanskje gyn? Er åpne for andre forslag også Anonymous poster hash: 939a3...3fc
lillemeg90 Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 Gastrokirurgisk er veldig spennende! Ellers er kar thorax også kjekt!
pinar Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Får dere velge selv? Vi får snart vite våre praksisplasser og jeg er sååååå spent på hvor jeg kommer!
lillemeg90 Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Får dere velge selv? Vi får snart vite våre praksisplasser og jeg er sååååå spent på hvor jeg kommer! Hvordan gikk det i medisinsk praksis? Synes jeg kan huske at du kommenterte på posten min ifht.mdet å være en god kontaktsykepleier:) Når jeg gikk på sykepleiern kunne vi komme med ønsker, men det var ikke sikkert at vi fikk dem da;)
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 Jeg var på gastrokirurgisk, det var veldig interessant. Lærte masse. Der var gjennomsnittalderen på pasientene litt lavere enn mange av de andre avd. Anonymous poster hash: aa00d...29a
Teriyaki Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 Ikke velg ortopedisk i alle fall. var i alle fall ikke spesielt fornøyd med den praksisen.
pinar Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Hvordan gikk det i medisinsk praksis? Synes jeg kan huske at du kommenterte på posten min ifht.mdet å være en god kontaktsykepleier:) Når jeg gikk på sykepleiern kunne vi komme med ønsker, men det var ikke sikkert at vi fikk dem da;) Det gikk veldig bra, fikk gode tilbakemeldinger og sånt. Men jeg var veldig missfornøyd med praksisplassen, og kan trygt si dette er den tøffeste praksisen jeg har hatt, og tiden stod nærmest stille. Håper på en litt bedre praksis nå!
lillemeg90 Skrevet 14. november 2013 #8 Skrevet 14. november 2013 Det gikk veldig bra, fikk gode tilbakemeldinger og sånt. Men jeg var veldig missfornøyd med praksisplassen, og kan trygt si dette er den tøffeste praksisen jeg har hatt, og tiden stod nærmest stille. Håper på en litt bedre praksis nå! Trist å høre! Var det arbeidsmiljøet? Kan jeg spør hvilken medisinsk avding du var på? altså fagmessig:)
-Artemis Skrevet 14. november 2013 #9 Skrevet 14. november 2013 Gøy å lese Er på første året på sykepleien jeg, så er ganske fersk. Gleder meg sånn til neste år når vi har praksis på sykehus 1
Hettemaake Skrevet 15. november 2013 #10 Skrevet 15. november 2013 Har selv jobbet på urologisk avdeling og kar/thorax-avdeling. Mye spennende på begge fagfeltene. Kar/thorax har en del eldre pasienter med et veldig sammensatt sykdomsbilde. Store operasjoner, masse rare sår, dren (thoraxdren og vakumdren) osv. Urologen hadde en del små operasjoner (selvfølgelig noen store også) og mye kreft. Mye kateterisering, mange blodprøver å holde styr på osv. Lærte mye på begge fagfeltene. Hadde praksis på ortopeden, syns kanskje ikke det var det mest spennende, var mye av det samme som gikk igjen, men folk er forskjellige så kan hende du liker det. Lykke til
Tabudrue Skrevet 15. november 2013 #11 Skrevet 15. november 2013 Jeg hata gastrokirurgisk og urologisk post i praksis, men jobber nå på nettopp disse postene på et annet sykehus og elsker det. Hadde ingenting med veiledern å gjøre heller, bare stedet og pasientgruppene/spesialfeltene de hadde ved sykehuset. Smak og behag virkelig;)
pinar Skrevet 15. november 2013 #12 Skrevet 15. november 2013 (endret) Trist å høre! Var det arbeidsmiljøet? Kan jeg spør hvilken medisinsk avding du var på? altså fagmessig:) Er litt redd for å bli gjenkjent, men kan si at det var en blanding av mange ting som gjorde praksisperioden langtekkelig og slitsom. Arbeidsmiljøet, eller de ansatte da- var en del av det. Men jeg hadde en veldig bra praksisveileder som jeg trivdes godt med, og som og sa hun trivdes med å ha meg der, og det hjelper mye! Det er forresten kjempe spennende å jobbe på gastrokirurgisk! Endret 15. november 2013 av pinar
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #13 Skrevet 16. november 2013 Jeg hata gastrokirurgisk og urologisk post i praksis, men jobber nå på nettopp disse postene på et annet sykehus og elsker det. Hadde ingenting med veiledern å gjøre heller, bare stedet og pasientgruppene/spesialfeltene de hadde ved sykehuset. Smak og behag virkelig;) Enig i dette! Jeg var på ortopedisk, noe jeg gruet meg til på forhånd siden det virket kjedelig, men jeg hadde en super praksis! Tror det har mer med den respektive avdelingen å gjøre, enn type fagfelt. Alt er jo egentlig spennende, så lenge det er et bra læringsmiljø. Anonymous poster hash: 13225...262
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå